Citat:
Ursprungligen postat av
tagmaster
Enligt vad som sagts om SP så verkar han inte ha visat några som helst tendenser till att vara våldsam. Tvärtemot verkar han vara en ganska tyst kille som har lite svårt för det sociala spelet. Att en sån person helt plötsligt skulle gå bärsärk och mörda två personer finner jag väldigt osannolikt. Därför tror jag att han faktiskt drabbades av en psykos och inte hade någon som helst verklighetsförankring. Vad han i så fall trodde sig uppleva är det ingen som vet men med tanke på att polisen gick ut och varnade för en galning tyder ju på att det inte var ett "prydligt" mord så gissningsvis slogs han för sitt liv (enligt vad han själv uppfattade).
Även om jag inte tror det så visst, det är möjligt att han faktiskt sökte upp specifikt BO av någon anledning men jag tvivlar på att de stämt möte eller att någon skulle ha skickat dit honom.
Varför skulle det vara osannolikt ?
Det finns en hel del personer i brottshistorien, som inte visat sig vara våldsamma innan ett våldsbrott

.
Tex Ragnar Nilsson som utförde trippelmorden i Härnösand.
Joakim Ericsson som utförde dubbelmorden i Båstad.
Det verkar som Simon haft någon typ av plan, mer kommer väl att komma fram allteftersom utredningen fortskrider.
Simon har tyvärr visat en nyfikenhet om hur det skulle vara att mörda,den typen av kille som Simon är kan ha svårt att klara av övergången till vuxenlivet och det kan i sin tur skapa frustration och svårigheter att stoppa sjukliga impulser. Det kan vara svårt att förutse sådana brott, just pga man ofta har förutfattade meningar om hur en person som begår våldsbrott ska vara.
Samt att man fortfarande har så lite kunskaper om den typen av människors involvering i brott.
Man förstår inte riktigt hur de tänker, för att deras sätt att lösa en krisig situation skiljer sig
från vad folk normalt skulle göra och tänka.