Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-12-22, 20:48
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Nu börjar vi få se bevis på att Trump är helt enkelt en sionistisk knähund.

https://www.rt.com/usa/371276-trump-veto-resolution-israel/

Först lovade han att flytta ambassaden till Jerusalem och nu kommer han köra ett veto i FN som handlar om israels illegala bostättningar. Han kommer antagligen köra mycket hård linje mot Iran och Assad också.

Inget har förändrats här så ni som gillade Trump, känn er lurade.

Det fetade..

Har jag fel eller.., har inte det varit på "tapeten" tidigare ?

För någon annan administration.., som även hade samma åsikt, dvs använda sitt veto ?

Men ja, Israel känner sig väldigt trygga med Trump. Rekommenderar för den intresserade att gå in på "60 minutes" där man nyligen intervjuat Netanyahu om dennes åsikter..(överraskningen enligt mig är att han ser positivt på framtiden med relationer till grannländer inom Arabvärlden)

(och en till intervju med Paul Ryan om samarbete med Trump)
Senast redigerad av Snapcount 2016-12-22 kl. 20:54.
2016-12-22, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Hillary supporters idag:

Screaming lawyer chases down Ivanka Trump and yells at her as she sits with her kids on flight to Florida - and his Hillary supporter husband BOASTS about the verbal attack before they're kicked off

http://www.dailymail.co.uk/news/article-4059082/Ivanka-Trump-aggressively-confronted-man-JetBlue-sitting-children-screams-father-ruining-country-ask s-flight.html

Sinnessjuka bögar. Antagligen rabiessmittade eller något liknande. Att det ska vara så svårt för dom att förstå att Trumps politik är den enda vägen för att kraftigt decimera risken att bli nedmejade av någon galen islamist på sina homoklubbar. Hade Trump bestämt så hade aldrig Orlando-skytten med familj släppts in i USA..

Nåväl, listan på folk som efter 21 januari på ett eller annat sätt ska HANTERAS av den nya kejsarens omfattande säkerhetsapparat växer stadigt. Det blir bråda tider..
2016-12-22, 21:00
Medlem
Universells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mia-Rovy
Vänta lite här nu.

Nu tror jag ännu mer att du ljuger. Ingenting i länken nämner att "Obama har varit en av de mest drivande" i att öka kärnvapenarsenalen. Tvärtom så står det att USA har strävat efter att minska mängden kärnvapen. De enda som inte har velat öka kärnvapenarsenalen (utöver Trump och Putin) är Pentagon, som absolut inte har det sista ordet och absolut inte heter Obama.

Så nu tror jag ännu mer att du sitter och ljuger för oss. Varför?

Det var inte jag som sa nåt från början
Kolla din post:
(FB) Stora tråden om Donald Trump (mod)
Där har du namnet (namnet "hawka")

Jag bara kom med fakta som sa nåt om att USA hade gamla vapen det var allt
2016-12-22, 21:02
Medlem
Mia-Rovys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Universell
Det var inte jag som sa nåt från början
Kolla din post:
(FB) Stora tråden om Donald Trump (mod)
Där har du namnet (namnet "hawka")

Jag bara kom med fakta som sa nåt om att USA hade gamla vapen det var allt
Ursäkta, my bad. Du är clean

hawka får förbli den misstänkte lögnaren.
2016-12-22, 21:17
Medlem
Ska bli intressant hur Trump tar sig an Ukraina.

Att försöka sig på militärt går inte eftersom Ryssland kommer slå av gasen till Europa, att dra en gasledning genom Syrien verkar inte längre möjligt.

Ganska pinsamt att Europa inte fixat det här med gasen för länge sedan. Ska bli intressant att e Trumps plan och om han klarar av att f ut Ryssland från Ukraina.
2016-12-22, 21:31
Medlem
Citat:
Jag tror (är övertygad om) att du ljuger fram tills dess att du presenterar belägg.

Vad jag vet så har Obama varit mycket mån om att minska antalet kärnvapen.

Intressant hur du kan veta så lite men ändå vara så säker.

Här har du en enkel googling sökning, jag antar att vad jag en länkar till så kommer du skylla på Putin eller Hitler, så välj en PK tidning och läs.
https://www.google.com/?gfe_rd=cr&ei=OjNcWPWbCa6r8weGi7ugBQ&gws_rd=ssl,cr &fg=1#q=obama+1+trillion+nuclear

Men det stämmer som du säger, du blev lurad av Obama och media, personer som dig är enkelt byte.
2016-12-22, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Universell
Så de uppgraderar alla sina flygplan, och nu även kärnvapnen?
Hur mycket ska det här kosta eg.

Enligt Obamas "nedrustningsplan", motsvarande 10.000 miljarder sek.

Trump lär inte spendera så mycket på kärnvapen, han är smartare en så.

Vad liberaler inte fattat är att Obamas mål var en kärnvapenfri Värld..... *trumvirvel*.... år 2150.. När alla som idag lever är döda.
2016-12-22, 21:41
Medlem
Citat:
Vänta lite här nu.

Nu tror jag ännu mer att du ljuger. Ingenting i länken nämner att "Obama har varit en av de mest drivande" i att öka kärnvapenarsenalen. Tvärtom så står det att USA har strävat efter att minska mängden kärnvapen. De enda som inte har velat öka kärnvapenarsenalen (utöver Trump och Putin) är Pentagon, som absolut inte har det sista ordet och absolut inte heter Obama.

Så nu tror jag ännu mer att du sitter och ljuger för oss. Varför?

Det är Obama administrationens plan.

Tacka för att jag förklarar hur verkligheten ser ut istället för att debattera oärligt.

