Citat:
Ursprungligen postat av
Assdefender
Ja, för visst känns det märkligt att man festar till 4 på morgonen trots att man ska sjunga i kör i kyrkan direkt på morgonen.
Jag hade nog inte ens pallat detta som tonåring. Visste jag att jag var tvungen att gå upp tidigt dagen efter gick jag hem tidigare runt 12-slaget eller lät bli att gå ut alls.
För mig är det väldigt märkligt att hon är ute till 4 på natten om hon ska upp väldigt tidigt morgonen därpå. Dessutom, varför i helvete låter de henne gå hem själv så sent? En 17-årig tjej som ska gå 2 km hem 04 på natten. Låter inte som något sunt beteende, och när jag var yngre och även idag så låter jag aldrig en tjejkompis gå hem själv vid den tiden.
Något skumt är det.
Kan säga att vara ute till krogen stänger en lördag och sen jobba dagen efter var inga problem för mig när jag var 18-19. Och då snackar vi 03 och ibland 05, var hemma runt 6-tiden efter kebab och tåg/bussresa. Började jobba 09, ofta körde man allnighter.
Här snackar vi inte en person som är i puberteten och verkligen behöver sin sömn på samma sätt.
Just att vännerna inte låter EM åka med eller att de låter henne gå själv anser jag också vara märkligt, det lär ha börjat ljusna vid denna tiden dock och hon kände kanske att hon behövde gå. Sen kanske vännerna bor i Svenstrup eller Frölunde, norrut och de hade inte pengar för att först åka ner till EMs föräldrars hem och sen hem till sig?
Finns så mycket som vi inte har en aning om här.