2016-12-26, 17:08
Medlem
ValdtaktsSemitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Seriös fråga, vad skulle du bli gladast av om du är tvungen att välja ett alternativ:

A: Att lövfen och sossarna styr upp det här till något som i alla fall påminner om det gamla sverige.

B: Att kaoset står i full blom om tio år?

Om Löfvén nu skulle kunna styra upp det men det kan han inte. Löfvén är en del av problemet, inte lösningen. En clown med stor potatisnäsa som varit med och skapat oredan. Sedan bör man av princip inte förlåta landsförrädare av den typen. Konskekvenserna av att politiker tabbar sig är enorma. Om han tabbade sig när han svetsade vore det en annan sak, men nu är det inte så.

Hur många årtionden har sossarna haft på sig att styra upp det här? Hur många fler skulle teoretiskt behövas?
Citera
2016-12-26, 17:20
Medlem
Citat:
Seriös fråga, vad skulle du bli gladast av om du är tvungen att välja ett alternativ:

A: Att lövfen och sossarna styr upp det här till något som i alla fall påminner om det gamla sverige.

Jag måste först påpeka att jag inte längre har en tydlig politisk färg innan jag kommenterar.

Givetvis vill jag ha tillbaka något som liknar gamla Sverige. Tyvärr tror jag att det gått så långt att det blir mycket svårt att backa. En svag regeringen kommer inte att kunna genomföra de åtgärder som är nödvändiga. Att bilda en stark regering verkar idag vara ogenomförbart.

Jag måste vara realist och säga att en folkomröstning om avskaffande av asylrätten och ett beslut att ta emot endast kvotflyktingar vore den bästa och mest demokratiska lösningen. Kan inte en stark regering bildas så får de största partierna bilda en samlingsregering som genomföra folkets vilja.

- De flesta som upplevt det gamla Sverige inser att vi har hamnat på en väg som kommer att utplåna det som var bra med landet (Fredrik Reinfeldts svek mot landet får aldrig glömmas eller underskattas). Tyvärr har det fått gå alldeles för långt, Löfven är tyvärr ingen stark ledare, nu vet jag att jag kommer att få skäll, men rätt man idag hade nog varit Göran Persson.
Citera
2016-12-26, 18:04
Bannlyst
Citat:

Först tycker jag det är roligt att du som sosse är med och diskuterar. Men med det sagt, har jag en fråga;

.. känner inte du extrem oro att det är den socialliberala falangen (magda, ylva, annika och så mp galningarna med alice bah kunke) som sätter agendan hela tiden inom S.

Finns inga göran johansson, göran Persson typer kvar längre, allt är ju en utsmetad värdegrundssörja där dessa feminister kastrerat alla män och LO.
Citera
2016-12-26, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trotteri
Jag måste först påpeka att jag inte längre har en tydlig politisk färg innan jag kommenterar.

Givetvis vill jag ha tillbaka något som liknar gamla Sverige. Tyvärr tror jag att det gått så långt att det blir mycket svårt att backa. En svag regeringen kommer inte att kunna genomföra de åtgärder som är nödvändiga. Att bilda en stark regering verkar idag vara ogenomförbart.

Jag måste vara realist och säga att en folkomröstning om avskaffande av asylrätten och ett beslut att ta emot endast kvotflyktingar vore den bästa och mest demokratiska lösningen. Kan inte en stark regering bildas så får de största partierna bilda en samlingsregering som genomföra folkets vilja.

- De flesta som upplevt det gamla Sverige inser att vi har hamnat på en väg som kommer att utplåna det som var bra med landet (Fredrik Reinfeldts svek mot landet får aldrig glömmas eller underskattas). Tyvärr har det fått gå alldeles för långt, Löfven är tyvärr ingen stark ledare, nu vet jag att jag kommer att få skäll, men rätt man idag hade nog varit Göran Persson.

Jag håller med till punkt och pricka. Av mig får du inget skäll. Såg GP bli intervjuad i tv4 i morse och jag sa exakt samma sak till frugan.
Citera
2016-12-26, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fidelisandria
Jag håller med till punkt och pricka. Av mig får du inget skäll. Såg GP bli intervjuad i tv4 i morse och jag sa exakt samma sak till frugan.

Jag håller med! Göran Persson, kom tillbaka! Allt är förlåtet!

Det som skrämmer mig mest är att många på allvar verkar tro att Moderaterna hade gjort ett bättre jobb än nuvarande regering med att lösa samhällsproblemen. Jag kan verkligen inte förstå det.

Vem som helst kan väl se att skola, sjukvård, äldrevård och det mesta i välfärden är betydligt sämre nu än för 10 år sedan? Dessutom har nuvarande regering faktiskt bromsat invandringen ordentligt, något som definitivt inte kan sägas om den förra.
Citera
2016-12-27, 06:42
Medlem
Sverige blir vad vi gör det till.
Malmö och Göteborg m.flera städer är väl redan att anse som Acapulco light.

