2016-12-21, 10:37
Medlem
slemmigsnigels avatar
Kort DAX-jäveln, nu får dom ge sig. Stoppar över 11 500.

Citat:
*MONTE PASCHI HALTED, LIMIT DOWN AFTER FALLING 17% IN MILAN
2016-12-21, 10:57
Medlem
A.Iversons avatar
HM ser tung ut förbannat
2016-12-21, 11:28
Medlem
Grandesporross avatar
Går lång OMX vid 1525 sl 8 p bort
2016-12-21, 11:41
Medlem
A.Iversons avatar
Stoppade ur HM tidigare, mer nersida än väntat.

Omtag på 253-ish för lång. mkt volym på 253,30

stoppad och sidlinje ett tag.
Senast redigerad av A.Iverson 2016-12-21 kl. 12:14.
2016-12-21, 12:26
Medlem
Grandesporross avatar
fyller på långa omx vid 1523. 13 mini kontrakt nu tror det blir bra
2016-12-21, 12:33
Medlem
slemmigsnigels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slemmigsnigel
Kort DAX-jäveln, nu får dom ge sig. Stoppar över 11 500.

20 usla punkter fick jag bara. Äcklig styrka i DAX faktiskt, det ska väl upp en bit till idag då. Testar lång OMX 1523 istället.
2016-12-21, 13:05
Medlem
rebekks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rebekk
Ajaj, OMX har stängt 1h candle under ema26 vilket är dåligt för bullsen. Själv går precis allt emot mig idag så låter bli mer handel idag, men fortsätter detta så siktar jag på att hitta toppar

Vi har även nu stängt OMX under ema26 4h, vilket är riktigt illa. Kan såklart komma en rekyl upp, men detta visar på att trenden är fortsatt negativ och att det på sikt ser svagt ut just nu..
2016-12-21, 13:34
Medlem
rebekks avatar
Fan alltså, när man fortsätter longa fast stopparna bara ryker en efter en. Ner ca 24k idag hittils.. sämsta dagen på länge. Mitt sätt att handla verkar uppenbarligen inte funka, tar emot att inse men är inte annat än att fixa det som felar och upp på hästen igen.

Long OMX 1522.20, SL 3p och tänker absolut inte fylla eller snitta om det går mot mig

Ligger en schyst bull divergens för OMX i 15 min nu, dock är ju trenden ned starkt så divergenser i RSI luras mest.. dock är det så det ser ut tekniskt
2016-12-21, 13:39
Medlem
Grandesporross avatar
Citat:
Fan alltså, när man fortsätter longa fast stopparna bara ryker en efter en. Ner ca 24k idag hittils.. sämsta dagen på länge. Mitt sätt att handla verkar uppenbarligen inte funka, tar emot att inse men är inte annat än att fixa det som felar och upp på hästen igen.

Long OMX 1522.20, SL 3p och tänker absolut inte fylla eller snitta om det går mot mig

Ligger en schyst bull divergens för OMX i 15 min nu, dock är ju trenden ned starkt så divergenser i RSI luras mest.. dock är det så det ser ut tekniskt

Nu vill jag inte lägga mig i men hur tighta stoppar har du? kanske bättre att inte trada med för små marginaler. lätt att stopparna går en efter en. något jag själv brottas med mycket "oljud" lr jitter i marknaden man måste anpassa sig efter.

hårfin balans mellan bra size i kombination med RR.

snittat ner i daxen nu till 11459 så BE just nu , omx lite back i men jag tror det kommer hämta sig där.
Senast redigerad av Grandesporros 2016-12-21 kl. 13:50.
2016-12-21, 13:51
Medlem
rebekks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandesporros
Nu vill jag inte lägga mig i men hur tighta stoppar har du? kanske bättre att inte trada med för små marginaler. lätt att stopparna går en efter en. något jag själv brottas med

Haha, du får absolut lägga dig i. Tradar man så dåligt som jag just nu så finns det inget att förlora på nya råd..

