Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-12-16, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve
Vad hände med "lock her up, lock her up" som de skrek på Trumps massmöten? Jag googlade på "lock her up" för jag tänkte att det var väl så de skrek och då hamnade jag på Youtube där nån Flynn gapade om det. Men i alla fall, varför polisanmälde inte H. Clinton Trump när han under en debatt sa att det var äckligt att H. Clinton gick på toaletten? Han sa det två gånger. Det är ju ärekränkning! Skulle aldrig funka i Sverige. Aldrig nånsin.

Anledningen till att hon inte anmälde honom för att han sa det under en debatt är att han inte sa det under en debatt.
2016-12-16, 19:14
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Vad hände med "lock her up, lock her up" som de skrek på Trumps massmöten? Jag googlade på "lock her up" för jag tänkte att det var väl så de skrek och då hamnade jag på Youtube där nån Flynn gapade om det. Men i alla fall, varför polisanmälde inte H. Clinton Trump när han under en debatt sa att det var äckligt att H. Clinton gick på toaletten? Han sa det två gånger. Det är ju ärekränkning! Skulle aldrig funka i Sverige. Aldrig nånsin.
Haha. Vilka fantasier ni Trumphatare har. Inte har han sagt så i någon debatt. Inte ens en gång.

Literally Hitler...
2016-12-16, 19:14
Medlem
afvongreves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Anledningen till att hon inte anmälde honom för att han sa det under en debatt är att han inte sa det under en debatt.

Jo jag såg det alldeles själv! På svensk TV. Men jag ids inte bry mig... Trump var helt brydd... men vart tog hon vägen?? Sen förstod han. "It's disgusting, it's distgusting". Jag bryr mig inte! Jag har mitt på det torra, men vilken kvinnosyn han har äckelgubben. Det är han som är äcklig.
2016-12-16, 19:16
Medlem
Citat:
Jo jag såg det alldeles själv! På svensk TV. Men jag ids inte bry mig... Trump var helt brydd... men vart tog hon vägen?? Sen förstod han. "It's disgusting, it's distgusting". Jag bryr mig inte! Jag har mitt på det torra, men vilken kvinnosyn han har äckelgubben. Det är han som är äcklig.

Försök få det rätt nu. Han sa det inte när de debatterade. Han sa det säkert nån gång som ett skämt på sina rallys. Det är viktigt att du håller dig till fakta. Förstår du?

Om du inte kan hålla dig till fakta utan i stället bryter ihop så har du inte ditt på det torra. Verkligen inte.
2016-12-16, 19:19
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Med disgusting kan man ju mena många saker, exempelvis att någon får fördelar eller fuskar.

Fast Donald ska ju alltid tolkas på värsta vis.
2016-12-16, 19:25
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Du har alltså, i ditt hatfyllda trista liv, lyckats drömma ihop ett scenario som passar dina underliga tankar och sedan har du inbillat dig själv att du har rätt. Ganska sorgligt faktiskt. Hillary gick inte på toaletten under någon av debatterna med Trump. Det förstår du nog själv. Däremot tog hon en paus under en av debatterna mot Bernie, i ett uppenbart tillstånd av rent och skärt förakt mot demokratin och mot Bernie. Det kanske är det du tänker på.
Hillary påstår att hon gick på toaletten, men de flesta förstår att hon gick för att få en injektion av bebisblod för att orka hålla sig uppe. Det var detta som Trump menade var "disgusting".

"I know where she went, it's disgusting, I don't want to talk about it. No, it's too disgusting. Don't say it, it's disgusting, let's not talk, we want to be very, very straight up. But I thought that, wasn't that a weird deal"
2016-12-16, 21:55
Medlem
Ondahamsterns avatar
Det verkar som att Trumps snack med Taiwan har gett resultat, kanske inte de bästa resultaten för vare sig USA, Taiwan eller Kina men resultat.

Citat:
REAKING: China's navy has seized an unmanned, underwater U.S. Navy vehicle in international waters of South China Sea.

— Reuters Top News (@Reuters) December 16, 2016

...China claims its activities are purely civilian in nature. But this week a Chinese Defense Ministry statement appeared to confirm photos showing the country had installed military weapons, including anti-aircraft guns, on the islands. In November, China flew a nuclear-capable bomber over the South China Sea, according to Fox News. That action came after President-elect Donald Trump spoke with Taiwan President Tsai Ing-wen, breaking decades of US protocol.

http://www.motherjones.com/politics/2016/12/breaking-reports-china-has-siezed-us-navy-vessel-south-china-sea
2016-12-16, 22:20
Medlem
afvongreves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det verkar som att Trumps snack med Taiwan har gett resultat, kanske inte de bästa resultaten för vare sig USA, Taiwan eller Kina men resultat.

http://www.motherjones.com/politics/2016/12/breaking-reports-china-has-siezed-us-navy-vessel-south-china-sea

Men vet du varför en liten ö är så viktig? Jag har ingen aning. Aha, Trump ville bara retas med Kina?
2016-12-16, 22:26
Avstängd
Citat:

Nej, han sa inte det under någon av debatterna mellan honom och Hillary. Du har FEL.

Däremot tog Hillary extremt långa pauser under primärvalsdebatterna och Trump fällde någon kommentar om det. Han menade att det var olämpligt/oseriöst att ta så långa pauser under tv-sända debatter. Men jag tror inte att han sa "disgusting" om det.
2016-12-16, 22:28
Medlem
afvongreves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Nej, han sa inte det under någon av debatterna mellan honom och Hillary. Du har FEL.

Däremot tog Hillary extremt långa pauser under primärvalsdebatterna och Trump fällde någon kommentar om det. Han menade att det var olämpligt/oseriöst att ta så långa pauser under tv-sända debatter. Men jag tror inte att han sa "disgusting" om det.

Appsolut, så var det. Nej inte sa han disgusting inte. Jag hörde fel så klart.
2016-12-16, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern

Har ju inget med Trumps samtal med Taiwan att göra din åsna.

USA spionerar på deras illegala öar samt att Kina förklarat att de kommer skjuta ner flygplan som närmar sig deras öar.
2016-12-16, 22:34
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
vanityfair dec 14

Trump’s Quest to Find Anyone to Sing at His Inauguration Reportedly Takes a Desperate Turn.

Trump 15 dec

Donald J. Trump ‏@realDonaldTrump 14 minför 14 minuter sedan
Has anyone looked at the really poor numbers of @VanityFair Magazine. Way down, big trouble, dead! Graydon Carter, no talent, will be out!

Ganska skrämmande hur lättretad han är, lär inte bli roligt för oss i världen när en världsledare skämtar om honom.

Han är från Queens, New York och kan både ta emot och ge mycket skit verbalt. Är ingenting negativt "för oss".

Tvärtom är det en fördel att det stannar vid trash talk. Hillary skulle ha beordrat bombanfall i affekt.
Senast redigerad av borskungen 2016-12-16 kl. 22:47.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in