Citat:
Ursprungligen postat av
Grandesporros
Nu vill jag inte lägga mig i men hur tighta stoppar har du? kanske bättre att inte trada med för små marginaler. lätt att stopparna går en efter en. något jag själv brottas med

Haha, du får absolut lägga dig i. Tradar man så dåligt som jag just nu så finns det inget att förlora på nya råd..
Ja delvis är det mina stoppar som är tighta, kör just nu 3p OMX och 25p DAX, dock är det ungefär där jag vill ligga. Möjligtvis öka på dem ca 1/4 till och ner i size. Stoppas jag då så var det i grunden en "ok förlust", såvida entry var ok -det kan jag ta liksom.
Det jag identifierat som akut problem är att jag försöker gå mot major trend allt för ofta, och dessutom brukar fylla på och få bättre snitt, men det är bara idiotiskt om trenden är andra hållet (iaf med mina stoppar).. Som idag t.ex., trenden är klart ned för OMX, tekniskt såg jag flera schysta entrys för att haka på en nedåtgående trend och sen isåfall hade jag kunnat glida 10p med trenden, ist försöker jag fånga kniven och dessutom sizar upp något enormt..
Aja jag ger mig inte, ska knäcka den här jävla börsen om det så är det sista jag gör