2016-12-20, 17:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MyJustice
Har vi några uppgifter om hur lång sträcka Lastbilen rörde sig i folkmängden .
Själv kör jag inom ett hamn område och har i de flesta fall
nånstans mellan 40 till 75 tons vikt när jag kör
Lite nyfiken på sträckan

ca 80m sägs det
Citera
2016-12-20, 17:58
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Har vi några uppgifter om hur lång sträcka Lastbilen rörde sig i folkmängden .
Själv kör jag inom ett hamn område och har i de flesta fall
nånstans mellan 40 till 75 tons vikt när jag kör
Lite nyfiken på sträckan

Har läst mellan 50-80 meter.

Sen körde den i en gran och då var det stopp.
Citera
2016-12-20, 17:59
Bannlyst
rekommerar alla att kolla omådet på google maps, då får man en god uppfattning om avstånd och förlopp.
Citera
2016-12-20, 17:59
Medlem
Detta blir ju bara värre och värre. Jag arbetar med teorin att flera gärningsmän har tagit lastbilen och sedan skjutit den stackars polacken.

Polackerna är våra vänner, dom vet hur HEMSKA dessa menafolk är. Sedan har kanske bara en av terroristerna fått utföra slutskedet av den fruktansvärda handlingen.

1-2 personer har slunkit undan och kanske kan man inte bevisa något om den som dom grep. Jag tyckte ju redan igår att det var underligt att han låg och tryckte i någon buske.

Det är ju inte professionellt.

Bra länder är numera Polen, Ungern, Tjeckien, Slovakien och Slovenien.

Skitländerna är Tyskland och Sverige i första hand. Här finns ingen som sätter ned foten och utvisar i hög takt.
Citera
2016-12-20, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Varför skulle den detaljen tala för muslimer? Det som däremot talar för ett terrordåd inspirerad av IS är likheterna med dådet i Nice samt att IS har uppmanat sina anhängare att döda folk på detta sätt.

Men det är faktiskt märkligt att den gripne inte hade något blod på sina kläder med tanke på att han skulle ha skjutit chauffören som satt bredvid honom. Att MGM greps tack vare att en privatperson sprang efter någon som han trodde var GM var i mitt tycke lite skakig uppgift redan när jag hörde den igår. Jag menar att kanske tog den här privatpersonen fel. En annan uppgift från igår som jag inte kan hitta nu är följande. Chaufförens arbetsgivare berättade att någon hade "övningskört" med lastbilen vid flera tillfällen. Det hade han sett tidigare när han hade kollat på hur många kilometer hade körts med lastbilen. Han menade att lastbilen måste ha blivit stulen vid dessa tillfällen. Vem skulle det ha varit som använde lastbilen och ställde den tillbaka utan att ägaren upptäckte det? Dessutom har jag uppfattat det som att företaget har sitt säte (och garage) i Polen Jag kan ha fel, kanske hade de en filial och garage i Berlin. Men om jag har rätt, då måste GM komma från Polen (oavsett etnicitet) och dessutom vara bekant med någon som jobbar på företaget. Annars hade han knappast valt just detta företag och heller inte haft access till just denna lastbil när han ville "övningsköra" inför sitt morduppdrag.

Du har helt missuppfattat infon kring "övningskörningen". Dagens lastbilar går att övervaka på distans, internet, GPS osv kanske du känner till?

Man har alltså kunnat se att den sk. "övningskörningen" skett i Tyskland strax före dådet och man har då försökt få kontakt med föraren utan att lyckas.

Jag tror du kan glömma dina teorier om att GM måste komma från Polen.
Citera
2016-12-20, 18:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Varför skulle den detaljen tala för muslimer? Det som däremot talar för ett terrordåd inspirerad av IS är likheterna med dådet i Nice samt att IS har uppmanat sina anhängare att döda folk på detta sätt.

Men det är faktiskt märkligt att den gripne inte hade något blod på sina kläder med tanke på att han skulle ha skjutit chauffören som satt bredvid honom. Att MGM greps tack vare att en privatperson sprang efter någon som han trodde var GM var i mitt tycke lite skakig uppgift redan när jag hörde den igår. Jag menar att kanske tog den här privatpersonen fel. En annan uppgift från igår som jag inte kan hitta nu är följande. Chaufförens arbetsgivare berättade att någon hade "övningskört" med lastbilen vid flera tillfällen. Det hade han sett tidigare när han hade kollat på hur många kilometer hade körts med lastbilen. Han menade att lastbilen måste ha blivit stulen vid dessa tillfällen. Vem skulle det ha varit som använde lastbilen och ställde den tillbaka utan att ägaren upptäckte det? Dessutom har jag uppfattat det som att företaget har sitt säte (och garage) i Polen Jag kan ha fel, kanske hade de en filial och garage i Berlin. Men om jag har rätt, då måste GM komma från Polen (oavsett etnicitet) och dessutom vara bekant med någon som jobbar på företaget. Annars hade han knappast valt just detta företag och heller inte haft access till just denna lastbil när han ville "övningsköra" inför sitt morduppdrag.
Varför tror du att han ska ha en massa blod på sig för att han har skjutit ihjäl lastbilschauffören?
Citera
2016-12-20, 18:02
Medlem
MyJustices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanElias
rekommerar alla att kolla omådet på google maps, då får man en god uppfattning om avstånd och förlopp.
Nån som har en google map länk
?
Citera
2016-12-20, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stapedius
Varför tror du att han ska ha en massa blod på sig för att han har skjutit ihjäl lastbilschauffören?
Det är inte jag tror det. Polisen som undersökte bilen säger att han måste ha fått blod på sina kläder om han är GM.
Citera
2016-12-20, 18:04
Medlem
letspanics avatar
Citat:

Krutrester på händer och kläder går i princip inte att komma ifrån när man avfyrar vapen, och om GM stod när offret så flyger blodpartiklar när kulan träffar offret, vilka också bör gå att hitta på GM.
Citera
2016-12-20, 18:05
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Nån som har en google map länk
?

Här NRK`s länk med karta : https://www.nrk.no/tidslinje_-slik-ble-julemarkedet-i-berlin-angrepet-1.13284346

Scrolla ner tidslinjen till kl 19:34 så blir det tydligare..
Citera
2016-12-20, 18:05
Medlem
Citat:
Chaffisen hade spår av slag i ansiktet bla dvs han har varit i slagsmål innan han sköts. O mgm ej har spår på kroppen av slagsmål har hans medhjälpare slagits eller så är han oskyldig
Citera
2016-12-20, 18:11
Medlem
Polacken kan vara ensam GM. När han körde in i marknadsplatsen fick han in en julgran
och ett halvt marknadsstånd genom vindrutan. Blev då så illa skadad att han strax efter avled.
Myndigheterna har bekräftat att han levde när han plockades ur hytten.
Han var antingen påtänd eller full. Eller både och.

Tragisk olycka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in