2017-01-06, 07:11
Medlem
Sweden4Reals avatar
Ur kaos kommer ordning, eller?
Citera
2017-01-06, 07:14
Medlem
JoeBidens avatar
En sak är då säker. Personligt bruk av drog och småskalig försäljning har i praktiken blivit laglig, så länge man är streetsmart och undviker de värsta misstagen
Citera
2017-01-06, 07:38
Medlem
Accubonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belavia
Funderar lite på försvaret. Ytterst, i en skarp situation ska ju människor vara beredda att sätta livet till i försvar av Sverige. Men jag funderar lite på vad man försvarar egentligen?

1. Om vi har öppna gränser, folk får flöda fritt, och alla som kommer får mer rättigheter än etniskt svenskar, som inte ens existerar enligt etablissemanget

2. Om det inte finns svensk kultur och svenska normer att förhålla sig till. Mona Salin säger att det finns inget av det som nyanlända behöver anpassa sig till, istället bestämmer de och definierar vad som är svenskt.

3. Om samhällskontraktet är brutet som du skriver. Om Polis, brandkår, sjukvård, äldrevård, skola inte fungerar. Om vi har områden där lagar inte gäller, sk no-go zoner med invandrare som attackerar polisen med stenar etc.

Mot bakgrund av det. Vad exakt är det en person i försvaret ska sätta livet till för att försvara? Är det rätten att kasta sten på polisen? Jag förstår inte!
Det du lite sätter fingret på är kanske att vi inte längre har en legitim princip för att rättfärdiga Sveriges existens och funktion.

När Sverige var en nationalstat var principen ungefär - Sverige är ett land där svenskar bor och deras intressen tillvaratas av staten såväl i Sverige som utomlands. Nu är det mer - Sverige är ett land där svenskar (som inte finns) bor (tillsammans med andra) där andras intressen tillvaratas av staten såväl i Sverige som utomlands.

Låter det knäppt? Det är isåfall för att det är knäppt! Det går helt enkelt inte ihop.

När svenskarna upptäcker detta en masse kommer det bli... intressanta tider, som kineserna säger.
Senast redigerad av Accubond 2017-01-06 kl. 07:45.
Citera
2017-01-06, 07:55
Medlem
AA_Swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweden4Real
Ur kaos kommer ordning, eller?

Civilisationer börjar med ordning, växer med frihet och dör med kaos.
Citera
2017-01-06, 08:10
Medlem
jamesbondes avatar
Lysande trådstart av Suntoucher - ett av dom bästa inläggen någonsin på Flashback. Visst är det här landet på väg 200 km/h in i bergväggen - protester avfärdas som "rasism" eller "främlingsfientlighet".
Men bland de "vanliga människor" som jag kommer i kontakt med så verkar insikten om en kommande katastrof obefintlig.
Dom lallar på som vanligt - kollar på sitt "allsång på skansen", "idol" och kanske tar en shoppingtur till Ullared. Den stora massan förlitar sig på nyheterna och lögnerna som serveras i SVT, TV4 och aftonbladet.
Nyligen sa man på nämnda nyhetsplatser att Löfven har fått ökat förtroende enligt SIFO.(!) Vem fan tror på det? Beror det på att han ljög svenska folket rakt upp i ansiktet innan valet om bensinskatten eller är det för att han omger sig med totalt inkompetenta ministrar tex Ygeman, Eliasson och Disney-Khunke?
Jag och min sambo är väl lite av "preppers" - flyttat till billigare boende, kör äldre bilar som vi lagar själva, sparar så mycket vi kan, skiter i TV-licensen, handlar inte i onödan och jobbar svart när tillfälle ges.
Vi har inget hopp kvar för Sverige - blir man inte skattad till döds så blir man väl ihjälslagen eller knivskuren av Löfvens importerade skäggprydda gullegossar. Våra besparingar kommer att satsas på boende utomlands.
Svenska folket är först i världen med att finansiera sin egen undergång utan folkligt uppror - ledsen att säga det - men Sverige saknar framtid.
Citera
2017-01-06, 08:25
Medlem
Guru-Gurus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storskarven
Finns många länder med trasigt eller obefintligt samhällskontrakt. Det fungerar det också om man har de kontakter och det kapital som krävs.

Egentligen finns det inte mycket politikerna inklusive SD kan göra. Samhällskontrakt kan de inte lagstifta om eller köpa in för lånade pengar.
Det finns säker massor med andra länder med obefintlig samhällskontrakt, men till skillnad från Sverige slipper befolkningen i dessa länder betala en av världens högsta skatter. Det får däremot vi göra
Citera
2017-01-06, 08:26
Medlem
persona.von.gratas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
För det första - välskriven och bra text utav TS. Kudos till dig.

