2016-12-30, 16:50
Medlem
mr.demons avatar
Är dom iranier med judisk bakgrund? Ganska så ovanligt med iranska judar i Sverige, de flesta brukar husera i USA. Men dom kanske inte är judiska?
Citera
2016-12-30, 17:04
Medlem
profanum.vulguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Innerfittefett
Fy faan vilka äckliga spännblattar!
Bra att de för en gång skull fick rejäla straff. De borde tom. Fått kukarna avskurna....

Undrar vad straffet hade blivit om de dömts i USA

Dessvärre antar jag att dom kommer att flytta utomlands och fortsätta på samma spår. Är man så sjuk att man sätter sexuella övergrepp i system skulle inte ens en avskuren penis eller kemisk kastrering hjälpa. Det här har inte med sex och njutning som de flesta upplever det att göra. Dom kan säkert lika gärna stoppa upp ett annat föremål i röven på en halvsovande 16-åring få samma känsla av makt och kontroll. Kränka och förnedra är njutningen.
Citera
2016-12-30, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av profanum.vulgus
Undrar vad straffet hade blivit om de dömts i USA :whistle

Anledningen till att dom inte prövas i USA är att Sverige och USA ligger på nästintill samma straff av just denna sort brott.
Citera
2016-12-30, 17:09
Medlem
profanum.vulguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ankantrettio
Anledningen till att dom inte prövas i USA är att Sverige och USA ligger på nästintill samma straff av just denna sort brott.

Okej, det visste jag inte. Trodde att dom skulle vara betydligt hårdare, speciellt då det är sådan omfattning på övergreppen.

Edit:

https://sv.wikipedia.org/wiki/Kumulationsprincipen

http://statelaws.findlaw.com/california-law/california-rape-laws.html

Det verkar som att gärningarna skulle rubriceras som "våldtäkt av minderårig" om alla övergreppen prövades i Kalifornien. Sedan så antar jag att dom använder kumulationsprincipen vilket innebär att varje enskild gärning får en strafftid som sedan adderas. Låt säga att en gärningsperson får 6 år för ett brott som skett vid 7 tillfällen. Då skulle denne få sitta (6x7=)42 år.
Senast redigerad av profanum.vulgus 2016-12-30 kl. 17:45.
Citera
2016-12-30, 17:26
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Inlägg med länkar till FUP, med mera, inlagt i startinlägget.

/Moderator
Citera
2016-12-30, 17:37
Medlem
Det här var det mest beklämmande jag läst på länge. Att dessa apor tror att de kan göra vad de vill och sedan sitta och runka till sina inspelningar. En psykopat är inte så intelligensbefriad. Dummare än nidbilden av neandertalare. Vi får be Måna, Ludrun och andra fäministärer att förklara hur de vill bli förnedrade. Dumskallarnas sammansvärjning?
Citera
2016-12-30, 17:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av zx899t

Dom G_teborgs_TR_B_3538-16
https://minfil.org/sbB8r0b8bb/G_teborgs_TR_B_3538-16_Dom_2016-12-30.pdf

Citat:
Sakkunnigförhör med överläkaren Kai Knudsen

Där sjönk trovärdigheten. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23127119.ab
Citera
2016-12-30, 18:03
Medlem
UT64s avatar
Trevligt att iranierkräken fick såpass kännbara straff.

Bardiya Pajouhi: 9 år

Navid Atlassi: 6 år

Åklagaren är redo att kräva skärpning av domarna om saken överklagas.
Citera
2016-12-30, 18:24
Medlem
Lost-Souls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Trevligt att iranierkräken fick såpass kännbara straff.

Bardiya Pajouhi: 9 år

Navid Atlassi: 6 år

Åklagaren är redo att kräva skärpning av domarna om saken överklagas.

Bra på ett sätt givetvis, sorgligt på ett annat. 15 års fängelsevistelse kostar oss skattebetalare ca 32.850.000 kr

Den här sortens importerade ohyra bör inte kosta mer än två kulor.
Citera
2016-12-30, 18:34
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av femtaliess
Ok dom var Iranier, det förklarar varför kvällsprssen inte namngav dom trots långa straff. Jag är ganska säker på att dem hade hängts ut om dom hade haft namn som Karl och Sven

Jag har skivit till bl.a. SVT och påpekat detta.
Censuren fortsätter.
Citera
2016-12-30, 18:40
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Soul
Bra på ett sätt givetvis, sorgligt på ett annat. 15 års fängelsevistelse kostar oss skattebetalare ca 32.850.000 kr

Den här sortens importerade ohyra bör inte kosta mer än två kulor.
Vi får se vad som händer i fängelset. Finns säkert några som kan tänkas vilja förkorta deras liv väsentligt. Att ge sig på kvinnor och barn står inte så högt bland "cons" vad jag förstått det som.
Citera
2016-12-30, 18:43
Medlem
415brushans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Är dom iranier med judisk bakgrund? Ganska så ovanligt med iranska judar i Sverige, de flesta brukar husera i USA. Men dom kanske inte är judiska?

Ganska många Iranska judar i gbgs uteliv iaf. De som har hand om eller är på nåt sätt inblandade i gbgs krogbranch och som är iranier är i många fall judar. Likaså deras "svenska" kollegor. Ingen slump alltså.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in