2016-12-26, 21:19
Medlem
NattJurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArseneLupin
Intressant. Emilie kan alltså ha rymt en gång till, kanske med avsikt att komma till Köpenhamn.
Hon var sjutton år nu. Skulle hon ha rymt från sin egen lägenhet?
Citera
2016-12-26, 21:21
Medlem
ArseneLupins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnthonyWeiner
OK, det påvisar ju ett riskbeteende om något.

Jag vet vem som pekas ut som hennes pojkvän och han är betydligt äldre men jag lägger inte ut namnet då det vore illa om det inte stämmer.
Det behöver inte vara samme pojkvän, men det är riktigt att inte nämna namnet. Det finns fler i Köpenhamn som kan tänkas vara pojkvän.
Citera
2016-12-26, 21:23
Medlem
ArseneLupins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NattJur
Hon var sjutton år nu. Skulle hon ha rymt från sin egen lägenhet?
Hur gammal var hon förra gången? Bodde hon hos föräldrarna då? Visst kan hon ha rymt, även om "rymt" kanske inte är rätt ord. Avvikit från den förväntade verksamheten och uppehållsplatsen, kanske, men det är så omständligt att skriva.
Citera
2016-12-26, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hackertyp0
Jag tror att hon har blivit attackerad på Korsør station.
Hon har förts in i en bil (kanske medvetslös, men inte död - än) och kanske är det den vita skåpbilen, som sågs två gånger. Den sista gången har den blivit sett köra väldigt stärkt från hamnområdet runt klocken 9.

Kanske har personen i skåpbilen kört Emilie till hamnen, vart han har våldtagen och dödat henne.

Det vill ge överfallsmannen runt 4-4,5 timmar till sit "projekt" innan han körte kroppen till mosen.

No matter what: Hvil i fred Emilie <3
Vad grundar du uppfattningen om "4-4,5 timmar" på? (Vilken tidsgräns menar du att GM har att verka inom?)
Citera
2016-12-26, 21:31
Medlem
Citat:
Vet någon om ett ofött foster kan hittas i en kropp efter så lång tid?

Jag har släkt i Korsør och det snackas en del om en pojkvän och en oönskad graviditet.
Det tror jag nog kan gå, om så vore fallet. Det beror nog på hur långt ett eventuellt foster utvecklats. I detta fallet var väl den yttre förruttnelsen tämligen långt gången, eftersom det inte gick att identifiera könet utan vidare. Så man får anta att även den inre förruttnelsen var framskriden.

Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Låter konstigt, men om det stämmer med pojkvän så lär fallet lösas snabbt.
Hon hade, såvitt känt, ingen pojkvän:

Citat:
- Hun tager i byen indimellem, men hun er ikke en pige, som tager ud og drikker sig vildt fuld og fester og ikke kommer hjem til tiden. Hun havde heller ikke nogen kæreste. Og jeg tror ikke, hun kunne finde på at tage hjem til en eller anden dreng eller noget som helst, siger Robin Witzner, som selv har ledt efter sin kusine.

NB: min fetning ovan.

http://ekstrabladet.dk/112/faetter-til-forsvundne-emilie-hun-skulle-op-at-synge-i-kirkekor/6183907
Citera
2016-12-26, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hackertyp0
Ingen aning, men jag läste denna artikel om "ligvoks" (kanske heter det likvax på svenska?):
http://www.tveast.dk/artikel/retsmediciner-emilies-ligvoks-kan-bevare-vigtige-spor

tl;dr:
Ligvoks kan bevara kroppen och evt bevis i form av DNA, så kanske kan också et foster bevaras.
Men igen: Det är en gissning.
Det stämmer väl, men det är tveksamt om den allmänna utsagan kan appliceras just på detta brottsfallet, eftersom förruttnelsen var framskriden i sådan grad att det inte omedelbart stod klart vilket kön liket var.
Citera
2016-12-26, 21:58
Medlem
Citat:
Vet någon om ett ofött foster kan hittas i en kropp efter så lång tid?

Jag har släkt i Korsør och det snackas en del om en pojkvän och en oönskad graviditet.
Du har fel- det fanns ingen pojkvän i hennes liv.
Inte heller var hon en strulig jänta. Läs- Kusinen uttalar sig och påpekar att hon inte var den typen som söp sig full och hängde på pågar- alltså var det ingen pige som hade risk-beteende.
Du drullar med spekulationer som inte tycks stämma alls.
Citera
2016-12-26, 22:02
Medlem
ArseneLupins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Du har fel- det fanns ingen pojkvän i hennes liv.
Inte heller var hon en strulig jänta. Läs- Kusinen uttalar sig och påpekar att hon inte var den typen som söp sig full och hängde på pågar- alltså var det ingen pige som hade risk-beteende.
Du drullar med spekulationer som inte tycks stämma alls.
Vem skulle säga i media ett enda ont eller tvivelaktigt ord om en kusin som har försvunnit?
Citera
2016-12-26, 22:13
Medlem
Kusiner, ex-pojkvänner och andra närstående kan vi i vilket fall lämna därhän. Sådana har polisen förstås kontrollerat grundligt. Klockan var 04:00, hon skulle upp i ottan och sjunga i kyrkokören. Att hon frivilligt gått någon annanstans än hemåt är inte troligt. Hon fördes bort mot sin vilja i ett fordon någonstans mellan hemmet och stationen i Korsör.
Citera
2016-12-26, 22:23
Medlem
ArseneLupins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aethelred
Kusiner, ex-pojkvänner och andra närstående kan vi i vilket fall lämna därhän. Sådana har polisen förstås kontrollerat grundligt. Klockan var 04:00, hon skulle upp i ottan och sjunga i kyrkokören. Att hon frivilligt gått någon annanstans än hemåt är inte troligt. Hon fördes bort mot sin vilja i ett fordon någonstans mellan hemmet och stationen i Korsör.
Vet vi att en 17-årig tjej ville stiga upp i ottan och sjunga i kyrkokören? Vad rör sig i huvudet på en 17-åring? Det är roligare i Köpenhamn. Jag håller med om att kusiner och andra närstående kan vi lämna därhän beträffande den försvunna flickan. De har bara gott att säga i media.
Citera
2016-12-26, 22:27
Medlem
Troians avatar
Tycker vi kan lämna spåret att hon skulle tagit sig mot Köpenhamn därhän. Hon försvann på vägen mellan tågstationen och sitt hem. Det har inte förekommit några som helst pålitliga uppgifter om en pojkvän i Köpenhamn, eller att hon skulle åkt dit. Polisens tidigare eftersökningar tyder också på att se sista spåren efter henne är i Korsør.

Varför komplicera saker i onödan?
Citera
2016-12-26, 22:31
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArseneLupin
Vet vi att en 17-årig tjej ville stiga upp i ottan och sjunga i kyrkokören? Vad rör sig i huvudet på en 17-åring? Det är roligare i Köpenhamn. Jag håller med om att kusiner och andra närstående kan vi lämna därhän beträffande den försvunna flickan. De har bara gott att säga i media.

Att vara med i kyrkokören tycker jag i sig är en uppgift som tyder på präktighet snarare än äventyrlighet.

Att i hemlighet klockan 04 på natten försöka ta sig till Köpenhamn, drygt två timmar bort, är inte något som vilken tjej som helst gör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in