Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-12-21, 13:09
  #13
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BewilderedHulder
Tipp tapp, tipp tapp, tippi tippi tipp tapp.

Se, nu kommer tomtar upp ur vrårna. Då stampar trollen iväg, men var tar dem vägen då?
Jo. Nu är det så här att trollen springer till skogs och slänger igen dörren med ett brak och kommer inte fram igen förrns Tjugondag Knut. Notera att det här trollet hade så bråttom att svansen sitter fast hela julhelgen. Nåja.

http://imgur.com/MpzTx61 - Inspirationsbilden
http://imgur.com/z4vL4Xl - Trollhuset
http://imgur.com/2Vypr24 - Trollkatastrofen

Glömde namnet och innan dess så hände det en liten olycka. Tyvärr. När trollet slog igen dörren och svansen kom i kläm så exploderade huset i tusen bitar av skriket. Var ren tur att jag var redo med kameran i rätt ögonblick.

Well, det var ju et märkligt pepparkakshus men då är det bidrag nummer 3.
2016-12-21, 13:12
  #14
Moderator
Allaballawallas avatar
Jag måste styra upp lite jobbgrejer under kvällen så med största säkerhet kommer jag inte hinna pilla med pollen förrän imorgon.

Därför föreslår jag att vi förlänger tiden för publicering av bidrag tills imorgon (2016-12-21) vid 12:00.

Vad tror ni?

Någon som opponerar sig?
2016-12-21, 13:18
  #15
Medlem
CrilleKexs avatar
Är inte snuffelbutts bidrag diskat redan?
2016-12-21, 14:33
  #16
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrilleKex
Är inte snuffelbutts bidrag diskat redan?

Well, egentligen är det väl bara Lunse bidrag som uppfyller samtliga kriterierna...
2016-12-21, 15:07
  #17
Moderator
Allaballawallas avatar
Här kommer mitt bidrag.


Insnöad i norrskenet.

Årets bidrag bjuder på en resa tillbaka i tiden, till en tid då snön låg så djup att hela gårdar snöade in och bara taket var synligt. När snön väl har lagt sig reflekterar den norrskenet så att det gnistrar i alla möjliga färger.
2016-12-21, 16:16
  #18
Medlem
edse1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allaballawalla
Jag måste styra upp lite jobbgrejer under kvällen så med största säkerhet kommer jag inte hinna pilla med pollen förrän imorgon.

Därför föreslår jag att vi förlänger tiden för publicering av bidrag tills imorgon (2016-12-21) vid 12:00.

Vad tror ni?

Någon som opponerar sig?

Jag tänkte just fråga om man kunde få lite uppskov. Jag har en deg färdig men ingen ritning. Du menar väl imorgon den 22a?
2016-12-21, 17:11
  #19
Moderator
Snuffelbutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av edse1991
Jag tänkte just fråga om man kunde få lite uppskov. Jag har en deg färdig men ingen ritning. Du menar väl imorgon den 22a?

Nu är jag inte på något sätt ansvarig för tävlingen, men som mod struntar jag som bekant i reglerna. Och med tanke på att min kollega sa "imorgon" (idag den 21:a) så kan vi tolka det som att det är den 22:a som gäller.

Så flytta fram sluttiden med 24a timmar, fixa en ritning och ös för tusan!
2016-12-21, 17:15
  #20
Medlem
Meminisses avatar
Yes kanske hinner bygga då ^^
2016-12-21, 19:31
  #21
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av edse1991
Jag tänkte just fråga om man kunde få lite uppskov. Jag har en deg färdig men ingen ritning. Du menar väl imorgon den 22a?

Citat:
Ursprungligen postat av Snuffelbutt
Nu är jag inte på något sätt ansvarig för tävlingen, men som mod struntar jag som bekant i reglerna. Och med tanke på att min kollega sa "imorgon" (idag den 21:a) så kan vi tolka det som att det är den 22:a som gäller.

Så flytta fram sluttiden med 24a timmar, fixa en ritning och ös för tusan!

Japp, 22 var det jag menade...
2016-12-21, 21:06
  #22
Medlem
modig.hemmas avatar
Ok, värt ett försök.
http://s27.postimg.org/4ps6e73dd/20161221_203910_1.jpg

Degosaurus

Det var inte en istid som tog död på dinosaurierna. Nya rön visar på att det var juletid som avslutade deras herravälde. Nu har forskare lyckats kartlägga ursprungsrecepten till dinosaurierna med hjälp av maginnehållet från grottmänniskor inkapslade i bärnsten.
Har vi människor lärt oss något efter all denna tid eller kommer samma misstag att begås igen?

Faller väl på regel 3. Men den är stor som ett hus (pepparkakshus)... och stegosaurus betyder taködla.
2016-12-21, 21:26
  #23
Moderator
Snuffelbutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av modig.hemma
Ok, värt ett försök.
http://s27.postimg.org/4ps6e73dd/20161221_203910_1.jpg

Degosaurus

Det var inte en istid som tog död på dinosaurierna. Nya rön visar på att det var juletid som avslutade deras herravälde. Nu har forskare lyckats kartlägga ursprungsrecepten till dinosaurierna med hjälp av maginnehållet från grottmänniskor inkapslade i bärnsten.
Har vi människor lärt oss något efter all denna tid eller kommer samma misstag att begås igen?

Faller väl på regel 3. Men den är stor som ett hus (pepparkakshus)... och stegosaurus betyder taködla.

Är det inte Parken Zoo i E-tuna som har en stor stegosaurus som är en rutschkana? Det vill jag mig minnas från barndomen i alla fall. Att man klättrade in i den, som ett hus. Och sen var det en kana mellan ryggplattorna på svansen. Så regel tre är ju...fixad isf
2016-12-21, 21:45
  #24
Medlem
Illusioners avatar
Jag röstar för att skjuta fram tiden till 23:59 den 22a. Har stora grejer på gång men jobb ställer till det ikväll och imorn fram till 15:00.

Hör bön!

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback