2016-12-20, 18:32
Medlem
Dofternas avatar
Förklarat sig nu på Fbook:
"En hyllning till Merseysidederbyt efter en lång måndag uppfattades som en hyllning till terrorism av Joakim Lamotte och hans långa svans. Därefter ringer medierna och vill hoppa på denna högerextrema fantasi. Och nu när han har fått reda på hur det egentligen ligger till så vill han att JAG ska be om ursäkt för att han misstolkade inlägget. Well förlåt mig Joakim, jag ber verkligen om ursäkt för din totala ignorans. #YNWA"

Problemet är ju att det bara säger att Rashid är dum i huvudet och inte fattar att alla inte vet att han är Liverpool-fan, karln är ju direkt olämplig att vara ordförande för SUM om han inte ens kan förstå att det han skrev igår kan missförstås.
Citera
2016-12-20, 18:33
Medlem
FranzMarcs avatar
Har ingen aning om han syftade på Berlin eller fotboll. Om han syftade på Berlin fick han den nyheten väldigt snabbt och valde att skriva på facebook så tidigt (20:37)som ca 20 minuter efter dådet. Tråden om dådet här på flashback startades 20.38 och hänvisade till en Tysk tidning. Trådar om den här typen av dåd brukar startas upp väldigt snabbt. När nådde nyheten de svenska medierna? Enligt BBC hände dådet 20:14

http://www.bbc.com/news/world-europe-38375555

Edit

Expressen verkar ha publicerat den första rapporten 20:34. Om jag minns rätt stod det typ lastbil kört in i folkmassa minst 1 person dödad i detta tidiga stadie.

http://www.expressen.se/nyheter/lastbil-korde-in-i-folkmassa-i-berlin/

Längst ner på sidan
Senast redigerad av FranzMarc 2016-12-20 kl. 19:13.
Citera
2016-12-20, 18:34
Medlem
Nicke08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
Sthlms universitet såklart.
Vad är vitsen att kontakta SU?
Citera
2016-12-20, 18:42
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Håller faktiskt med dig, för en gångs skull, käre trätobroder, och tycker att reaktionerna är överdrivna.

Adjektivet "tråkig" har olika betydelsenyanser. För det första kan det förstås betyda "ledsam", som t.ex. i uttrycket: "Det var tråkigt!" För det andra kan det betyda "långtråkig", "händelselös" osv.
Motsatsen – som är intressant här p g a negationen i hans status – är i det första fallet "lyckosam", "glädjande", och i det andra "händelserik", "upptagen" eller kanske t o m "stressig".

Det är uppenbart att Rashid Musa avser den andra betydelsen och menar att dagen varit full av viktiga och allvarliga händelser, som givit stor uppmärksamhet i media, däribland mordet på ambassadören, dådet mot en moské i Schweiz och terrordådet i Berlin, för att nu inte nämna den av honom emotsedda fotbollsmatchen.

Nog för att Musa är en obehaglig person genom sin inställning till Muslimska Brödraskapet och t o m IS, men någon typ av vett och sans har han ändå, annars skulle han inte inneha den position han har och kunna delta i diskussioner utan att vräka ur sig sådana dumheter som det här insinueras vara.

Det enda problematiska med statusuppdateringen är alltså att den kan vantolkas av hans fiender, och det var väl därför han tog bort den, då ordet "tråkig" som sagt har lite olika betydelsenyanser.

Nej, han har alltså inte glatt sig över terrordådet i Berlin, uttryckt förtjusning över skjutningen i moskén i Schweiz eller hävdat åsikten att mordet på ambassadören var en lycklig tilldragelse. Han har pekat på att måndagen var ovanligt händelserik , utan att lägga någon värdering i händelserna.

Ni gör er själva en otjänst om ni jagar honom för det här på samma sätt som gammelmedia gjorde sig en otjänst när de jagade SD-politikerna för den s. k. järnrörsskandalen.
Mer balanserade människor och vanligt folk kommer att – liksom jag – tycka att ni är löjliga och risken finns att sympatierna för Musa ökar på samma sätt som sympatierna för SD ökat efter järnrörsdrevet från gammelmedia.
Vill ni det?
Nja, varför då plocka bort inlägget?! Hade han varit HELT oskyldig så hade han gått in efter alla hurrakommentarerna och förklarat vad han egentligen menade!
Citera
2016-12-20, 18:44
Medlem
Konstigt att han inte gjort sina töntiga haschtags som han gjort till alla andra inlägg om fotboll.

