2017-01-07, 18:10
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrwille
I en uttalad välfärdsstat som utlovar trygghet i alla dess former i betalning mot skyhögskatt så kan vi inte jämföra oss med andra länder heller.

Jag menade inte att du skall jämföra med andra länder för Sveriges skull (alltså att finna förmildrande omständigheter och fortsätta vara en Svensk slav), jag menade att du skall jämföra med andra länder som har ett klimat liknande det du själv föredrar för att kunna se vart din gräns går.
Citera
2017-01-07, 18:27
Medlem
Pilsnerkorvens avatar
Jag har avsagt mig all kontakt med staten inklusive alla dess instanser och hantlangare. CSN kan se sig om i stjärnorna efter mina pengar. Polisen har ingen auktoritet över mig. Skatteverket? Haha!

Staten är min, din och alla andra svenskars fiende. Jag inväntar ivrigt kritisk massa och den dagen det smäller på allvar.
Citera
2017-01-07, 18:37
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilsnerkorven
Jag har avsagt mig all kontakt med staten inklusive alla dess instanser och hantlangare. CSN kan se sig om i stjärnorna efter mina pengar. Polisen har ingen auktoritet över mig. Skatteverket? Haha!

Staten är min, din och alla andra svenskars fiende. Jag inväntar ivrigt kritisk massa och den dagen det smäller på allvar.

Jag antar att du inte emmottager bidrag då?

Huruvida polisen har auktoritet,,, ja där spelar du ett högt spel..
Citera
2017-01-07, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pilsnerkorven

Är man utan barn är det lätt , med barn måste motståndet vara mer subtilt annars får de lida.

Jag är för ide'n att bygga upp paralella nätverk som fyller i de hål som skapats genom alla neddragningar. Det kräver en del frivilligt arbete men jag tror det är en väg att gå.

Ex laga mat till fattigpensionärer, hjälpa handikappade, byta jobb och tjänster med varandra. Läkare som hjälper svenskar gratis, tandläkare etc. Finns inget sånt för svenskar, enbart zigenare och andra "utsatta".
Citera
2017-01-07, 18:58
Medlem
Pilsnerkorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Jag antar att du inte emmottager bidrag då?

Huruvida polisen har auktoritet,,, ja där spelar du ett högt spel..

Några bidrag har jag aldrig sett röken av.

Den dagen polisen ställer sig på svenskens sida istället för att hålla staten och blatteriet om ryggen kan jag överväga att ändra åsikt. Tills dess ser jag varje försök att etablera auktoritet över mig som ett direkt hot och agerar därefter i rent självförsvar.
Citera
2017-01-07, 19:27
Medlem
Jag vill tacka TS för en bra och viktig tråd. Jag delar uppfattningen att de ansvariga måste ställas till svars.

För att kunna ställa någon till svars måste man först identifiera de skyldiga och sedan leda brotten i bevis. Det är vad som behöver göras nu.

Det absolut sämsta någon kan göra i detta läge är att börja argumentera eller bråka med etablissemanget. Det kommer bara att slå tillbaka.

Vad folk behöver göra är att använda det regelverk som finns. Sverige har en omfattande lagstiftning som ska skydda medborgarna. Etablissemanget bryter mot regelverket och ordningen måste därför återställas. Och de skyldiga behöver ställas till svars.

Det som är viktigt nu är att dokumentera bevis på åsidosättande av lagar och andra bestämmelser. Det underlaget kan sedan ligga till grund för vidare åtgärder.

Det är en ganska mödosam process som kräver god kunskap om regelverket. Här kommer webben till vår räddning eftersom hela regelverket finns tillgängligt där. Det är ”bara” att lära sig använda det vapnet mot etablissemanget. Se även mina inlägg i följande tråd:
(FB) Är detta elitens dödsryckningar, inte bara nu, utan för alltid?
Citera
2017-01-07, 19:38
Medlem
SecundusSilents avatar
Föreställningen om ett samhällskontrakt är en liberal filosofisk-politisk fantasi.

Istället för inbillade kontrakt bör man förstå samhället i termer av legitimitet. Det är denna som håller samman ett samhälle. Så länge vi accepterar hur samhället styrs (vi behöver iofs inte aktivt stöda systemet, men vi måste lyda) så finns legitimitet och det som TS kallade för samhällskontraktet är intakt.

