2016-12-28, 16:23
Medlem
Osäker på var jag ska posta denna men provar här

Har googlat lite men inte hittat nåt vettigt

Hur gör man om man vill kolla upp ifall nån har bytt kön?

Är jävligt osäker på polarens thaibrud..
Har själv satt på henne en gång på fyllan för några år sen och anade nåt redan då, kroppen var sådär överdrivet grym, men såg lixom ändå fel ut på nåt sätt, för lång,för breda axlar, för stora händer, enorma sillisar och fittan kändes lite skum. Hon blev inte våt men tog fram glidmedel och verkade som om detta kändes helt naturligt för henne. Fick för mig att hon inte var särskilt djup heller men var ganska full.

Vet att hon kom till sverige direkt från thailand i 18års åldern, och har förstått det som att de inte går att byta kön juridiskt där, så det juridiska måste ha skett här. Vet att hon är reggad som kvinna i sverige.
Citera
2016-12-28, 16:41
Medlem
Vill gärna kunna bevisa de o inte bara komma med påståenden, kan ju ha fel
Citera
2016-12-28, 17:29
Medlem
å jag vet hur du kan kolla det! om man vet personens fyra sista! har för mig att man måste få nytt nummer efter könsändring
Citera
2016-12-28, 17:30
Moderator
Gordon Blixts avatar
OT raderat. Hallå, alla ni som inte klarar av själva att förstå att man i Juridik förutsätts diskutera juridik - diskussioner i största allmänhet om könsbyten, ladyboys och "hur man upptäcker att någon bytt kön", etc., är inte ämnet.

/Mod
Citera
2016-12-28, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mnish
å jag vet hur du kan kolla det! om man vet personens fyra sista! har för mig att man måste få nytt nummer efter könsändring

Att man får nya fyra sista när man gjort könsbyte stämmer, men det är också sekretess på detta hos SKV och alla andra myndigheter. 21:1 OSL.

Så om man inte känner nån som kommer åt sådan information så är det nog rätt kört att få reda på det genom myndigheter.
Citera
2016-12-28, 18:14
Medlem
Skatteupplysningen var inte särskilt hjälpsamma är sekretess på skiten
Citera
2016-12-29, 09:45
Medlem
CharlieRs avatar
Informationen är skyddad under PUL och patientsäkerhetslagen och får under inga omständigheter lämnas ut till en privatperson.
Citera
2016-12-29, 13:10
Medlem
Ja fick svar av skatteupplysningen efter några försök, tror jag hittade nån sorts lucka i systemet

När hon kom hit blev hon typ importerad av en gubbe som hon var med typ 2 år efter det. Ringde helt enkelt o kolla upp vilka gubben har vatt gift med, vid tiden de var tillsammans fick inte inte bögar gifta sig, och eftersom hon var man i papperna blev det ett så kallat registrerat partnerskap

Tanten som svara medgav att de hade varit en man, tjänstefel kanske men va ska hon säga om en som är kvinna idag har varit registrerad partner med en man..

Registrerad partner är alltså de gamla ordet för gaygifte typ
Citera
2016-12-30, 08:38
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b230
Ja fick svar av skatteupplysningen efter några försök, tror jag hittade nån sorts lucka i systemet

När hon kom hit blev hon typ importerad av en gubbe som hon var med typ 2 år efter det. Ringde helt enkelt o kolla upp vilka gubben har vatt gift med, vid tiden de var tillsammans fick inte inte bögar gifta sig, och eftersom hon var man i papperna blev det ett så kallat registrerat partnerskap

Tanten som svara medgav att de hade varit en man, tjänstefel kanske men va ska hon säga om en som är kvinna idag har varit registrerad partner med en man..

Registrerad partner är alltså de gamla ordet för gaygifte typ
Fyfan vilken vidrig miss av den tjänstemannen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in