Citat:
Ursprungligen postat av
endumbonde
Vem det än var som kom på idén att ha profeten Muhammed som lucia så har den personen verkligen lyckats röra till det. För massmedia som i veckor nu propagerat att vem som helst kan vara lucia är det i första tankegången helt okej med Muhammed, men de har verkligen svårt hantera det faktum att man samtidigt utsätter muslimerna för en av de grövsta kränkningarna i mannaminne.
Jag vet inte riktigt vem ungsvenskarna tänkte uppröra. Alla som varit negativa till den av massmedia framställda bilden av lucia rycker väl bara på axlarna när Muhammedbilden dyker upp. Man har redan sett lucia förknippas med svarta män, transvetiter, i porrfilmer och hela faderullan och bombats med att lucia absolut inte måste vara en vit kvinna. Trodde någon att vi svenskar skulle bli upprörda om Muhammed var lucia?
Således, nu hamnar vi alla plötsligt i situationen att hela slagfältet istället är mellan massmedia och muslimerna. En något oväntad vändning får jag säga.
Mitt tips är att massmedia tiger ihjäl den fadäsen. Men kan finnas en viss risk att bilden av Muhammed som lucia blir viralt i sociala media och då lär det bli reaktioner bland hela världens dryga miljard muslimer. Inte så lätt tiga ihjäl det, speciellt inte när man kanske måste förklara diverse bombhot, bombsprängningar eller mord/terroristattacker mot Sverige och svenskarna.
Här borde Malena Ernman, Henrik Schyffert mfl ta ställning för att pedofilen muhammed ska ha sin fulla rätt att vara lucia , i jämlikhetens namn
Ja för hur var det nu igen, skulle inte ALLA ha rätt att vara lucia i Sverige
själv håller jag mig till Bettan Höglund
http://www.expressen.se/noje/elisabet-hoglund-man-ska-inte-vara-lucia/