2016-12-20, 19:00
Medlem
Katten30s avatar
Politiker, gemene namn tror att man kan "prata" dessa terrorister till rätta, demokrati...vilken bullshit.
Dessvärre är det så att enbart ett sätt fungerar, samma mynt! Precis samma mynt. That's life.
Citera
2016-12-20, 19:02
Medlem
Ratads avatar
Polisen i Belgien behövde flera dagar på sig så det kan mycket väl ta tid även här. I värsta fall får de aldrig tag i terroristen.

Citat:
Ursprungligen postat av wandw
Må Allah vara med offren och belöna de männen som varit offer med 70 jungfruar i paradiset.

Eller så slutar vi hålla på med dessa sagoböcker, växer upp och skyller på våra egna brister och frustrationer om vi måste mörda. Men det är väl för mycket begärt för då kan man inte vara kränkt på sociala medier eller godhetsknarka.
Citera
Bannlyst
Hunt for clues: With police admitting they are struggling to find the terror suspect behind the attacks, they have found the spot where they think the lorry was hijacked, believed to be next to a branch of the Thyssenkrupp company in Berlin - around two miles from the market

Read more: http://www.dailymail.co.uk/news/article-4049442/Terror-attack-fears-lorry-ploughs-Christmas-market-Berlin-leaving-two-people-dead.html#ixzz4TP0O47n7
Follow us: @MailOnline on Twitter | DailyMail on Facebook

verkar som att precis som sagts tidigare i tråden är iden om en kapning i polen du död.
Citera
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trailblaser
Tågstation i Köln evakuerad.

??? Var hittade/hörde du det?
Citera
2016-12-20, 19:03
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Besynnerligt agerande av tyska polisen.
Att på ett dygn inte kunna säkert fastställa om den gripne är GM duger inte. Hur svårt kan det vara? Övervakningskameror, blod, skott på nära håll och ett jävla tumult inne i en förarhytt lämnar en del spår...
Om de nu har gripit fel person så borde det ha tagit ca 10 minuter att konstatera - inte 20 timmar.

Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Tror det handlar mycket också om att hela etablissemanget är panikslaget över att inte låta "de onda krafterna" (som varnat för detta i åratal) gynnas av det som hänt. Därför denna flod av motstridiga uppgifter, konstigheter och desinformation.
Ja, otvivelaktligen så är den politiska dimensionen väldigt stor i detta fall. Om det skulle vara den nu gripne 23-åringen som är GM, så ryker nog Merkel. Han är exakt den GM man inte vill ha. En osynlig asylant bland alla andra 800 000 som vällde in i Tyskland förra året på Merkels inbjudan.
Citera
2016-12-20, 19:03
Medlem
fernebos avatar
Den gripne har släppts enl SVT flash.
Citera
2016-12-20, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Har varit borta från tråden x antal timmar och missat massor, så ha tålamod om jag skriver något som redan tagits upp...

Denne afghan eller pakistanier eller vad faan han är - kan inte denne ha suttit i sovutrymmet på lastbilen och därmed undkommit all blodstänk, skador och annat skit?

Nja inte direkt, det borde finnas nån form av spår ändå. Sovutrymmet är en del av hytten och det borde lämna mängder av spår. Fingeravtryck, DNA, glas osv.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trailblaser
Tågstation i Köln evakuerad.
Ange källa tack
Citera
Medlem
trailblasers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
??? Var hittade/hörde du det?

SVT nämnde det på livesändningen. Bombhot tydligen. Behöver inte ha någon koppling men värt att nämna.
Citera
2016-12-20, 19:06
Medlem
Overkokt.Blomkals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jatroddejavaprometeus
Jag får erkänna att jag tog fel i det här fallet; Ariel Zurawski har som det tycks judiskt påbrå. Däremot tillåter jag mig att garantera att det helt saknar bäring på hela den här historien.

(Däremot finns det kristna polacker som använder ovanliga, även historiskt-judiska namn; jag har träffat ett par, dock ingen just med namnet Ariel.)
Det tro dock jag, även om GM är nykonverterad militant islamist, verkar det vara mindre sannolikt att det är en ren tillfällighet att åkeriet är judiskt.

Inledningsvis trodde jag på "självradikaliserad" asylsökande, men det har dykt upp fler uppgifter efterhand.
Citera
2016-12-20, 19:06
Medlem
Lifeisnows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Den gripne har släppts enl SVT flash.
Vad för källa hänvisar SVT till?! Verkar mystiskt snabb frisläppande..
Citera
2016-12-20, 19:07
Medlem
Troians avatar
Är det uteslutet att chauffören sköt sig själv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in