2017-01-07, 11:49
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klarto
Fast det där är väl klockan när han har screenshottat konversationen och inte klockan när sms:en har skickats?

Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Ge mig ett timestamp i videon där denna "klocka" visas, och jag kan förhoppningsvis ge er ett approximerat vittnesmål av vad denna klocka handlar om. Personligen orkar jag inte rota igenom 18 minuter äckelyoutube för att finna detta. Gimme a TimeStamp!

Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Mellan 1.35 - 4.20 ca i videon så är klockan på hans mobiltelefon 12.45 pm Det visar inte vad klockan var vid sms:andet.

Onsdag 9:21 PM börjar de sms:a (syns 1:18 in i filmen)
Efter telefonsamtalet när Alefantis påstås ha hotat Ryan börjar de SMS:a igen kl 10:13 PM (syns 6:50 in i filmen)
Men ni har rätt, tiden jag angav först (12:55) är när filmen spelades in - och även om de började SMS:a 9:21 resp 10:13 så är det förstås omöjligt att veta hur länge de höll på och SMS:ade.

Fler frågor:
- varför kommer den första batchen meddelanden från "James Alefantis" men den andra batchen från ett (halvt maskerat) telefonnummer?
- 10:15 in i filmen säger Ryan att han ringde upp Alefantis igen och pratade. Varför i hela friden spelade han inte in det samtalet??? Jag kan förstå om han inte hann spela in det första samtalet ifall han inte hade någon app eller saknade kunskap hur man gör - men samtal nr 2???
Senast redigerad av SnakePlisssken 2017-01-07 kl. 11:56.
Citera
2017-01-07, 12:14
Medlem
volvo 240s avatar
Vad hittade han som gick in på ping pong comet? Hade han vart smart hade han gått ner i källaren och tittat.

Deras reklambilder med barn fastbundna på pingpongbord är ju så sjuka.

Vad är förresten pedofilsymblerna som det pratas om? Nån som kan beskriva hur dessa ser ut?
Citera
2017-01-07, 12:18
Medlem
volvo 240s avatar
Vore grymt om Obama kunde bindas till detta, har för mig att både han och CLintons haft "fund raisers" på dessa sjuka ställen. Varför väljer eliten pizzerior liksom, bara det är skumt.
Citera
2017-01-07, 12:19
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Vad hittade han som gick in på ping pong comet? Hade han vart smart hade han gått ner i källaren och tittat.
Han försökte säkert (har för mig att han t.o.m. sa det efteråt) men eftersom det inte finns någon källare på Comet så blev det ju lite svårt...

Citat:
Deras reklambilder med barn fastbundna på pingpongbord är ju så sjuka.
Det är givetvis inga reklambilder..
Det är en enda bild på James Alefantis guddotter - på hans instagram,
och hon är inte fastbunden - hon är tejpad med två bitar maskeringstejp per arm - löst,
och det är inget pingisbord (om det nu skulle spela någon roll för dig),
och hon ler in i kameran: https://i.sli.mg/0woG5J.png
Osmakligt kan tyckas, korkat att lägga upp på instagram - definitivt.

Citat:
Vad är förresten pedofilsymblerna som det pratas om? Nån som kan beskriva hur dessa ser ut?
https://file.wikileaks.org/file/FBI-pedophile-symbols.pdf
Senast redigerad av SnakePlisssken 2017-01-07 kl. 12:22.
Citera
2017-01-07, 12:23
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Vore grymt om Obama kunde bindas till detta, har för mig att både han och CLintons haft "fund raisers" på dessa sjuka ställen. Varför väljer eliten pizzerior liksom, bara det är skumt.

