2016-12-14, 16:32
Medlem
Mextremes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebmaca
Det mest provocerande för kultureliten är nog en blond tjej som lucia.

Ja det är sant.Luciatågen överhuvudtaget om de är något sånär traditionella verkar provocera.
Citera
2016-12-14, 16:37
Medlem
BaraBiffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Vad har det varit för hot? Jag har inte sett några, har dom raderats av ägaren till sidan?
Finns massvis

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10205966958453497&set=pcb.102059669 59693528&type=3&theater

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10205966959253517&set=pcb.102059669 59693528&type=3&theater
Senast redigerad av BaraBiffen 2016-12-14 kl. 16:45.
Citera
2016-12-14, 16:38
Medlem
Observerads avatar
Svenskarna gör en rolig liten bild och får sig ett gott skratt för en stund. De islamistiska extremisterna kommer i framtiden att svara med att ta oskyldiga människors liv. Låter som en bra deal. Visst, utvecklingen är oundviklig, men detta spär bara på deras ilska mot det västerländska samhället. Det är våra vidriga politiker som bär skulden till allt och som bör vara det primära målet.
Citera
2016-12-14, 16:41
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaraBiffen
Finns massvis

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10205966958453497&set=pcb.102059669 59693528&type=3&theater
Skrämmande dålig svenska dom skriver på. Helt otroligt vad dåliga dom är på precis ALLT.

Vi får se om polisen regerar på dessa hot. Antagligen inte. Men men, muslimerna visar på större intolerans än vad Ungsvenskarna gör enligt min mening.
Citera
2016-12-14, 16:44
Medlem
prolapse89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av femtaliess
Dem pratade precis om det på radion. Ungsvenskarna intervjuades liksom killen från unga muslimer. Om det uppmärksammas av muslimer har vi nog tyvärr en ny Lars Vilks med dödshot mot ungsvenskarnas talesman

Vilken radio? Har ju varit locket på från scratch från msm och deras bihang.
Citera
2016-12-14, 16:46
Medlem
Väldigt viktigt att vi står på oss här nu, kommentera saker med "Enligt svenska värderingar kan alla vara lucia" och dylikt. Nu ser man verkligen hur mycket "snakes in the grass" muslimer och vänstertomtar är.
Citera
2016-12-14, 16:49
Medlem
Belavias avatar
Säga vad man vill om islamistiska extremister. Men jag hyser en enormt mycket större respekt för dom än ljug-etablissemanget! Dom har åtminstone ingen dold agenda eller manipulerar hela folk!

Det kommer helt från hjärtat! Jag har i stort sett aldrig varit hatisk i mitt liv! Och jag har förståelse för religion, dom tror på det här! För dom är det sant!

Dom håller inte på som ljugmedia där allt är en makt-status-karriär-strategi! Och för det är dom beredda att köra ett helt folk i botten! Vilket jävla folkförakt!
Citera
2016-12-14, 16:50
Medlem
Ser i tråden att många tycker att detta tilltag är genialiskt och att man i kommentarsfälten kan se muslimer avslöja sig själva som extremt intoleranta. Vad man missar är att de allra flesta muslimer inte bryr sig då det inte finns något att bry sig om. Visst, man får inte avbilda profeten men varför bry sig att någon annan gör det? Några bryr sig säkert och ogillar teckningen och fattar att det är en provokation, kanske börjar några av dessa personer få en skev bild av oss svenskar.

Sen finns det gott om dårar som tar detta tilltag på blodigt allvar, skulle inte förvånas om det i dagarna sätts ett pris på SDU:s ordförandes huvud, övrig ledning eller till och med enskilda medlemmar. Sett ur det perspektivet ser jag provokationen som totalt onödig och endast olycklig för de som kommer bli drabbade av vad ett gäng blådårar känner att de måste göra i religionens namn.

Sedan fattar jag inte heller poängen, de som hyllar detta tilltag är väl desamma som kraftigt ogillade Åhlens bild på Lucia som en ung mörk pojke? Hur kommer det sig att ni nu helt plötsligt tycker att det är okej att avbilda Lucia på detta sätt? Måhända är ni schizofrena eller så är ni som nötter är mest, fyllda med tolerans så länge er egna lilla världsbild inte skadas.
Citera
2016-12-14, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prolapse89
Vilken radio? Har ju varit locket på från scratch från msm och deras bihang.

Åtminstone Nyheterna i P3 har tagit upp tilltaget... Men du kanske inte lyssnar på den kanalen då det är mainstream media och vänster propaganda.
Citera
2016-12-14, 16:58
Medlem
Belavias avatar
Förresten, var det inte någon ateistisk tänkare som sa att de enda religiösa personerna man kan ha respekt för är fundamentalister? De hycklar åtminstone inte! Fan vad jag kan förstå det uttalandet!

Och de stora hycklarna vet vi ju vilka det är..
Citera
2016-12-14, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Belavia
Förresten, var det inte någon ateistisk tänkare som sa att de enda religiösa personerna man kan ha respekt för är fundamentalister? De hycklar åtminstone inte! Fan vad jag kan förstå det uttalandet!

Och de stora hycklarna vet vi ju vilka det är..

Varför respektera fundamentalism? Att ha en baktanke om att jag är full av skit emellanåt är nyttigt.
Citera
2016-12-14, 17:09
Medlem
Belavias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
de som hyllar detta tilltag är väl desamma som kraftigt ogillade Åhlens bild på Lucia som en ung mörk pojke? Hur kommer det sig att ni nu helt plötsligt tycker att det är okej att avbilda Lucia på detta sätt?

Det du ser som inkonsekvens, är i själva verket ett grepp för att visa på just inkonsekvensen som råder! Så du sköt dig själv i foten där kan man säga!
Senast redigerad av Belavia 2016-12-14 kl. 17:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in