2016-12-19, 18:18
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av XaoqcH
Ryssland behöver möta mycket mer motstånd för alla konflikter de blåser upp runt världen. Vill man leka världspolis får man hantera konsekvenserna.
Eh va? Det är USA som leker världspolis. Irak, Libyen och nu Syrien. USA började med att stötta rebeller innan Ryssland ökade sin hjälp till Assad. Utan USA hade det inte varit ett krig i Syrien idag. Ifall USAs rebeller skulle vinna kommer vi se ett detstsbiliserat Syrien med en massvis av islamister som strider mot varandra.
Citera
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Film på händelseförloppet

http://nos.nl/video/2149213-russische-ambassadeur-neergeschoten.html
Verkar vara en IS-sympatisörer.
Citera
Medlem
zebraonions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yasko
Lyssna inte på svenska journalister, gravt efterblivna hela bunten.

Det har varit demonstrationer mot Aleppos fall. Främst mot Iran, inget mot Ryssland vad jag vet...

Angående opinionen kom Ryssland ganska lindrig undan i Turkiska medier, allt var riktad mot Shia-miliserna och Iran.

Enligt ryska oppositionella medier har turkar demonstrerat i tusentals utanför Rysslands ambassad också. Jag har inte dubbelkollat ifall det är nya/gamla bilder dock. Dra vilka slutsatser du vill från det.
Citera
Medlem
Yaskos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juggenaut
Håll era hästar, Ryssland vinner inte ett skit på att försämra sin relation med Turkiet, tvärtom. De har inte råd med diverse konflikter, de har allt att vinna med en bra relation med Turkiet.

Turkiet har också allt att förlora på den Ryska turismen.

Tror att det blir en motsatseffekt här. Turkiet kommer att samarbeta med Ryssland fullt ut då det gäller mördaren. Ganska uppenbart set-up det här...
Citera
2016-12-19, 18:19
Medlem
Skranks avatar
Skytten ska ska också ha "said several Words in Russian" enligt RT. Tjetjen?
Citera
2016-12-19, 18:20
Medlem
Citat:
Lyssna inte på svenska journalister, gravt efterblivna hela bunten.

Det har varit demonstrationer mot Aleppos fall. Främst mot Iran, inget mot Ryssland vad jag vet...

Angående opinionen kom Ryssland ganska lindrig undan i Turkiska medier, allt var riktad mot Shia-miliserna och Iran.
Ville demonstranterna verkligen att de islamistiska rebellerna skulle fortsätta styra i östra Aleppo?
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadioDDR1
Ett insiderjobb också.

Njaa..., Erdogan har ju fått sitt närmande med Putin samt att Ryssarna skall bygga ett kärnkraftverk + annat..

Tror nog att Erdogan svär och tuggar fradga för stunden. Han behövde inte detta.., han ville nog ha "ryggen fri" så att han jävlas med ryggradslösa EU.
Citera
Medlem
Citat:
Tror att det blir en motsatseffekt här. Turkiet kommer att samarbeta med Ryssland fullt ut då det gäller mördaren. Ganska uppenbart set-up det här...

Ger mig inte in på varför det blev en skjutning, kan vara vilken anledning som helst. Men deras relationer kommer inte att försämras då ingen av dem har råd med det.
Citera
2016-12-19, 18:21
Medlem
svallerbyttans avatar
Han har alltså åtta patroner i magasinet, men skjuter totalt nio skott. Tyder väl på att GM har viss skjutvana iaf?
Citera
2016-12-19, 18:22
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Frågan är om de har ett ansvar när ambassadören rör sig utanför ryskt territorium, dvs ambassaden. Jag är inte säker på att de har ansvar för hans livvaktsskydd då. Du kanske vet.

Jodå! Utländska ambassadörer som det finns en hotbild mot i Sverige har livvakter från SÄPO, vilket kompletteras med beväpnade väktare vid beskickningar och bostäder. Skyddet kan i viss mån förstärkas av egen personal, men generellt är det som så att det land ambassadören verkar i är skyldigt att ge det skydd som behövs.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juggenaut
Håll era hästar, Ryssland vinner inte ett skit på att försämra sin relation med Turkiet, tvärtom. De har inte råd med diverse konflikter, de har allt att vinna med en bra relation med Turkiet.

Turkiet har också allt att förlora på den Ryska turismen.

Men det är utan tvekan Turkiet som råkar stå med skägget i brevlådan här, Erdogan kommer få betala dyrt för detta misstaget såklart.
Citera
Medlem
Ajajaj, detta påminner om skotten i Sarajevo - startskottet till första världskriget.

Bara för ett par månader sedan sköt Turkiet ner ett ryskt stridsplan och jag har även för mig att de sköt ner en rysk helikopter med.

Tydliga provokationer mot Ryssland. Hoppas Turkiet på att NATO ska understödja dem ifall Ryssen anfaller? Känns väldigt lägligt nu innan USA drar in på sitt NATO-stöd. Även stor sannolikhet att detta är en false flag operation från USA:s sida. Turkiet är en finne i röven på hela västvärlden så varför inte starta ett krig mellan Turkiet och Ryssland så försvinner problemet? Turkiet är dessutom bromsen som håller tillbaka alla terrorister och mördare från att fly till Europa. George Soros vill att Europa ska vara nerlusat med mördare/kriminella/terrorister.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in