2016-12-28, 11:20
Medlem
ArseneLupins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Okej. Kanske vanlig vintertid/normaltid då. Bilden är hur som helst tagen i Korsør, vid 4-tiden.

Edit: Eller inte. Verkar stå fel i mx.dk-artikeln, eller så har de använt fel bild. Det är ju tunneln i Slagelse...
Här står det Slagelse: http://ekstrabladet.dk/112/de-to-efterlyste-vidner-i-emilie-sagen-er-fundet/6247520

Så, frågan kvarstår, vad gjorde Emilie på Slagelse station i en halvtimme? Och, varför var hon på stationen så tidigt? Vidare, varför syns inte de andra tjejerna på bilden? Hade tjejerna blivit osams och skiljts åt före tågresan?
Citera
2016-12-28, 11:22
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArseneLupin
Här står det Slagelse: http://ekstrabladet.dk/112/de-to-efterlyste-vidner-i-emilie-sagen-er-fundet/6247520

Så, frågan kvarstår, vad gjorde tjejerna på Slagelse station i en halvtimme? Och, varför var de på stationen så tidigt? Vidare, varför syns inte de andra tjejerna på bilden? Hade tjejerna blivit osams och skiljts åt före tågresan?

Flera danska medier skriver Korsør, andra skriver Slagelse. En bildgoogling på Slagelse Station bekräftar att bilden är tagen där.

Jag tror de väntade på tåget. McDonalds Slagelse stänger 03 på lördagar (kan ju kanske varit annat i somras, men en tågstation kan säkert vara behagligare än en McD, en lördagnatt i juli).

Tror inte tjejerna var osams, och inte heller att motivet finns där.
Citera
2016-12-28, 11:24
Medlem
ArseneLupins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NattJur
Ang batteriet i mobilen så laddade hon det på tåget för att kunna lyssna på musik under hemvägen. Jag antar att hon kände sin mobil tillräckligt väl för att veta att det skulle räcka ett tag och inte dö redan efter några minuter. Jag tror att hon blev överfallen i samband med att mobilen dog.
Tågresan tog åtta minuter. Inte mycket laddning där inte.
Citera
2016-12-28, 11:24
Medlem
Sjukt att folk försöker sprida desinformation om övervakningsbilden. Utöver mitt redan konstaterande så ser man ju även att det står "...gelse" i övre vänster hörn av övervakningsbilden.
Citera
2016-12-28, 11:25
Medlem
Troians avatar
Citat:
Tågresan tog åtta minuter. Inte mycket laddning där inte.

Utgår tåget från Slagelse? I så fall kan de ju suttit på tåget länge än så.
Citera
2016-12-28, 11:27
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Sjukt att folk försöker sprida desinformation om övervakningsbilden. Utöver mitt redan konstaterande så ser man ju även att det står "...gelse" i övre vänster hörn av övervakningsbilden.

Danska medier skriver, och citerar polisen, om bilden och att den ska vars tagen i Korsør. Jag tycker inte det är sjukt att återge detta, och inte heller handlar det om att försöka sprida desinformation.
Citera
2016-12-28, 11:28
Medlem
Citat:
Flera danska medier skriver Korsør, andra skriver Slagelse. En bildgoogling på Slagelse Station bekräftar att bilden är tagen där.

Jag tror de väntade på tåget. McDonalds Slagelse stänger 03 på lördagar (kan ju kanske varit annat i somras, men en tågstation kan säkert vara behagligare än en McD, en lördagnatt i juli).

Tror inte tjejerna var osams, och inte heller att motivet finns där.

Finns bara en McD i Slagelse också, vad jag kan se, en bra bit från stationen.
https://goo.gl/VToXLU
De kan ha fått skjuts, de kanske tagit buss eller kanske även gått.

Märkligt att det skrivs olika på bilden, men man ser ju "gelse" uppe i vänstra hörnet också.
Media har nog snurrat till det lite, men det lär finnas övervakningsbilder även från Korsör som bekräftar att hon hoppade av tåget där.
Citera
2016-12-28, 11:30
Medlem
Citat:

Så, frågan kvarstår, vad gjorde Emilie på Slagelse station i en halvtimme? Och, varför var hon på stationen så tidigt? Vidare, varför syns inte de andra tjejerna på bilden? Hade tjejerna blivit osams och skiljts åt före tågresan?

Väntade på tåget.

Det är inget konstigt att vänta på ett tåg i en halvtimme.
Citera
2016-12-28, 11:30
Medlem
ArseneLupins avatar
Citat:
Utgår tåget från Slagelse? I så fall kan de ju suttit på tåget länge än så.
Tåget utgår från Köpenhamn.
Citera
2016-12-28, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor

Kan vara så att den visar att det är passagerare som hoppar av tåget som kommer från Slagelse (vilket är senaste station).
997 sg11 kan vara benämningen på tåget t.ex?
Finns mycket som kan förklara detta.
Citera
2016-12-28, 11:32
Medlem
Citat:
Danska medier skriver, och citerar polisen, om bilden och att den ska vars tagen i Korsør. Jag tycker inte det är sjukt att återge detta, och inte heller handlar det om att försöka sprida desinformation.

Hela övervakningsbilden lyser Slagelse. Är man då källkritiskt och inte utgår ifrån att stärka sin egen tes så går man på det och sållar bort fake-nyheterna.
Citera
2016-12-28, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Kan vara så att den visar att det är passagerare som hoppar av tåget som kommer från Slagelse (vilket är senaste station).
997 sg11 kan vara benämningen på tåget t.ex?
Finns mycket som kan förklara detta.

Nej. Tågstationen förkortningen är SG och det står dessutom Slagelse i hörnet av övervakningsfilmen även om bara "...gelse" syns.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in