2016-12-27, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag visste inte att hon var berusad. Fyra timmars sömn är väl inget extremt, men visst, hon hade kanske tänkte skippa gå till kören, för att sova ut.

Enligt uppgifter i tråden (tidigt) hade hon inte druckit mängder och var inte nämnvärt berusad
Citera
2016-12-27, 15:55
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Kan uppgiften om att föräldrarna var på semester verkligen stämma? Får det inte att gå ihop med att de inte fann dottern i sängen på morgonen. Eller kom de hem just den morgonen eller under föregående kväll/natt?
Min taffliga danska säger att de skulle åkt iväg, men de blev förmodligen kvar eftersom Emilie försvunnit?
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Enligt uppgifter i tråden (tidigt) hade hon inte druckit mängder och var inte nämnvärt berusad

Vilket i och för sig inte behöver vara sant. Tycker att alkoholintaget ibland kan tonas ned.

Men bara för att det står att en person inte var berusad så behöver det ju inte betyda att personen faktiskt var det.
Citera
Medlem
Filmen som tidigare länkats över området där hon hittades innehöll dessutom ljud av tåg, stämmer rätt bra överens med campingen och avståndet till rälsen.
Letar febrilt efter en T-brygga i sjöarna där nu, men lyckas inte hitta.
Bilderna på google maps verkar vara tagna 2016 också så de är "up to date" känns det som.
Citera
2016-12-27, 15:56
Medlem
ArseneLupins avatar
Citat:
När ungdomar beskriver sin alkoholkonsumtion och grad av berusning får man alltid ta uppgiften med ett snapsglas salt.
Citera
2016-12-27, 15:57
Medlem
Citat:
Vilket i och för sig inte behöver vara sant. Tycker att alkoholintaget ibland kan tonas ned.

Men bara för att det står att en person inte var berusad så behöver det ju inte betyda att personen faktiskt var det.

Sant, men anser att vi får utgå från de uppgifter som framkommit så långt av polis och media (i viss mån)
Citera
2016-12-27, 15:59
Medlem
Troians avatar
Citat:
Sant, men anser att vi får utgå från de uppgifter som framkommit så långt av polis och media (i viss mån)

Jag tycker inte heller det finns något som direkt tyder på att hon var berusad, och egentligen inte heller att det spelar någon roll. GM brydde sig antagligen inte om i fall hon var full eller ej.
Citera
2016-12-27, 16:01
Medlem
Citat:
Jag tycker inte heller det finns något som direkt tyder på att hon var berusad, och egentligen inte heller att det spelar någon roll. GM brydde sig antagligen inte om i fall hon var full eller ej.

Inte för att jag vet, men går det inte att se i efterhand även om det gått 5-6 månader?
Genom obduktionen menar jag?
Citera
2016-12-27, 16:04
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Inte för att jag vet, men går det inte att se i efterhand även om det gått 5-6 månader?
Genom obduktionen menar jag?

Vet ej om det går att se efter så lång tid. Också osäker på att det är vad man kommer fokusera på, kanske kollar man som en ren rutinåtgärd. Kan ju också tänkas finnas spår av droger, eller gift.
Citera
2016-12-27, 16:07
Medlem
Citat:
Vet ej om det går att se efter så lång tid. Också osäker på att det är vad man kommer fokusera på, kanske kollar man som en ren rutinåtgärd. Kan ju också tänkas finnas spår av droger, eller gift.

Japp, min tanke också, bara ett sätt att man kanske kan avfärda att hon skulle vara så pass berusad att hon blev ett "lättare byte". Om det visar sig att hon var hyfsat berusad kan det också vara anledningen till att hon inte ville/fick åka med i taxin.
Jag vet inte, min känsla är att hon inte var speciellt berusad, men det är helt omöjligt att veta.

Någon som har koll på hur det funkar med FUP etc i DK, om det skulle gå så långt, går det att få ut även för oss intressepilar på FB?
Citera
2016-12-27, 16:10
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Filmen som tidigare länkats över området där hon hittades innehöll dessutom ljud av tåg, stämmer rätt bra överens med campingen och avståndet till rälsen.
Letar febrilt efter en T-brygga i sjöarna där nu, men lyckas inte hitta.
Bilderna på google maps verkar vara tagna 2016 också så de är "up to date" känns det som.

Har du en länk till artikeln med videon?
Citera
2016-12-27, 16:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ArseneLupin
När ungdomar beskriver sin alkoholkonsumtion och grad av berusning får man alltid ta uppgiften med ett snapsglas salt.

Du kan ju inte bara sitta och tänka tvärtemot allt som skrivs i media "bara för att"
och på så vis tillåtas att ungefärligt skriva rakt ut "E rymde stupfull till Köpenhamn för
att möta upp gossar den lilla odågan"

Lite mer på fötterna behövs väl ändå.
Senast redigerad av LKVN 2016-12-27 kl. 16:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in