2016-12-20, 09:50
Medlem
237s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Du talar alltså om papperstidningen, det har alltid gällt nätversionen här annars men det förändrar ju saken något.

På din bild på framsidan till den tryckta DN för idag 20/12 står det ändå "ropade slagord om Aleppo", då kan man kanske lista ut att det inte var "Almarna åt folket" han skrek. Står det inte mer i själva artikeln på s. 8 och 9?

På nätet står det i alla fall här: http://www.dn.se/nyheter/varlden/rysslands-ambassador-i-turkiet-skjuten-till-dods/
Där saknar jag ingenting.

Sån "otur" att du inte länkar till det utan bara säger det.

Vet inte hur man lägger upp det på nätet. Och även om jag vetat det så hade det i slutändan bara handlat om att tillfredställa din misstro, en total främling på FB i en tråd som kommer vara bortglömd om en vecka.

Jag vill ändå tacka dig. Hade inte du skrivit att jag läst fel så hade jag aldrig klickat på länken igen och upptäckt att SvD ändrat.

Frågan är inte varför SvD korrigerar, frågan är varför du finner det så långsökt att svensk msm inte gör det.
Citera
2016-12-20, 09:53
Medlem
wizzmans avatar
Tror ni detta hänger ihop med lastbilsincidenten?
Citera
2016-12-20, 10:01
Medlem
tigersaid86s avatar
Fler uppgifter, om inte nya till och med!

Snubben var ju AKP dvs Erdogan anhängare!

Kolla själva i länken med AKP anhängare tar stolta selfie med sin Erdogan parti logga och Erdogans ansikte på affischen.

Citat:
TURKISH ASSASSIN of Russian Ambassador was Islamist from AKP.

Name: Mevlüt Mert Altıntaş of Ankara Riot police. Born 1994. Graduate from Izmir police school.

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1676277039064534&substory_ind ex=0&id=1013430715349173

Det vore inte helt otroligt om Erdogan ligger bakom detta för att utnyttja skitet för att skylla på Gulen rörelsen som man gjorde och för att "boosta" relationen med Ryssland genom att fördöma och påstå att dådet är för att förstöra relationen, ingen tillfällighet att det sker dagen innan Turkiet och Ryssland ska mötas, där lär Turkiet och Ryssland stärka banden och säga till varandra att detta inte ska förstöra något utan stärka.

Erdogan skriker i statlig tv titt som sätt allahu akbar och skyller på Ryssland och Assad för massmord i Aleppo själv, exakt som denna gärningsman gjorde som är AKP anhängare dvs Erdogan anhängare.
Citera
2016-12-20, 10:11
Medlem
Toolmans avatar
Jag skulle inte vilja vara nära släkting till terroristen i detta läge. Spännande att se om Ryssland lever upp till sitt forna rykte.
Citera
2016-12-20, 10:21
Medlem
tigersaid86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toolman
Jag skulle inte vilja vara nära släkting till terroristen i detta läge. Spännande att se om Ryssland lever upp till sitt forna rykte.

Hans familj greps rätt omgående, alltså syster, mor & far.
Nästan för fort i mitt tycke och på vilka grunder är det ingen som vet.

Kanske bara teater för Ryssland från Erdogan.

Erdogan är fortfarande starkt misstänkt själv får vi inte glömma.

Så snabb han var med att säga att det finns bevis på att det var Gulen hjälper inte honom från att vara misstänkt direkt.
Citera
2016-12-20, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wizzman
Tror ni detta hänger ihop med lastbilsincidenten?

Ingen slump det sker samma dag säger känslan starkt i alla fall, men lär nog dessvärre vara i stort sett omöjligt att bevisa det.
Citera
2016-12-20, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yasko
Kurdnytt eller?

Det är inte ens samma person, checka bara näsan. Bergsgetterna tog bilden från en person med samma namn och sprider runt den...

Du förstår att pilen pekar på personen närmast bilderna i bakgrunden...? Inte personen som tar selfien.

Tänker på sättet han blev mördad, otroligt förödmjukande för Ryssland. Tror detta kommer få allvarliga konsekvenser.
Senast redigerad av Risig 2016-12-20 kl. 10:34.
Citera
2016-12-20, 10:35
Medlem
Toolmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigersaid86
Hans familj greps rätt omgående, alltså syster, mor & far.
Nästan för fort i mitt tycke och på vilka grunder är det ingen som vet.

