2016-12-19, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Det här är lite märkligt. Det måste ha funnits en strikt hållen gästlista och vilka som fick befinna sig var. Det går liksom inte att komma med en random polisbricka och säga att man vill in.

På något sätt lyckades han att lura sig in som en beväpnad polis som skulle vara där vilket är konstigt då polisbefäl på plats borde ha koll på sin personal. Att sedan media ylar om att det är en falsk polisbricka är skrattretande, har man alltså hunnit analysera polisbrickan? Nä förmodligen inte

Hur det än gått till är det högst anmärkningsvärt att han placerats bakom offret, smitit in bakom?

Nej, detta var inte snyggt, Erdogan gjorde bort sig.. igen.
Citera
2016-12-19, 19:29
Medlem
santacls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zaqxswc
Han får raljera ganska länge efter skottet, låter som på turkiska. Yasko, vad säger han?

http://www.liveleak.com/view?i=4de_1482167380

Subtitles:
00:05-00:16
Allahu Akbar! Allahu Akbar!
*Some Quranic gibberish*

00:20-00:27
Don't forget the Aleppo!
Don't forget the Syria!
(x2)

00:28-00:35
As long as our land is not safe,you will not know what safety is.

00:35-00:38
Back off! Back off!

00:39-00:42
Only death can get me out of here.

00:44-00:52
Whoever has a share in this cruelty will pay for it.
Citera
2016-12-19, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkiater
I det fall Fetullah Gülen ligger bakom detta så kommer han väl snart att vara en död man-oavsett USA lämnar ut honom eller inte?
Det tvivlar jag på. Han är hur safe som helst där. Tror inte usa vill förlora honom. Han är deras enda chans för usas aktiviteter i Mellanöstern
Citera
2016-12-19, 19:31
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fearless27
Jag missade den delen. Försöker leta sändningen på nätet. Men ryska experter har tydligen sagt att det som händer i Turkiet är priset på den förbättrade relationen mellan länderna. Detta skall inte förstöra relationen.

Och då tänker jag vem är det som inte vill se denna relationen? USA. Och fetö som är i usa i dagsläget är typ usas enda drag.

USA har ju gång på gång sagt att man inte kommer lämna över fetullah gulen till turkiet. Gör dom det mister dem sin enda chans att skapa kaos i turkiet och förstöra relationen med ryssland

Ja och Turkiet har gått hårt på Fetö nu - med rätta om jag får säga vad jag tycker. Jag trodde faktiskt ett tag att USA skulle lämna ut Gulen.. sen grusades dom förhoppningarna. =(

Berätta gärna om du finner vad dom bygger teorin på och ja visst är det många som inte vill se ett samarbete mellan Ryssland och Turkiet ( och Kina mfl )
Citera
2016-12-19, 19:31
Medlem
styrlunds avatar
Med tanke på hur Erdo?an rensat ut de som anses som "felaktiga" i poliskåren och denna individ var kvar. Lär man nog kolla vilka krafter som utförde detta.
Citera
2016-12-19, 19:32
Medlem
IS ligger nog rätt pyrt till nu skulle jag tro. Lär nog bli en utradering av dom utan dess like någon gång nästa år av Ryssland och USA, oavsett vad Erdogan tycker.
Citera
2016-12-19, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santacl
http://www.liveleak.com/view?i=4de_1482167380

Subtitles:
00:05-00:16
Allahu Akbar! Allahu Akbar!
*Some Quranic gibberish*

00:20-00:27
Don't forget the Aleppo!
Don't forget the Syria!
(x2)

00:28-00:35
As long as our land is not safe,you will not know what safety is.

00:35-00:38
Back off! Back off!

00:39-00:42
Only death can get me out of here.

00:44-00:52
Whoever has a share in this cruelty will pay for it.

Hur gammal var GM? 22? Okej detta blev hans sista ord. Är bortglömt om några veckor. Var också ett sätt att checka ut. Han tog bort en ambassadör. Dog själv. Större chans han hade träffat 72 oskulder i verkliga livet än där han är nu.
Citera
Bannlyst
No Panic

Det är inget att hetsa upp sig över även om han skulle dö så är Turkiet No Go Zone.

Vi får se med Trump?
Citera
Medlem
Sqrbankens avatar
Nojjan i mig blir lite rädd för att "Skotten i Ankara" blir till vad "Skotten i Sarajevo" blev till för dryga 100 år sedan :/
Citera
Medlem
SvT nyheter precis nyss - Mannen va en turkisk polis som även skrek allahu akbar!
Jag är chockad av detta som SvT nu sa i nyheterna "Gud är större" på Arabiska allahu akbar
Citera
2016-12-19, 19:34
Medlem
AnalJesuss avatar
Det är ju inte direkt som att vi flashbackare har tillgång till info som gör att vi med säkerhet kan avgöra exakt vem som ligger bakom dådet.

Frågan man kan ställa sig ifall detta inte är en ensam galnings dåd är: Vem/vilka har att tjäna på detta?

Kul också hur folk anklagar exempelvis usa och klankar ned på vanliga amerikaner utan att tänka steget längre, vem styr egentligen usa? Jo den som styr media styr usa, vem styr då media?
Syftar inte på några vanliga judar här.

Är ni medvetna om hur andra länders medborgare (exempelvis många amerikaner) pissar på svensken offentligt och kallar oss cucks osv utan att inse att majoriteten av svenskarna är dumma, blåögda tidningsläsare som saknar kritiskt tänkande, precis som de själva ^^
Citera
2016-12-19, 19:35
Medlem
Yaskos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Med tanke på hur Erdo?an rensat ut de som anses som "felaktiga" i poliskåren och denna individ var kvar. Lär man nog kolla vilka krafter som utförde detta.

Redan när jag var i Turkiet i somras läckte statsapparaten som såll. Två företagare tex flydde dagen innan de skulle haffas genom att nån från polisen tipsade de om att de skulle hämtas in pga sina Gulenkopplingar.

Antagligen beror de senase terrorattackerna på att Gulenister är fortfarande är aktiva inom polisen. Detsamma gäller armén speciellt flygvapnet.

Skulle regeringen all-in då uppstår brist inom departementen, man måste göra det långsamt så att nya rekryter kommer in på bekostnad av effektiviteten. Svår balansgång det här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in