Ja, du Anarkhos - för gemene man är skatten och döden det enda som man aldrig kommer undan. Hur skulle gemene man som inte har eget företag, komma undan skatten, menar du?
Ett tips för anställda "höginkomsttagare" är att löneväxla (om arbetsgivaren tillåter).
Då bör man löneväxla så att den statliga skatten minimeras. Brytpunkten är kring 438.900 kr för 2017.
Citera
2017-01-06, 08:26
Medlem
Sweden4Reals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AA_Sweden
Civilisationer börjar med ordning, växer med frihet och dör med kaos.
Nej, kaos-arbete-ordning-kaos-arbete-ordning osv mot frihet.
Citera
2017-01-06, 08:34
Medlem
Belavias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suntoucher
Hur ska vi svenska ursprungsinvånare förhålla oss till Staten, när våra far- och morföräldrar får filmjölk till middag, samtidigt som bidragsförsörjda invandrare i hundratusentals flockar sig kring vårdgrytorna? Kommer det att kännas relevant och rättvist att betala mer än halva lönen i skatt då, borträknat arbetsgivaravgifter och moms?

Lite intressant, jag har min mormor på äldreboende, den enda av mina far- och morföräldrar som är i livet för övrigt!

De får just filmjölk till middag! Argumentet de har fått höra är att det innehåller bra magbakterier och bidrar till bättre tarmflora bland äldre!

Men de vill ha en köttbit och några potatisar, är det för mycket begärt till middag? Nu får de tack och lov inte filmjölk varje middag än så länge, men det är väl en tidsfråga..

Usch, jag blir ledsen! Mina stackars mor och farföräldrar har slitit så hårt! Trott på det här landet, aldrig levt för sig själva, jobbat hårt, bokstavligen slitit i sitt anletes svett många gånger.

Allt det de har jobbat för att bygga upp har nu progressiva feministglobaliser nu sålt ut! Och så tror dom att att det är de som är GODA. Haha, som om det vore deras tillgångar, som om det vore deras land de bjuder på!

Nej, de har stulit allt från tidigare strävsamma generationer och nu ger de bort allt och hatar sitt eget folk och hoppas att det ska generera pengar, karriär och status! FY FAN PÅ REN SVENSKA
Senast redigerad av Belavia 2017-01-06 kl. 09:06.
Citera
2017-01-06, 09:06
Medlem
Grymt bra beskrivet! har fört liknande samtal med polare o andra och det finns en medvetenhet och det enda att göra typ rösta på SD eller flytta ut från landet. Som tur är har vi fortfarande den möjligheten. Starta en ny koloni av vettigt folk i något annat EU land där samhället fortfarande är fungerande.
I kölvattnet av rådande situation ser jag också att de som har möjlighet ser till att gardera sig i sina vita enklaver med ökad säkerhet, sjukvårdsförsäkringar, privata skolor mm.
Citera
2017-01-06, 09:41
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storskarven
Finns många länder med trasigt eller obefintligt samhällskontrakt. Det fungerar det också om man har de kontakter och det kapital som krävs.

Egentligen finns det inte mycket politikerna inklusive SD kan göra. Samhällskontrakt kan de inte lagstifta om eller köpa in för lånade pengar
.

Vad menar du? Inget de kan göra?
De är ansvariga för att kontraktet har brutits.
Det är deras huvuduppgift att upprätthålla samhällskontraktet.
De ENDA de kan göra genom politiska incitament är att upprätthålla samhällskontraktet.
Senast redigerad av GlennvonGoteborg 2017-01-06 kl. 10:10.
Citera
2017-01-06, 09:54
Medlem
Flashback är ibland lite av en temperaturmätare och min gissning är att det här blir nästa stora fråga i den postmigrerande världen. Sverige har ju redan nu infört gränsbevakning för att stoppa migrantflödet så den delen slog in ganska tydligt. Nästa del är de ekonomiska och sociala aspekterna av alla människor som kommit hit vilket kommer blir en allt större fråga.

Den officiella arbetslösheten kommer ju som exempel lyfta ganska markant när de hundratusentals personer som inte officiellt finns i systemet och nu bor på förläggningar och gympasalar ska in i det. Och kostnaderna för socialförsäkringssystemet kommer bli enorma. Det här motsvarar ju i princip en kraftig plötslig höjning av arbetslösheten.

Ska man genomföra skattehöjningar samtidigt som servicen blir sämre och den allmänna uppfattningen är att det är för att finansiera folk ute i Rinkeby så kommer det inte bli glada tongångar ute i landet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in