2016-12-19, 22:28
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Nej, den hade lämnat polen för att åka till Berlin, åkeriägaren har intervjuats.
Var har ni fått Italien ifrån?

Enligt rp-online.de tillhörde lastbilen visserligen ett polskt åkeri, men själva körningen ska, enligt dem, ha varit från Italien till Berlin (lastad med stål).

http://www.rp-online.de/panorama/deutschland/lkw-faehrt-in-berliner-weihnachtsmarkt-ein-verdaechtiger-festgenommen-aid-1.6477114 (Rainer Leurs rapportinlägg, 46 minutes ago i skrivande stund, dvs ca kl 21.42).
Senast redigerad av GilGrissom82 2016-12-19 kl. 22:38.
Citera
2016-12-19, 22:28
Medlem
A.Ericssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fizzlor
Någon som vet hur det låter i Tyskland? Börjar man tröttna på svartskallarna, eller kör man med det vanliga "inte alla muslimer..."?

Från den judiska regimen låter det precis som i Sverige. Trots massvis med terrordåd under hela sommaren så vill man fortsättningsvis låta den muslimska invasionen pågå utan motstånd.

Däremot växer oppositionen varje dag, dels synligt i populistiska organisationer som AFD, men även bland äkta, radikala nationalister.
Citera
2016-12-19, 22:29
Medlem
Matthew_Hopkinss avatar
Om det är en jihadist, är det inte märkligt att han lät sig gripas levande?
Citera
2016-12-19, 22:29
Bannlyst
Tyska polisens önskan: Sprid inte rykten om dådet.

Vad skulle det vara? Att man sprider att de är muslimer, vilket de garanterat är, och polisen oroar sig för kommande bråk mellan grupperingar? Efter 70 år kan Tyskland säkert få tillbaka en Führer.
Citera
2016-12-19, 22:30
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Lastbilen står intill en stor trafikled så min gissning om en olycka är inte motbevisad.

Nej men det låter osannolikt att det skulle hända just vid en julmarknad. Det är ju en återkommande julmarknad och jag tror knappast att man har den där om det finns stora risker att bilar eller lastbilar kan krascha in där..
Citera
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Det har redan smällt i Stockholm.

Jag vet inte om vi har några stråk i landet där man kan köra en lastbil in i en folkmassa. Kanske någon nöjespark med en serviceingång? Och hur fan stoppar man en lastbil som plöjer fram i 80 km/h?

Man punkterar däcken. Det hindar förstås inte att de första blir påkörda, men man kommer inte långt utan däck. Man skulle kunna installera något som trasar sönder däcken eller någon form av pollare som åker upp om man passerar i för hög hastighet.
Citera
Medlem
Bewnhurs avatar
IS har tagit på sig terrordådet enligt Washington Times.
Citera
Medlem
BernardLoutres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shakta
Jag tänkte faktiskt på det med. Är den en terrorattack så lär dom ha tänkt på det

Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Varför uppmanar polisen folk att stanna inne? Tror man det kommer mer?

De kanske oroar sig för att några tyskar ska dra runt på stan och spöa upp random muslimer...
Citera
2016-12-19, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matthew_Hopkins

Han anser väl att han säkrat de 72 oskulderna oavsett när han dör
Citera
Medlem
Oldberrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matthew_Hopkins

Dåren saknade förmodligen handeldvapen, möjligen blev han även skadad i olyckan.
Citera
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Enligt rp-onlie.de tillhörde bildn visserligen ett polskt åkeri, men själva körningen ska, enligt dem, ha varit från Italien till Berlin (lastad med stål).
Aah, ja det var inte vad som framkom efter att de pratat med ägaren.
Lastbilen skulle ha lämnat polen vid 16.00-tiden? Har jag för mig dom sa, och att de tappade kontakten med föraren ett antal timmar senare, vilket tydde på att den antagligen blivit kapad just då.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av batteridrift
Precis. Det kan ju bara vara en dålig bilförare.

Någon som kommer ihåg den psyksjuke piloten som krashade sitt plan med passagerare och allt? Ingen mening att ta ut något i förskott, även om oddsen givetvis är på islamistiska gärningsmän.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in