Nej det har ingen av dem haft. Däremot har Alefantis haft fund raisers för Hillary på sin egen pizzeria..
Hillary eller Obama har vad som framgått aldrig ens besökt pizzerian eller ens träffat Alefantis.
Citera
2017-01-07, 13:57
Medlem
4kingaceholes avatar
Snakeplissken:

Anledningen till att det stod James alefantis först och ett telefonnr sedan var att han först började skriva på fb messenger för att sedan gå över till sms. Du får ju lyssna på vad han säger i videon...
Citera
2017-01-07, 14:03
Medlem
LuluBrooksies avatar
Att Ryan verkar uppriktigt skärrad, faktiskt rädd för sitt liv
Att Ryan säger "nu vet ni vad som hänt, jag vill inte att det ska hända min familj något"
Att Ryan beter sig" normalt" som man borde i den situationen
Ryan's ansikts-och kroppspråk*
Och
Alefantis' språk, "it's your culture" och att han inte förstod förkortningen "mods".
och hans skrivsätt, det är lite avmätt, von oben, precis som Alefantis pratar i "round tour-videon och i intervjun om pizzerian där han nämner sin tomatsås.

Allt detta får mig att tro att det faktiskt är sant. Att Ryan, rädd efter dödshoten, faktiskt gör en video till är inte dumt. Det är en sorts livförsäkring.

*har sett tidigare videor av Ryan och han verkar absolut inte vara skådespelartypen.

Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
- 10:15 in i filmen säger Ryan att han ringde upp Alefantis igen och pratade. Varför i hela friden spelade han inte in det samtalet??? Jag kan förstå om han inte hann spela in det första samtalet ifall han inte hade någon app eller saknade kunskap hur man gör - men samtal nr 2???
Bra spottat, hade missat det. Ja det är märkligt. Han HADE (troligen) JA's nr. Han fick ingen sekundnedräkning denna gång. Han kunde ha väntat med att ringa. Kolla med en voat-polare hur man spelar in samtal.

Citat:
Ursprungligen postat av 4kingacehole
Snakeplissken:

Anledningen till att det stod James alefantis först och ett telefonnr sedan var att han först började skriva på fb messenger för att sedan gå över till sms. Du får ju lyssna på vad han säger i videon...
Om detta med Facebook stämmer vore det good confirmation. Tyvärr kan man väl inte bekräfta det?

Namnet JA kunde lika gärna ha varit reggat i hans mobil hela tiden (och numret).
Hur kan vi bekräfta att JA's Facebook fanns där innan han kontaktade Ryan men försvann efter att Ryan ringt honom? (som Ryan säger)
Senast redigerad av LuluBrooksie 2017-01-07 kl. 14:13. Anledning: tillägg av citat
Citera
2017-01-07, 15:22
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Det där slitna fulmålade vita huset?

Att det är en man på taket är ointressant. Att detta är platsen där
Pegasus är där mannen på taket är, gav han som riktmärke och det är av vikt, så länge de inte hänger i lyktstolparna har de här Fake News from Russian Haxxors blivit fel-meddelat.
Google Maps - Pegasus i mitten
Google Maps Streetview - Precis utanför Pegasus. Inga fönster att tjuvkika i.

Citat:
Nu vill jag se bilder från insidan av detta plejs Kom igen, tangentbordsryttare, make it happen.
Vilket du också ser i videon? Ska du har mer än så får du nog betala för .onion länk till RedRum
Det är sådana här anledningar det hade varit en fördel att ha polis med sig.

Citat:
Du skrev själv att chickenlover betyder en man som gillar småpojkar - men bilden föreställer en man med en liten flicka! Är det konstigt att vi ifrågasätter din slutledningsförmåga då?

Vi??
Svenska Clowners Riksförbund? Dina kompisar i Autism & Aspergerförbundet?
Eller hur många jokers för du talan för egentligen, och vilka?

Citat:
Alefantis har varit i Vita Huset 5 ggr som registrerats. Han förekommer i Alefantis Instagram-Feed:
https://i.sli.mg/mnoHKZ.jpg
(hittar bara den nu, den är kombinerad med "Chickenlover" bilden, vilket ju iofs är lite passande)
Citera
2017-01-07, 15:37
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Vi??
Svenska Clowners Riksförbund? Dina kompisar i Autism & Aspergerförbundet?
Eller hur många jokers för du talan för egentligen, och vilka?
Om du inte har märkt det så är jag inte ensam om att ifrågasätta dina påståenden.. Jag kallar även ofta foliehattar och truthers för "er" emellanåt.. Om det stör dig så ska jag koncentrera mig på att tilltala dig som den unika lilla snöflinga du förstås egentligen är i vårt evinnerliga kosmos..