Så hur tappas legitimitet? Det finns bara två sätt.

1. Militära medel, dvs våld kommer att underminera systemet.
2. Propaganda, dvs. påverkan som leder vidare t ex till en massrörelse (eventuellt våldsam) som störtar systemet.

Sverige skiljer sig i detta inte från något annat samhälle eller något annat system. Men vi kan förstås försöka mäta legitimitetens styrka. T ex kan vi se på röstdeltagande. Ett stort röstdeltagande indikerar att vi bekräftar systemet, ett litet att legitimiteten är i fara. Ser vi till Riksdagsvalen så är deltagandet fortsatt högt, ser vi till EU-val är det lågt. Detta indikerar att legitimiteten för det politiska och sociala systemet i Sverige är relativt högt, men lägre för EU. Vi kan se på migration. 56 000 lämnade Sverige 2015, en siffra som stiger år för år, indikerande ett missnöje och minskande legitimitet. OSV!

I ett land som t ex Nordkorea så kan man också värdera legitimiteten. Förekommer uppror? Har antalet avhopp ökat eller minskat? Vad säger folk som besökt landet under lång tid, hur fungerar samhället?

Allt tyder i det sammanhanget på att legitimiteten i Nordkorea är högre än i Sverige, dvs. det är större risk för omvävningar och systemskifte i Sverige än det är i Nordkorea – kanske lovande för TS, om jag skall tolka henne rätt.
Citera
2017-01-07, 20:41
Medlem
Wow vilken text! TS du sätter vartenda ord mitt i prick! Sanningen i vitögat.

Eloge till dig TS.
Citera
2017-01-07, 22:24
Medlem
Sperssons avatar
.
Varför upphör inte svenskarnas försörjningsplikt mot flyktingar trots att vapenvila råder i deras hemländer?

Nä, istället ska svenskarna bli svikna av sitt eget samhälle.
Citera
2017-01-07, 22:37
Medlem
Kapten-Booms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Det kan kanske bli en situation liknande den efter Sovjetunionens fall, där ett litet antal personer tjänar grova pengar på kollapsen.

Personer som har väldigt bra kontakter, är hänsynslösa och är beredda att gå över lik kan tjäna mycket pengar.

Vanlig, snäll, överklass som bor på Östermalm och har en pudel har nog inte så mycket att hämta...

Jag skulle inte bara säga de med kontakter, även de med mkt stort kapital investerat i "rätt" verksamhet kan bli ofantligt rika på en samhällskollaps.

Om samhället kollapsar och därmed den fria företagsmarknaden, kan jag tänka mig en mängd storföretag i Sverige som skulle slippa konkurrens och ta ut vilka priser de vill. Troligen skulle ju även korruptionen öka till den grad att dessa kan skaffa sig skydd mot lagregleringar, skatter, osv.

Samt om Sverige kollapsar av nämnda anledningar lär det säkerligen finnas folk som är beredda att gå över lik...
Citera
2017-01-07, 23:00
Medlem
dr kavorkins avatar
Förnämlig sammanfattning!

Det dessa personer gör är att vanstyra landet i fritt fall. Stupet har vi redan passerat och färden är påhejad av ett gäng skrattande föredettingar som Schyffert, Ernman och Betner.

Saknade dock i TS viktiga text om den pågående kartläggningen av det svenska folket.
Sveriges egna stasi-arkiv som de politiskt understödda organisationerna Expo, Researchgruppen och AFA pysslar med.

Svenska internetforums roll blir allt viktigare och det skulle vara befriande med iaf ett eget ynka statement från vissa forum att det fan är nog istället för att stifta regler om hur många parenteser ett inlägg får innehålla.
Eller har det kulturmarxistiska även nästlat sig in i yttrandefrihetens sista utpost?
Citera
2017-01-07, 23:06
Medlem
brutalares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suntoucher
Sverige behöver i vart fall minst fem saker som jag ser det:
1. Ett uppvaknat folk!
1. En haverikommision
2. En författningsdomstol
3. Återinfört tjänstemannaansvar. Retroaktivt!
4. En massiv ”Total Repratriering-kampanj”.Också här med retroaktiv verkan.
Jag skriver under på allt det där. Tyvärr kommer det aldrig att hända.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in