Förövrigt så har USA minskat sin kärnvapen arsenal kraftigt och kommer fortsätta med det.
2016-12-22, 21:44
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Ska bli intressant hur Trump tar sig an Ukraina.

Att försöka sig på militärt går inte eftersom Ryssland kommer slå av gasen till Europa, att dra en gasledning genom Syrien verkar inte längre möjligt.

Ganska pinsamt att Europa inte fixat det här med gasen för länge sedan. Ska bli intressant att e Trumps plan och om han klarar av att f ut Ryssland från Ukraina.

Mmm..

Det bästa vore nog om dessa bägge alfa-hannar träffades på tu man hand, helst nästa år. Det skulle ta bort diverse diplomaters "mellanspel och tolkningar" om vad som sägs och vad bör göras, samt intressen..

-Ukraina kan inte bli ett "bondeoffer" för Trump. Han får då problem med senat och kongress..
-Detta vet nog Putin också.., och han kan inte heller vika sig med Krim, det bara inte går.

De bägge har gemensamt (utåt sett) är att de fokuserar på sin egna hemmaopinion.

Trump : America first
Putin : Respektera Ryssland (ifrån det b-landet det blev under Jeltsin)

Ukraina frågan är den mest utmanande som jag ser under Trump. Israel/Palestina tex.., det kan ingen fixa. Det tror jag Trump vet i.o.m sin positiva Israel politik.
2016-12-22, 21:50
Medlem
Mia-Rovys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hawka
Intressant hur du kan veta så lite men ändå vara så säker.

Här har du en enkel googling sökning, jag antar att vad jag en länkar till så kommer du skylla på Putin eller Hitler, så välj en PK tidning och läs.
https://www.google.com/?gfe_rd=cr&ei=OjNcWPWbCa6r8weGi7ugBQ&gws_rd=ssl,cr &fg=1#q=obama+1+trillion+nuclear

Men det stämmer som du säger, du blev lurad av Obama och media, personer som dig är enkelt byte.

Citat:
Ursprungligen postat av hawka
Det är Obama administrationens plan.

Tacka för att jag förklarar hur verkligheten ser ut istället för att debattera oärligt.

Förövrigt så har USA minskat sin kärnvapen arsenal kraftigt och kommer fortsätta med det.
Jag tackar faktiskt!

Jag är extremt mån om en ärlig debatt. I det långa loppet så är det den enda vägen på som vi kan få det bättre. Jag trodde dock att du var oärlig. Dels på grund av mina fördomar om att Trumpanhängare ofta ljuger (inte bara från #pizzagate och andra virriga rykten, utan också är min erfarenhet av tråden när jag bett om underlag och länkar för påståenden tidigare i just den här tråden), när du inte presenterade en länk och jag istället fick en länk om något annorlunda (som jag trodde var från dig) så blev jag ännu mer säker på att du ljög.

Jag klickade igenom alla källor för att komma till den ursprungliga källan:
https://www.energy.gov/articles/energy-department-officially-dedicates-new-national-security-campus-kansas-city

New York Times hänvisade direkt till den:
https://www.nytimes.com/2014/09/22/us/us-ramping-up-major-renewal-in-nuclear-arms.html
Senast redigerad av Mia-Rovy 2016-12-22 kl. 21:55.
2016-12-22, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
G. Edward Griffin som är mycket intressant att höra hade långt innan Trump blivit president insett att han vid makten inte skulle ändra på någonting. Jag tror att han kommer få mycket rätt.

Här kommenterar Edward Griffin Donald Trump:
https://youtu.be/UtQyQ34LKOw?t=883

Så det kommer bli ungefär som med Obama, han kommer ha några personliga projekt precis som Obama hade sin sjukvårdsreform. Trump kommer t.ex. försöka få hem någon slags tillverkning till USA men jag tror det kommer vara begränsat.

Israelpolitiken kommer som bekant bli helt oförändrad vilket var väntat.

Edward Griffin tar även upp hur Donald Trump gav frisk fläkt genom icke-PK uttalanden vilket folk gillar men det gör han bara till en annan Wladimir Schirinowski, full i munnen men röstar enligt flocken.

Hur källkritisk är man, om man anser en 85 ar gammal konspiratonsteoretiker "intressant"? Det finns säkert fler Youtube-videos med allehanda fjärrskadare, som sprider sin "övertygelse" att Trump inte kommer att göra ett smack. Det finns gott om defaitister, som inte tror pa nagonting alls. Är du bara en i raden av dem?
2016-12-22, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Mmm..

Det bästa vore nog om dessa bägge alfa-hannar träffades på tu man hand, helst nästa år. Det skulle ta bort diverse diplomaters "mellanspel och tolkningar" om vad som sägs och vad bör göras, samt intressen..

-Ukraina kan inte bli ett "bondeoffer" för Trump. Han får då problem med senat och kongress..
-Detta vet nog Putin också.., och han kan inte heller vika sig med Krim, det bara inte går.

De bägge har gemensamt (utåt sett) är att de fokuserar på sin egna hemmaopinion.

Trump : America first
Putin : Respektera Ryssland (ifrån det b-landet det blev under Jeltsin)

Jag undrar hur mycket senat och kongress faktiskt bryr sig om Ukraina. För 30-35 år sedan var det bara en handfull av många hundra personer i dessa kamrar som brydde sig. Övriga "brydde sig" med att vara tjänstvilliga åt Bresjnev. Det är ett spel för gallerierna att de bryr sig på allvar.

Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Ukraina frågan är den mest utmanande som jag ser under Trump. Israel/Palestina tex.., det kan ingen fixa. Det tror jag Trump vet i.o.m sin positiva Israel politik.

Naturligtvis går det att fixa. Fysisk förflyttning av palestinierna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in