Så länge det inte bl.a. satsas på många fler poliser, lagändringar, jourdomstolar, fullt utnyttjande av straffskalan vid domar. Lås in alla dömda, utan straffrabatter och annat trams. Lej ut förvaringen av dömda brottslingar till Moldavien och liknande länder. Där det inte serveras lyxmat. Det finns säkert flera länder som mot en billlig peng kan tänka sig att förvara alla som inte vill följa reglerna. Då kan våra åldringar få välsmakande och näringsriktig mat i stället. Och ingen behöver oroa sig, för de lever ändå inte i evighet.
Jag vet att det inte går att utrota brottslighet, men man ska väl i alla fall kunna skydda allmänheten och det ska inte vara nästan kul att avtjäna ett straff.

Fler och tuffare lärare som ska ha befogenheter för att kunna tackla våldsamma elever. Inga mesiga vänsterhens, utan folk med pondus. Skolan idag tycks vara en samlingsplats mest för att bilda grupperingar och förtrycka varandra. Provocera lärarna och bete sig som vildar.

Börja med de kriminella och den grupp som det kommer att nyrekryteras ifrån, barnen.

Vi behöver politiker som vill och vågar ta obekväma beslut, stå för sitt ord och vara intresserade av något annat än sin egen personliga karrär.

Annars går vi på sikt mot anarki och resultatet av det blir diktatur.

Det kokar och jäser i slott och koja numera. Det är vänsterfjantarnas jakt på populisterna som just gött "populismem" . Vi är uttjatade med de klyschigaste klyshorna som "ingen är illegal, inga rasister på våra gator" o.s.v., som både skapat och närt populismen som växer i ett alltmer krakelerat Europa. Färre och färre vill leva i Acapulco light. Fler och fler vill ha ett totalstopp, repatriering och för allt i världen: gå ut globalt med detta. Fortsätt inte med falsk marknadsföring som fortsätter att locka hit folk. Folk som när de blir missnöjda blir farliga. Farliga för att de känner sig lurade på det egna huset, bilen och vad det nu är som de proppats fulla med.
Istället försöker man lösa det med att uppfylla deras önskemål. Sverige - en humanitär stormakt blev istället tomtelandet de luxe. Med politikerna som nissar.

Alla asylanter, latmaskar och annat löst folk som vi berikats med, lär vi inte bli av med i någon ansenlig mängd. De har kommit för att stanna. Men släpp för all del inte in fler.
Sverige är fullt.
Det blev väldigt dyrt och du och jag betalar.
Och våra barn och barnbarn.
Länge.
Citera
2016-12-27, 06:56
Medlem
Ja man minns tiden förr....när man kunde gå och handla utan att bli påhoppad av tiggare, eller barnhems-startare ( med papper med en svensk flagga,"Jag tänker öppna barnhem" visandes lustiga namnunderskrifter där det står "Jag skänkte 2000 kr. jag skänkte 500 kr osv)..När man vid besök i storstan inte längre vill åka spårvagn eller buss och ser kontrollanterna kontrollera svenskarna om de har betalt biljett samtidigt som tiggare och ej svensktalande kan göra precis som de vill....Centrum är ett ställe att undvika, blir bara påmind om hur förstört detta land blivit.Tragiskt. Asyl-rätten måste avskaffas,hjälp endast i närområden,,,+ Alla regler som kan och som avskräcker islamisering av samhället måste snarast införas.
Citera
2016-12-27, 11:32
Medlem
Det är klart att det går åt helvete. Vi har inte råd med tillräckligt antal poliser, speciallärare, kuratorer, psykologer etc.

Varför? Givetvis är invandringen dyr, men glöm inte att de fem jobbskatteavdragen som den förra regeringen införde kostar över 100 miljarder varje år. Invandringens direkta kostnader per år uppgår till ungefär 70 miljarder (vilket är dubbelt så mycket som snittet över tid, grovt räknat)

Regeringen Reinfeldt åstadkom alltså följande:

1: Minskade intäkter med 100 Miljarder
2: Ökade utgifter med 35 Miljarder

Om vi vill vara snälla mot Reinfeldt kan vi ponera att 30% av jobbskatteavdraget har gått tillbaka in i systemet på grund av ökad tillväxt. Det gör en total på 100 Miljarder back.

Dessa 100 Miljarder försöker man trolla bort genom effektiviseringar* i välfärden.

*Effektivisering = ett ord på Reinfeldtska som betyder minskning av personalstyrka, sänkta löner, sänkt anställningstrygghet, minskad tid per patient i vården, sämre material, sämre mat (med utländskt kött) i bespisningarna etc, etc, etc...
Citera
2016-12-27, 12:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wilgachark
En annan känner sig som alkisen herr nilsson i madicken i samhället.

Herr Nilsson är ju tveklöst coolast och den som har mest koll på hur livet ska levas i hela Madicken-serien.
Citera
2016-12-27, 12:40
Medlem
hushlittledarlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av it-takes-2
Läste följande artikel i Expressen. Den handlar om Acapulco i Mexico. Ett paradis som idag är en levande mardröm innehållande mord, knark, korruption, obefintlig polisverksamhet, otrygghet och fattigdom.

(O)lustigt nog skulle man kunna byta ut "Acapulco" mot "Ronneby" eller "Malmö" eller "Göteborg" rakt av.

Ändå är utgångsläget förmodligen värre i Sverige. Vi har inte bara kriminella gäng som styr landet. Vi har aktivt importerat aktiva terrorister och erbjudit dem hjälp och återanpassning via Mona Sahlins olika program.

Läs och begrunda om inte detta är något vi kommer att se på bredare front inom 10 år.

unvis.it/http://www.expressen.se/nyheter/semesterparadiset-som-blev-ett-helvete/

1. http://www.svd.se/tung-studie-sverige-varldens-tredje-basta-land
2. http://www.va.se/nyheter/2016/10/11/ny-undersokning-sverige-ar-varldens-basta-land-for-kvinnor/
3. http://www.va.se/nyheter/2016/12/22/sverige-utsett-till-varldens-basta-land-for-foretagande/

Beror lite på vad man väljer att fokusera på
Citera
2016-12-27, 13:29
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peter_pung
Varför? Givetvis är invandringen dyr, men glöm inte att de fem jobbskatteavdragen som den förra regeringen införde kostar över 100 miljarder varje år. Invandringens direkta kostnader per år uppgår till ungefär 70 miljarder (vilket är dubbelt så mycket som snittet över tid, grovt räknat)

Regeringen Reinfeldt åstadkom alltså följande:

1: Minskade intäkter med 100 Miljarder
2: Ökade utgifter med 35 Miljarder
Nu räknar du väldigt optimistiskt. 70 miljarder är kostnaden för själva mottagandet av de asylsökande.

Kostnaden för invandringen är någonstans 300-400 miljarder. Och den ökar givetvis för varje år efterhand som antalet invandrare ökar.
Citera
2016-12-27, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hushlittledarling
1. http://www.svd.se/tung-studie-sverige-varldens-tredje-basta-land
2. http://www.va.se/nyheter/2016/10/11/ny-undersokning-sverige-ar-varldens-basta-land-for-kvinnor/
3. http://www.va.se/nyheter/2016/12/22/sverige-utsett-till-varldens-basta-land-for-foretagande/

Beror lite på vad man väljer att fokusera på
Ja man kan ju som du fokusera på enstak positiva saker och blunda hårt för verkligheten

Intressant är ju bilden av tre blonda kvinnor med midsommarkrans. Fast de speglar ju inte kvinnorna i förorten som tvingas bära niqab och burka, inte ens en slöja

Att Sverige hamnar på första plats som företagarland är ju trevligt, fast det säger ju inget om hur läget i lande är i övrigt!

- Sverige hamnar på 2:a plats när det gäller våldtäkter, det är inte så smickrande.
- Bilbränderna kommer nog att sluta på långt över 2000 st. För 2016, inte så bra!
- 2016 blir det år som flest har mördats i landet
- På grund av alla skjutningar i Malmö har polisens mordutredingar kollapsat
- Det finns 35 000 hemlösa och antalet stiger ordentligt i år
- Bostadsbristen är enorm
- Över 25000 unga män från Afghanistan bor på barnhem i Sverige till en kostnad av minst 25 miljarder.
- Dagligen kniv och pistolrånas människor i städerna
- Etniska storbråk på skolorna börjar bli allt vanligare
- Kriminella gäng gör förorter och no-go område skräckvälden
- Shariapoliser ser till att kvinnor i muslimska områden klär sig enligt islam
- Hundratals muslimska organisationer mjölkar stat och kommuner på mångmiljonbelopp som ibland går till terrorist verksamhet och ibland till shariaspridande.
- Organisationer som #vistårinteut driver aktivism för illegala invandrare, medan utlandsbiståndet leds om till friska unga män, medan svältande barn överges.
- Knarkhandeln blomstrar som aldrig förr
- socionomer motarbetar poliser
- 240 000 pensionärer lever under EU:s fattigdomsgräns
- Äldrevården är en katastrof där gamla i princip förvaras i väntan på döden
- Sjukvården gå på knäna
- Staten storlånar högkonjunktur
- Marrockanska gatubarn gör stadkärnorna osäkra med rån och överfall
- Vapnen flödar fritt i landet och uppgörelser med automatvapen och handgranater blir all vanligare!
- Arbetslöshten är över 15% bland invandrare (90% bland somaliska kvinnor)
- Filmteam attackeras i förorter
- Gamla rånas i sina hem av romska ligor
- Gatorna är fyllda av tiggare
- Arbetslösa och sjuka klarar sig inte på sina ersättningar

Jag vet inte om du uppfattar det som ett drömland? De flesta som upplevt hur Sverige var för några decennier sedan skulle nog påstå att Sverige befinner sig mitt i kollapsen, Sverige är förstört.

Fast vi är världen bästa företagarland Tjohooo... Vad vi är bra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in