Citat:
Alefantis har varit i Vita Huset 5 ggr som registrerats. Han förekommer i Alefantis Instagram-Feed:
https://i.sli.mg/mnoHKZ.jpg
(hittar bara den nu, den är kombinerad med "Chickenlover" bilden, vilket ju iofs är lite passande)

Bilden på Obama som spelar bordtennis är tagen i Vita huset, inte på Comet Pizza så det knyter knappast Obama till Alefantis..
Obeskuren tavla på Obama som spelar pingis: http://www.larrytt.com/celebritiesplayingtabletennis/barack_obama3.jpg
Samma korridor, trappa och matta i Vita huset: http://www.whitehousemuseum.org/floor0/center-hall.htm

Att Alefantis varit i Vita Huset 5 gånger är knappast underligt då hans pojkvän var högt uppsatt demokrat.
2 gånger närvarande han på julfester:
2010-12-16
2012-12-11

Två gånger gick han på rundvandring: värd: Monica Lee - "West Wing Tour",
2012-09-26
2012-09-27

En gång besökte han Eisenhover Office Building (tvärs över gatan från Vita Huset)
Ingen aning vad det kan ha rört men en gissning är att det kan ha haft med Alefantis omfattande fund-raising för demokraterna att göra.
2014-04-09

Här kan man se alla deltagare, vem som kallat och var man träffats:
http://white-house-logs.insidegov.com/l/69854325/James-A-Alefantis
Citera
2017-01-07, 16:13
Medlem
Överliggarens avatar
Citat:
Om du inte har märkt det så är jag inte ensam om att ifrågasätta dina påståenden.. Jag kallar även ofta foliehattar och truthers för "er" emellanåt.. Om det stör dig så ska jag koncentrera mig på att tilltala dig som den unika lilla snöflinga du förstås egentligen är i vårt evinnerliga kosmos..

Bilden på Obama som spelar bordtennis är tagen i Vita huset, inte på Comet Pizza så det knyter knappast Obama till Alefantis..
Obeskuren tavla på Obama som spelar pingis: http://www.larrytt.com/celebritiesplayingtabletennis/barack_obama3.jpg
Samma korridor, trappa och matta i Vita huset: http://www.whitehousemuseum.org/floor0/center-hall.htm

Att Alefantis varit i Vita Huset 5 gånger är knappast underligt då hans pojkvän var högt uppsatt demokrat.
2 gånger närvarande han på julfester:
2010-12-16
2012-12-11

Två gånger gick han på rundvandring: värd: Monica Lee - "West Wing Tour",
2012-09-26
2012-09-27

En gång besökte han Eisenhover Office Building (tvärs över gatan från Vita Huset)
Ingen aning vad det kan ha rört men en gissning är att det kan ha haft med Alefantis omfattande fund-raising för demokraterna att göra.
2014-04-09

Här kan man se alla deltagare, vem som kallat och var man träffats:
http://white-house-logs.insidegov.com/l/69854325/James-A-Alefantis

Alla vet att pingisbilden är från Vita huset. Att någon enstaka video missbedömde detta är inte skäl för en straw man (vilket har förekommit i NYT). Alefantis är, förutom genom sin före detta pojkvän, nära knuten till John Podesta då Comet Pizza förekommer i mejlen för fundraising redan till 2012 års val samt tillsammans med några andra som kock i samband med ett middagsarrangemang. Kan peka ut mejlen om du vill. Han är uppe där i Clinton-smöret tillsammans med det övriga gänget. Någon vanlig enkel pizzabagare är det inte fråga om.

Ja, lägg ner skitsnacket om foliehattar. Ingen är intresserad. Antingen tar vi det här seriöst och ser var det leder eller så lägger vi ner direkt.
Senast redigerad av Överliggaren 2017-01-07 kl. 16:18.
Citera
2017-01-07, 16:29
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Överliggaren
Alla vet att pingisbilden är från Vita huset. Att någon enstaka video missbedömde detta är inte skäl för en straw man (vilket har förekommit i NYT).
Exakt, det var därför jag visade detta då det kändes som Arbetarbroder försökte göra en grej av bilden i instagramflödet..