Kanske bara teater för Ryssland från Erdogan.

Erdogan är fortfarande starkt misstänkt själv får vi inte glömma.

Så snabb han var med att säga att det finns bevis på att det var Gulen hjälper inte honom från att vara misstänkt direkt.

Ja, kan vara för att skydda släktingarna från den kommande vedergällning. Alla terrorister vet vad som väntar när ryska diplomater attackeras. Att terroristen vill utsätta sina släktingar för detta tyder på någon form av efterlevandeskydd.
Senast redigerad av Toolman 2016-12-20 kl. 10:37.
Citera
2016-12-20, 10:47
Medlem
hansen.klass avatar
Okej, har viktig info som nu som bevisar att Erdogans anhängare mördade Andrei Karlov. Här säger han att Ryssland inte ser PKK eller YPG som terrorister. Pro-Erdogan media skriver om detta.

Russian envoy to Ankara: PKK not a terrorist organization

Speaking to Russian news channel Ria Novosti, Russian envoy to Ankara, Andrey Karlov, made some controversial remarks by claiming that the Kremlin does not recognize the PKK as a terrorist organization.

http://www.dailysabah.com/politics/2015/10/19/russian-envoy-to-ankara-pkk-not-a-terrorist-organization

-

Kurden Tahir Elci mördades på film för att han ville ha fred och sa att PKK inte är terrorister, man kan se att polisen skjuter åt hans håll. Han var en känd människorättsadvokat.

Tahir Elci: Kurdish lawyer shot dead in Turkey

https://www.youtube.com/watch?v=u0lEaA2dNow

Vad har dessa herrar gemensamt? Att de inte såg PKK som en terror grupp, men egentligen är det en signal till Putin. Får se vad Putin gör, det turkarna vill är att pressa Ryssland att terror stämpla PKK. Det har Ryssland aldrig gjort.
Citera
2016-12-20, 10:49
Medlem
tigersaid86s avatar
Det är inte sista gången Erdogan anhängare mördar civila och att han var godkänd polis efter kupp försöket tyder ännu mer på att han verkligen var Erdogan anhängare och dessa dödar civila på fredliga demonstrationer konstant i Turkiet.

Kurder lever konstant under denna inhumana beteende i Turkiet dagligen och vet mycket men dödas eller fängslas.

Allt detta kan vara ett stort spel för att sätta press på USA och samtidigt kunna stärka banden till Ryssland och även skylla på Gulen rörelsen och allt detta inkluderar även vad deras utrikespolitik baseras på och det är att minska det kurdiska inflytandet, USA går mer med på Turkiska krav gällande kurder och Syrien konflikten pga sitt närmande till Ryssland, en slags förberedelse inför Trump som kan få för sig att utöka stödet till kurderna.
Citera
2016-12-20, 10:57
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigersaid86
Det är inte sista gången Erdogan anhängare mördar civila och att han var godkänd polis efter kupp försöket tyder ännu mer på att han verkligen var Erdogan anhängare och dessa dödar civila på fredliga demonstrationer konstant i Turkiet.

Kurder lever konstant under denna inhumana beteende i Turkiet dagligen och vet mycket men dödas eller fängslas.

Allt detta kan vara ett stort spel för att sätta press på USA och samtidigt kunna stärka banden till Ryssland och även skylla på Gulen rörelsen och allt detta inkluderar även vad deras utrikespolitik baseras på och det är att minska det kurdiska inflytandet, USA går mer med på Turkiska krav gällande kurder och Syrien konflikten pga sitt närmande till Ryssland, en slags förberedelse inför Trump som kan få för sig att utöka stödet till kurderna.
Vadå "godkänd polis efter kuppförsöket"? Så vitt det stått tidigare i tråden så hade han fått kicken, en av dem som blev utrensad från polismyndigheten efter kuppförsöket. Har du annan info så länka.
Citera
2016-12-20, 10:57
Medlem
hushlittledarlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Lutar väl att det är ett bäställningsjobb från den ryska sidan. Nu kan man hävda betydligt större mandat att kriga vidare i regionen. Ett klassiskt ryskt strategispel är min teori.

Exakt min mening.
Han var inte omtyckt av Putin, de behöver få fortsätta kriga och visa sin makt i regionen. Bästa sättet. Ta död på Ambassadören, ge skulden för nån som skriker Allahu Akbar.

Och vips så får man som man vill. Klassiskt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in