ja hade dock trott det varit någon där om inte hon försvunnit 6 mil därifrån. är inte ens säkert på GM bor där kan tänka mig det är större chans att GM bor i samma stad som BO.
Ingen som styrker att hon försvann 6 mil ifrån fyndplatsen. Endast sista bekräftade iakttagelsen. Skulle tro att hon lika gärna kan ha gjort resan mellan Korsør och Borup frivilligt och att något sedan hänt där.
Fast den som skrev det har ju fel. Polisens arbete med att topsa har inte ens börjat, och urvalet sker ju mer raffinerat än så (om det ens blir aktuellt med topsning, det kanske inte ens finns något biologiskt material att jämföra med).
Enligt mediauppgifter har man iaf granskat 20.000 personer och tittar extra noga på 200st.
Inte alls otroligt att man med dessa nya uppgifter (iom fyndet) lyckas ringa in en trolig GM.
Men som du säger kan det mycket väl falla på avsaknad av bevis i form av DNA. Dumpningsplatsen är ju troligen väl genomtänkt och då kan ju resten av tillvägagångssättet vara det med.
Jag tror att det vid tiden för brottet var ljust ute, tidig sommarmorgon i början av juli.
Det enda vi har att gå på är ungefär följande: BO sågs senast på Korsør stn kl 04 sön den 10/7; hennes mobil tystnar eller tystas snart därefter; fyndplats i Borup (ca 65 km från Korsør stn), liket upptäckt 5½ mån efter försvinnandet; hon har utsatts för brott (mer än blott griftefridsbrott).
Spekulation: BO övermannades kort efter kl 04 och hon har bragts om livet. Om hon dödades direkt eller först övermannades och sedan dödades är oklart. Hur ljust var det då kl 04 i Korsør den 10/7? Dumpningsplatsen i Borup kan nås på ca 45 min med bil, fortare om GM kör fortare än tillåtet och vet ganska väl var han ska dumpa kroppen. Om allt detta sker i en följd måste det vara sommarljust på dumpningsplatsen. Jag gissar att dumpningen skett senare.
Enligt mediauppgifter har man iaf granskat 20.000 personer och tittar extra noga på 200st.
Inte alls otroligt att man med dessa nya uppgifter (iom fyndet) lyckas ringa in en trolig GM.
Men som du säger kan det mycket väl falla på avsaknad av bevis i form av DNA. Dumpningsplatsen är ju troligen väl genomtänkt och då kan ju resten av tillvägagångssättet vara det med.
Om GM är känd av polisen, och kanske redan finns i förundersökningsmaterialet, så kan det nog lösas ganska snabbt. I annat fall blir det nog svårare. Känns omöjligt att sia om...
Det skulle i så fall vara ett exempel på att "tillfället gör tjuven", så att säga. Hur vanligt är det då med sådana accidental murderers, som bara på en plötslig ingivelse tar livet av någon? Eller rör det sig i själva verket om en utstuderad sexmördare som lurpassade vant (i tankens mognad eller genom tidigare praktiska erfarenheter)?
Jag vågar inte tro något som helst om den/de skyldigas förehavanden, bostadsort och eventuella destination.
Jag har svårt att tro att det inte skulle vara något annat än slumpen som gör att EM är BO i detta fall.
Jag tror knappast att det är en stalker som har förföljt henne och slagit till vid stationen.
Kan vara en våldtäkt som gick fel. Våldtäktsmän vet var de skall befinna sig för att hitta sina offer, stationer tidiga sommarmorgnar är lågoddsare när det kommer till dessa.
Om GM är känd av polisen, och kanske redan finns i förundersökningsmaterialet, så kan det nog lösas ganska snabbt. I annat fall blir det nog svårare. Känns omöjligt att sia om...
Det som man främst kan hoppas på är nog att man kan ringa in en möjlig GM, koppla ett fordon till personen och man omvänt istället kan koppla Emilie´s DNA till fordonet. Men visst det är ju bara gissningar från alla håll innan mer info släpps.
Polisen har hittat ett par jeans (olabukser), enligt vg.no.
Emilie (17) funnet død i innsjø – her sikrer politiet en kniv
Citat:
Det er ikke kjent om politiet setter kniven i direkte sammenheng med funnet av Emilie, men bilder fra stedet viser at politiet har tatt beslag i flere gjenstander søndag. Blant annet bar de på gjennomsiktige bevisposer med et par lyseblå olabukser og andre tekstiler.
Ja, man hoppas att bilen finns inspelad i någon vägkamera och att man med uteslutningsmetoden så småningom kan pricka in rätt person. Tidsödande arbete, men mycket viktigt - utöver brottsplatsundersökning och det tekniska.
Undrar om den upphittade kniven och den påstådda säcken med kläder har med brottet att göra? Vi får hoppas på det
Jag har svårt att tro att det inte skulle vara något annat än slumpen som gör att EM är BO i detta fall.
Jag tror knappast att det är en stalker som har förföljt henne och slagit till vid stationen.
Kan vara en våldtäkt som gick fel. Våldtäktsmän vet var de skall befinna sig för att hitta sina offer, stationer tidiga sommarmorgnar är lågoddsare när det kommer till dessa.
En stalkare är ju definitionsmässigt ute efter en specifik person, antingen en f d partner eller en dåre som fixerats vid en kändis. En sådan tror jag inte det rör sig om i detta fallet.
En våldtäktsman är fullt tänkbar. Just sena nätter, när kanske ensamma och inte sällan överförfriskade personer ger sig hemåt, kanske inte så uppmärksamma på omgivningen, är perfekta tidpunkter att slå till. Och framkom det inte något vittnesmål i medierna (någon av BO:s vänner hon tillbringat kvällen med?) att BO skulle lyssna på musik eller annat i lurarna på vägen hem?
Jag kommer att tänka på den unga kvinnan i Stockholmstrakten som mördades i joggingspåret, när hon var upptagen av musik i lurarna. Man måste ha total närvaro när man rör sig ute, vare sig det är trafik eller ödsligt.