Jag vill tacka TS för en bra och viktig tråd. Jag delar uppfattningen att de ansvariga måste ställas till svars.
För att kunna ställa någon till svars måste man först identifiera de skyldiga och sedan leda brotten i bevis. Det är vad som behöver göras nu.
Det absolut sämsta någon kan göra i detta läge är att börja argumentera eller bråka med etablissemanget. Det kommer bara att slå tillbaka.
Vad folk behöver göra är att använda det regelverk som finns. Sverige har en omfattande lagstiftning som ska skydda medborgarna. Etablissemanget bryter mot regelverket och ordningen måste därför återställas. Och de skyldiga behöver ställas till svars.
Det som är viktigt nu är att dokumentera bevis på åsidosättande av lagar och andra bestämmelser. Det underlaget kan sedan ligga till grund för vidare åtgärder.
Det är en ganska mödosam process som kräver god kunskap om regelverket. Här kommer webben till vår räddning eftersom hela regelverket finns tillgängligt där. Det är ”bara” att lära sig använda det vapnet mot etablissemanget. Se även mina inlägg i följande tråd:
(FB) Är detta elitens dödsryckningar, inte bara nu, utan för alltid?