Ja delvis är det mina stoppar som är tighta, kör just nu 3p OMX och 25p DAX, dock är det ungefär där jag vill ligga. Möjligtvis öka på dem ca 1/4 till och ner i size. Stoppas jag då så var det i grunden en "ok förlust", såvida entry var ok -det kan jag ta liksom.

Det jag identifierat som akut problem är att jag försöker gå mot major trend allt för ofta, och dessutom brukar fylla på och få bättre snitt, men det är bara idiotiskt om trenden är andra hållet (iaf med mina stoppar).. Som idag t.ex., trenden är klart ned för OMX, tekniskt såg jag flera schysta entrys för att haka på en nedåtgående trend och sen isåfall hade jag kunnat glida 10p med trenden, ist försöker jag fånga kniven och dessutom sizar upp något enormt..

Aja jag ger mig inte, ska knäcka den här jävla börsen om det så är det sista jag gör
2016-12-21, 14:01
Medlem
Grandesporross avatar
Citat:
Haha, du får absolut lägga dig i. Tradar man så dåligt som jag just nu så finns det inget att förlora på nya råd..

Ja delvis är det mina stoppar som är tighta, kör just nu 3p OMX och 25p DAX, dock är det ungefär där jag vill ligga. Möjligtvis öka på dem ca 1/4 till och ner i size. Stoppas jag då så var det i grunden en "ok förlust", såvida entry var ok -det kan jag ta liksom.

Det jag identifierat som akut problem är att jag försöker gå mot major trend allt för ofta, och dessutom brukar fylla på och få bättre snitt, men det är bara idiotiskt om trenden är andra hållet (iaf med mina stoppar).. Som idag t.ex., trenden är klart ned för OMX, tekniskt såg jag flera schysta entrys för att haka på en nedåtgående trend och sen isåfall hade jag kunnat glida 10p med trenden, ist försöker jag fånga kniven och dessutom sizar upp något enormt..

Aja jag ger mig inte, ska knäcka den här jävla börsen om det så är det sista jag gör

Haha, ja börja med mindre size och vidare stoppar. brukar jag göra om jag gör något som jag tycker är dumt, så man har kontroll och inte låter det bli en lika stor förlust till. Jag tycker pivot indikatorn är bra för att hitta bra nivåer och även se trenden klart. Den finns även på vecka månad och timme om man nu så vill det.

Förra veckan gjorde jag en riktig tabbe och tog en 40-50 p förlust men det är bara att köra vidare och inte vara rädd att fortsätta! ge dig inte! har ofta hämtat tillbaka förluster direkt bara man kan tänka klart finns det ingen anledning att ssluta för dan

EDIT: sp500 studsa på R1 för månaden nu . skall vi få se pumpen nu?

Ser att OMX följer US500 mycket bättre än dax sedan ett tag nu.
Senast redigerad av Grandesporros 2016-12-21 kl. 14:08.
2016-12-21, 14:46
Medlem
julepumlans avatar
Tankade på innehavet rätt kraftigt på OMX nere på 1522. Tror på rekyl under eftermiddan eventuellt imorgon. Sl på 1522 nu.
spX brukar vara -0.10 på futuren senaste tiden för att vid 8 av 10 fall slå upp på plus inom några minuter vid öppning.

Rebekk: Jag känner ungefär likadant efter min lyckade affär i Hennes & Mauritz.
Ge upp sälja av allt i tradingportföljen och krypa till arbetsförmedlingen. Men samtidigt är ju det här det man vill syssla med. Några till förluster kan jag ta, sen blir det för lite momentum på pengarna.

Hade för tvåveckor sen bara 40k kvar till mitt delmål att slippa jobba under första halvan av 2017. Nu är det därermot just över 100k, men har januari ut på mig. Ser dock mörkt ut nu

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in