2016-12-24, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Är du överhuvudtaget insatt i landets skolväsende eller bygger du dina teorier på rykten, vänner i Sverige eller vad bygger du dina teorier på?

"Turkiska islamistskolor" säger du. Var finns dom undrar jag? Kan du nämna någon?
Bygger mina teorier på fakta. Har som sagt noll koll på skolväsendet i Turkiet, men det är lär bara vara en tidsfråga innan koranläsning och liknande införs på skolschemat, det gäller antagligen inte internationella skolor, där du antagligen har dina barn.
Citera
2016-12-24, 07:30
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geigerzehler
Bygger mina teorier på fakta. Har som sagt noll koll på skolväsendet i Turkiet, men det är lär bara vara en tidsfråga innan koranläsning och liknande införs på skolschemat, det gäller antagligen inte internationella skolor, där du antagligen har dina barn.

Som sagt, har inga barn i Turkiet och mina barn är arbetsföra sedan många år tillbaka. Om du läst mina inlägg hade du sett att jag har vänner som har sina barn i skolan här. På kommunala skolor, privata skolor och ja internationella skolor. Samtliga skolor, privata som kommunala har dock samma läroplan.

Ingen av dom har sådana här inslag i skolan. Du skriver att du har "noll koll på skolväsendet här" och sedan "det lär vara en tidsfråga innan koranläsning o dyl införs" så vi kan lämna diskussionen med att jag har erfarenheten av att besökt flertalet skolor i olika sammanhang, du har ingen alls men du anser ändå att du är den som sitter på fakta...

God Jul på dig

Då kan vi återgå till Topic.
Citera
2016-12-24, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geigerzehler

"Koranskolorna" har funnits i flera decennier, så kallade "Imam Hatip". Dessa är en del av skolväsendet och är skolor som lägger mer tyngd på religion, i det här fallet islam.
Citera
2016-12-24, 18:51
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drakjägarn
"Koranskolorna" har funnits i flera decennier, så kallade "Imam Hatip". Dessa är en del av skolväsendet och är skolor som lägger mer tyngd på religion, i det här fallet islam.

Så det är specifika skolor som har den inriktningen då menar du? Det är alltså inte "standard" i alla skolor, förstår jag dig rätt då? Det förklarar isåfall varför jag inte har sett eller upplevt någon sådan.

Om så är fallet, är det mer specifikt i vissa delar av Turkiet eller?
Citera
2016-12-25, 08:40
Medlem
tigersaid86s avatar
En väldigt viktig pusselbit från oktober 2015.

Turkiet kommer aldrig att avslöja något om mannen.
Det är helt tyst från median i Turkiet och även alla släktingar som släpptes fria och hans familj, helt tyst från allt i Turkiet om detta. (Tystnadsplikt? Hot från staten att inte gräva? Ersättning? Vem vet med all denna förvånansväda tystnad)

Glöm inte att Turkiets utrikes samt inrikes politik baseras på kurdfrågan (kurdisk frihet) som är största hotet mot Turkiets existens som stormakt och NATO medlem i MÖ.

Utdrag:
Citat:
Russian ambassador in Turkey says PKK not a terrorist organization.

"We understand Turkey’s concerns with regard to global terrorism. Especially after the terrorist attack in Ankara the other day.” Karlov told Russian news agency Ria Novosti on Saturday. “But neither the Kurdistan Workers’ Party (PKK) nor the Democratic Union Party (PYD) are considered terrorist organizations by either Russia or the United Nations Security Council,”

Karlov’s statement came just days after the Turkish foreign ministry summoned the Russian and American ambassadors over reports that Washington and Moscow had provided weapons to Kurdish Peoples Protection Units (YPG) whom Ankara believes are linked to the PKK.*

http://rudaw.net/english/middleeast/turkey/19102015
Citera
2016-12-25, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tigersaid86
En väldigt viktig pusselbit från oktober 2015.

Turkiet kommer aldrig att avslöja något om mannen.
Det är helt tyst från median i Turkiet och även alla släktingar som släpptes fria och hans familj, helt tyst från allt i Turkiet om detta. (Tystnadsplikt? Hot från staten att inte gräva? Ersättning? Vem vet med all denna förvånansväda tystnad)

Glöm inte att Turkiets utrikes samt inrikes politik baseras på kurdfrågan (kurdisk frihet) som är största hotet mot Turkiets existens som stormakt och NATO medlem i MÖ.

Utdrag:

Lilla Turkiet stormakt??
Citera
2016-12-25, 19:20
Medlem
tigersaid86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Lilla Turkiet stormakt??

I regionen, Turkiet kommer som 3e eller fjärde plats i MÖ, tack vare NATO medlemskapet och geografisks position.
Citera
2016-12-25, 21:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tigersaid86
I regionen, Turkiet kommer som 3e eller fjärde plats i MÖ, tack vare NATO medlemskapet och geografisks position.

Det är också fel att vara medlem i nato och ha ett bra geografiskt läge va? Skulle Turkiet haft atombomb skulle dom klättrat upp minst 10 steg upp för den där rankingen lillpysen.

Topic. Väldigt tråkigt med att ambassadören blev mördad. Man jobbar på frekvent tillsammans med ryska säkerhetstjänsten. Man försöker knäcka gärningsmannens lösenord på telefonen med verkar som att det är omöjligt just nu. Har för mig att man vände sig till tillverkaren om dom kunde hjälpa till med det.
Citera
2016-12-26, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drakjägarn
Jag menade, innan de införs på schemat i alla skolor.
Citera
2016-12-26, 14:51
Medlem
Citat:
Lilla Turkiet stormakt??

Konspirasjoner og Midt-Østen er ikke noe nytt, og her har vi en illustrasjon av et ikke helt uvanlig konspiratorisk verdensbilde i Tyrkia.

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20161225/8ad69f85de42004a6b563752cad27849.jpg
Citera
2016-12-26, 17:53
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Lilla Turkiet stormakt??

Turkiet har den näst största armén i Nato efter USA.
Citera
2016-12-26, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Turkiet har den näst största armén i Nato efter USA.

Fortfarande ingen stormakt. Irak hade oxå en stor arme inte var dom en stormakt.
Nu tillbaka till topic..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in