2016-12-24, 16:06
Medlem
Havsgetens avatar
Hej! Tänkte köpa ett mekaniskt tangentbord, har aldrig haft ett tidigare och är hellt nollad inom denna kategori.
Förstår dock att svarstid och kvalité är mycket högre på dessa mekaniska tangentbord.
Jag spelar mycket dataspel allt från MMO/RPG till FPS.

Jag har själv kollat runt lite men behöver råd.

Har kollat på dessa:

Corsair Gaming K70 Lux
Razer BlackWidow X Chroma
Corsair Gaming Strafe RGB
ROCCAT Skeltr Gaming

Vad tycker ni? Och vad använder ni själva för tangentbord?
Citera
2016-12-24, 17:42
Medlem
x12s avatar
Jag använder corsair k95 på en av datorerna, k70 på en annan, sedan enklare tastaturer på övriga.
Gillar helt klart k95 bäst. Det är g-knapparna på vänster sida som är avgörande för mig, och möjligheten att programmera dessa, det är smått otroligt vad man kan programmera in, men krävs att man har tålamod att lära sig det, det är inte helt enkelt att komma igång med det.

Det du bör bestämma dig för och kolla upp noga innan köp, oavsett fabrikat, är vilken typ av omkopplare du vill ha, t.ex red, blue, brown osv, de har olika egenskaper och det är väldigt personligt vad man gillar/avskyr. Mekaniska tastaturer vill gärna slamra rätt ordentligt. Är man lätt på fingrarna och inte dunkar ner knapparna i botten är "red" tystast, nästan ljudlösa, men ger ingen taktil återkoppling alls, det gör däremot blue och dom smattrar därför rätt rejält oavsett hur lätt/hårt man trycker, osv.
Citera
2016-12-25, 00:41
Medlem
Havsgetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x12
Jag använder corsair k95 på en av datorerna, k70 på en annan, sedan enklare tastaturer på övriga.
Gillar helt klart k95 bäst. Det är g-knapparna på vänster sida som är avgörande för mig, och möjligheten att programmera dessa, det är smått otroligt vad man kan programmera in, men krävs att man har tålamod att lära sig det, det är inte helt enkelt att komma igång med det.

Det du bör bestämma dig för och kolla upp noga innan köp, oavsett fabrikat, är vilken typ av omkopplare du vill ha, t.ex red, blue, brown osv, de har olika egenskaper och det är väldigt personligt vad man gillar/avskyr. Mekaniska tastaturer vill gärna slamra rätt ordentligt. Är man lätt på fingrarna och inte dunkar ner knapparna i botten är "red" tystast, nästan ljudlösa, men ger ingen taktil återkoppling alls, det gör däremot blue och dom smattrar därför rätt rejält oavsett hur lätt/hårt man trycker, osv.

Tack för råden! Kommer förmodligen köra red, tycker om när det är tystare. Funderar på att köra med activezone med men får se vad som finns ska leta vidare lite till
Citera
2016-12-25, 16:47
Medlem
Havsgetens avatar
Köpte ett tangentbord idag, de vart ett Razer BlackWidow Tournament Chroma. Det motsvarade alla mina krav och förhoppningar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in