Citat:
Alefantis är, förutom genom sin före detta pojkvän, nära knuten till John Podesta då Comet Pizza förekommer i mejlen för fundraising redan till 2012 års val samt tillsammans med några andra som kock i samband med ett middagsarrangemang. Kan peka ut mejlen om du vill. Han är uppe där i Clinton-smöret tillsammans med det övriga gänget. Någon vanlig enkel pizzabagare är det inte fråga om.

Vad är det för middagsarrangemang du pratar om? Menar du fundraisers så har jag aldrig ifrågasatt det men om det skulle vara någon bjudning på Vita Huset eller något med Clintons eller Obama så får du väldigt gärna peka ut de mailen..

Att Alefantis sysslat med fundraising i många år och att han är knuten till John Podesta har jag verkligen aldrig ifrågasatt, jag skrev t.o.m. om fundraising i mailet du besvarade..

Citat:
Ja, lägg ner skitsnacket om foliehattar. Ingen är intresserad. Antingen tar vi det här seriöst och ser var det leder eller så lägger vi ner direkt.
Det var ett svar på klagomålet att jag skrev "vi"... Det var värst vad alla var lättstötta idag..
Citera
2017-01-07, 16:58
Medlem
Överliggarens avatar
Citat:
Exakt, det var därför jag visade detta då det kändes som Arbetarbroder försökte göra en grej av bilden i instagramflödet..

OK.

Citat:
Vad är det för middagsarrangemang du pratar om? Menar du fundraisers så har jag aldrig ifrågasatt det men om det skulle vara någon bjudning på Vita Huset eller något med Clintons eller Obama så får du väldigt gärna peka ut de mailen..

Att Alefantis sysslat med fundraising i många år och att han är knuten till John Podesta har jag verkligen aldrig ifrågasatt, jag skrev t.o.m. om fundraising i mailet du besvarade..

Vet inte exakt vad det rör sig om. John ska i alla fall agera kock tillsammans med Alefantis. Vad jag menar är att om man står nära David Brock och Podesta-bröderna så är man redan uppe i Clinton-smöret:

E: What dish you wanna cook?

Fromodesta@podesta.com
To: john.podesta@gmail.com
Date: 2015-09-09 19:37
Subject: RE: What dish you wanna cook?

sure

From: John Podesta [mailto:john.podesta@gmail.com]
Sent: Wednesday, September 09, 2015 4:08 PM
To: Tony Podesta
Subject: Re: What dish you wanna cook?

Ok if I do a pasta?

On Wednesday, September 9, 2015, Tony Podesta <podesta@podesta.com<mailtoodesta@podesta.com> > wrote:
Massimo tosca
James alefantis comet
Amy brandwein centrolina

From: John Podesta [mailto:john.podesta@gmail.com<javascript:_e(%7B%7D ,'cvml','john.podesta@gmail.com');>]
Sent: Wednesday, September 09, 2015 3:18 PM
To: Tony Podesta
Subject: Re: What dish you wanna cook?

Who are the other three? I'll do a pasta.

On Wednesday, September 9, 2015, Tony Podesta <podesta@podesta.com<javascript:_e(%7B%7D,'cvml',' podesta@podesta.com');>> wrote:
We have 5 of us pick one or other

Sent from my iPhone

On Sep 9, 2015, at 11:04 AM, John Podesta <john.podesta@gmail.com<mailto:john.podesta@gmail. com>> wrote:
How about if I do a pasta course and maybe grill some pork tenderloin. You do the sides?Happy to do everything also and you can do the wine.

On Wednesday, September 9, 2015, Tony Podesta <podesta@podesta.com<mailtoodesta@podesta.com> > wrote:

Sent from my iPhone

https://wikileaks.org/podesta-emails/emailid/46134

Citat:
Det var ett svar på klagomålet att jag skrev "vi"... Det var värst vad alla var lättstötta idag..

Det är lugnt, Plissken. Trevligt att se dig i så fin form.
Senast redigerad av Överliggaren 2017-01-07 kl. 17:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in