Hursomhelst fanns anledningar till att det var en dyster måndag, det kan till och med en aphjärna räkna ut. Någon slags tankeverksamhet måste man kunna förbränta sig av en offentlig person. Tydlig provokation där han hela tiden har i åtanke att skylla på fotbollen när de blossar upp. Genomskinligt så in i helvete.
Citera
2016-12-20, 18:50
Medlem
Samizdats avatar
Rashid Musa kan, i och med att inlägget var så kryptiskt, naturligtvis påstå att det handlade om fotboll. Först bör påpekas att det mesta han skriver på Facebook har politisk koppling. Men vi kan kolla på hans tidigare fotbollsrelaterade inlägg på Facebook i år.
29 oktober: Come on you redmen! #YNWA

10 september: Well done lads, well done. #YNWA

27 juni: Engelsmännen ser verkligen livrädda ut. Det hade jag också varit om jag såg 11 White Walkers framför mig. #euro2016

18 maj: Nu kör vi! #WeAreLiverpool

27 april: Smärtsam läsning om Hillsboroughkatastrofen. Om lögnerna, polisens mörkläggning och The S*n's totala haveri. Men också om kamp, rättvisa och ett erkännande efter 27 år. #YNWA #JFT96

10 mars: #YNWA
Det handlar om sannolikhet. Det är säkert bara en slump att gårdagens "fotbollsrelaterade" inlägg var jättekryptiskt och inte innehöll en hashtag.
Citera
2016-12-20, 18:54
Moderator
Tinuviels avatar
Under dagen hade SUM förlorat sina bidrag pga kopplingar till det Muslimska Brödraskapet, den ryska ambassadören i Turkiet blivit mördad inför öppen ridå och ett terrordåd inträffat i Berlin. Det finns inte en chans att Rashid Musa i det läget var omedveten om hur hans Facebookuppdatering skulle uppfattas.

Rashid Musa har öppet provocerat det demokratiska samhället ett flertal gånger i sina slingrande svar avseende de som reser från Sverige för att mörda för IS, återkommande bilder med fyra fingrar i luften som stöd för det Muslimska Brödraskapet.

Det här var ytterligare en av hans barnsliga provokationer - skillnaden är att toleransen för detta nu är på upphällningen. Islamister har inte längre frikort.
Citera
2016-12-20, 19:05
Medlem
another-devils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HanSomForsvann
Det här sponsrar man tydligen med skattepengar. Ger det 2-4 år innan det är fullt raskrig i Sverige. De män som lever här idag och som kom hit från forna Jugoslavien vet vad som väntar. Tror nog att det finns gott om större intressen som gärna ser Sverige falla ner i ett mörkt j*vla hål och inte har några problem med att bidra med vapen till båda sidor. Fy fan vilken vidrig framtid vi går till mötes.

Edit: Eftersom detta verkar handla om en kille som skrivit detta om en fotbollsmatch så är jag väl fel ute den här gången. Jag vidhåller dock samtliga åsikter jag uttryckt i mitt inlägg

Mvh

Men det borde vara självklart för alla utom de mest korkade att han avser terrordådet. Han arbetar 24/7 för islams sak. Det är det viktigaste i Rashids liv. Fotboll ha ha ha...

Snygga bekanta sossarna omger sig med.
Citera
2016-12-20, 19:05
Medlem
nobbenss avatar
Var det Rashid Musa som stod där på Rinkeby Torg och höll tal under manifestationen mot våldet och sa:"Lägg ner era vapen!"?

Alltså (om det var han) jag reagerade direkt när jag såg det i TV. Dels för att han inte förmådde se trovärdig ut eftersom han flinade när han sa orden och dels för att han sa "era vapen". Precis som om de kriminella hade nån slags rätt att äga vapen. Han borde såklart ha uttryckt sig enbart så här: "Lägg ner vapnen!".
Citera
2016-12-20, 19:17
Medlem
Storalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna

Problemet är ju att det bara säger att Rashid är dum i huvudet och inte fattar att alla inte vet att han är Liverpool-fan, karln är ju direkt olämplig att vara ordförande för SUM om han inte ens kan förstå att det han skrev igår kan missförstås.

Han verkar onekligen inte särskilt intelligent. Jag trodde först att han syftade på uppståndelsen kring att sum inte längre får några statliga bidrag.
Citera
2016-12-20, 19:17
Medlem
Ungefär samma klockslag som Rashid Musa skrev inlägget på Facebook skrev Soran Ismail detta på Twitter.

https://twitter.com/Soranismail/status/810931983077543936

Det handlar om Fotbollsmatchen mellan Liverpool och Everton. Lägg ner med era konspirationsteorier.
Senast redigerad av ServantOfGod 2016-12-20 kl. 19:19.
Citera
2016-12-20, 19:18
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nobbens
Var det Rashid Musa som stod där på Rinkeby Torg och höll tal under manifestationen mot våldet och sa:"Lägg ner era vapen!"?

Alltså (om det var han) jag reagerade direkt när jag såg det i TV. Dels för att han inte förmådde se trovärdig ut eftersom han flinade när han sa orden och dels för att han sa "era vapen". Precis som om de kriminella hade nån slags rätt att äga vapen. Han borde såklart ha uttryckt sig enbart så här: "Lägg ner vapnen!".
Nej, det var Mostafa Zatara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in