2016-12-24, 00:13
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lonka
Jag Bor 4-5 km från Brottsplatsen detta ställe där det hände ligger mitt i intet o de är en bra bit över skogen till Silja han som gjort det är från bygden annars hittar man inte så bra

Där tror jag till skillnad från många andra att Du är inne på rätt spår.
Om Du ger dig av in i skogen när det är totalt mörker och Du inte har någon möjlighet att
orientera dig, inte har en aning om det är 100 meter eller 100 mil skog.
Nja det tvekar jag på om Du inte har en viss lokalkännedom.....
Citera
2016-12-24, 00:13
Medlem
Vad sysslade B-O med hade dem vänster(S) sympatier föreningsfolk , fadderåtagandet etc.. godhetsmänniskor som fått betala med sina liv.
Citera
2016-12-24, 00:15
Medlem
-TheRiddle-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lonka
Jag Bor 4-5 km från Brottsplatsen detta ställe där det hände ligger mitt i intet o de är en bra bit över skogen till Silja han som gjort det är från bygden annars hittar man inte så bra
Slumpen hittar även ut till skogen vet du.

Att nån snut betecknar han som "främling" är en stark indikation på att GM är svensk. Annars hade han aldrig sagt så, för skulle han göra det så är det sparken på direkten för grovt brott mot "värdegrunden" / kod 291.
Citera
2016-12-24, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -TheRiddle-
Slumpen hittar även ut till skogen vet du.

Att nån snut betecknar han som "främling" är en stark indikation på att GM är svensk. Annars hade han aldrig sagt så, för skulle han göra det så är det sparken på direkten för grovt brott mot "värdegrunden" / kod 291.
Ja det är en riktig observation. En svensk henpolis skulle aldrig våga använda epitet "främling" om någon med utländsk härkomst, enbart om det är fråga om en helsvensk...
Citera
2016-12-24, 00:23
Medlem
Ja vem skulle han liftat med den tiden när det hände häromkring är de bara tidningsbudet o nån som ska på skiftjobb nere på Iggesund de beror ju på när dom grep han inne i stan. Men dom flesta vägar va ju blockerade av Landsfiskalen från natta till idag kring 12 snåret
Citera
2016-12-24, 00:27
Medlem
Universells avatar
Hade vi några gissningar på GMs nationalitet?
Såpass ung och allting..
Citera
2016-12-24, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swesubmovie
Alltså för att förtydliga detta i era spekulationer om vem GM är!

Dom skriver en man i 20 års åldern...

Han kan alltså vara 20-25 år...

Eller har ni bitit er fast på att han måste vara prick 20 år och inte en suck äldre?

Och innan ni kommenterar läs igenom faktan, blir massa dubbelpost om och om igen så blir tröttsamt att läsa...

Ni får väl vänta tills mannen blir häktad och begära ut ett dagboksblad från häktningen eller så får ni åka in och sätta er på tingsrätten i hudiksvall och kolla vem de är...

Hoppas dom har hittat rätt man och att BOs får vila i frid!
Både Aftonbladet och Expressen benämner honom som "20-årig man", inte "i 20-års åldern".
Citera
2016-12-24, 01:07
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels
Varför spärra in en person om han ej utgör någon fara för sig själv eller samhället? Det är inte produktivt för någon part. (Nu diskuterar jag alltså efter en avtjänad dom/psykiatri)

Vi kör på rehabiliteringsspåret här i Norden.
Men nu diskuterar du ett fungerande rättssamhälle? Ett samhälle, som dömer en brottsling till vad åtminstone minst 10% av invånarna tycker är tillräckligt? Ett samhälle, som i princip är säkert på att en vårdad psyksjuk är ofarlig? Jag, däremot, diskuterar vårt sinnessjuka land.

För övrigt anser jag att rehabiliteringsspåret är fel väg att gå. Det skapar för mycket klyftor.
Citera
2016-12-24, 01:14
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Universell
Såpass ung och allting..
Ja en arab eller neger är väl en bra gissning då det gäller grova våldsbrott!
I detta fall så känns det möjligt med en svensk GM...
Vi får se...
Citera
2016-12-24, 01:47
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Ja en arab eller neger är väl en bra gissning då det gäller grova våldsbrott!
I detta fall så känns det möjligt med en svensk GM...
Vi får se...

Jag gissar på svensk GM också, just för att han lyckades hålla sig undan så pass länge.
Nyanlända hade åkt fast direkt, en infödd uppvuxen i området lär kunna komma undan.

Frågan är om det är ett rånmord eller ett psykmord (där han hört röster eller liknande)?
Citera
2016-12-24, 02:01
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marre1976
Eller självklart knivskador..
Jo precis men det är ju mer självklart. Jag skrev för att jag ville påpeka att man kan vara psykopat och samtidigt söka för att man är deprimerad.
Citera
2016-12-24, 02:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Universell
Såpass ung och allting..

Allt talar för en svensk. Hade det varit en 25-årig Skäggsmurf så hade de beskrivit det som en fin kille i yngre tonåren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in