2016-12-14, 13:17
Medlem
Vem det än var som kom på idén att ha profeten Muhammed som lucia så har den personen verkligen lyckats röra till det. För massmedia som i veckor nu propagerat att vem som helst kan vara lucia är det i första tankegången helt okej med Muhammed, men de har verkligen svårt hantera det faktum att man samtidigt utsätter muslimerna för en av de grövsta kränkningarna i mannaminne.

Jag vet inte riktigt vem ungsvenskarna tänkte uppröra. Alla som varit negativa till den av massmedia framställda bilden av lucia rycker väl bara på axlarna när Muhammedbilden dyker upp. Man har redan sett lucia förknippas med svarta män, transvetiter, i porrfilmer och hela faderullan och bombats med att lucia absolut inte måste vara en vit kvinna. Trodde någon att vi svenskar skulle bli upprörda om Muhammed var lucia?

Således, nu hamnar vi alla plötsligt i situationen att hela slagfältet istället är mellan massmedia och muslimerna. En något oväntad vändning får jag säga.

Mitt tips är att massmedia tiger ihjäl den fadäsen. Men kan finnas en viss risk att bilden av Muhammed som lucia blir viralt i sociala media och då lär det bli reaktioner bland hela världens dryga miljard muslimer. Inte så lätt tiga ihjäl det, speciellt inte när man kanske måste förklara diverse bombhot, bombsprängningar eller mord/terroristattacker mot Sverige och svenskarna.
Citera
2016-12-14, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av endumbonde
Vem det än var som kom på idén att ha profeten Muhammed som lucia så har den personen verkligen lyckats röra till det. För massmedia som i veckor nu propagerat att vem som helst kan vara lucia är det i första tankegången helt okej med Muhammed, men de har verkligen svårt hantera det faktum att man samtidigt utsätter muslimerna för en av de grövsta kränkningarna i mannaminne.

Jag vet inte riktigt vem ungsvenskarna tänkte uppröra. Alla som varit negativa till den av massmedia framställda bilden av lucia rycker väl bara på axlarna när Muhammedbilden dyker upp. Man har redan sett lucia förknippas med svarta män, transvetiter, i porrfilmer och hela faderullan och bombats med att lucia absolut inte måste vara en vit kvinna. Trodde någon att vi svenskar skulle bli upprörda om Muhammed var lucia?

Således, nu hamnar vi alla plötsligt i situationen att hela slagfältet istället är mellan massmedia och muslimerna. En något oväntad vändning får jag säga.

Mitt tips är att massmedia tiger ihjäl den fadäsen. Men kan finnas en viss risk att bilden av Muhammed som lucia blir viralt i sociala media och då lär det bli reaktioner bland hela världens dryga miljard muslimer. Inte så lätt tiga ihjäl det, speciellt inte när man kanske måste förklara diverse bombhot, bombsprängningar eller mord/terroristattacker mot Sverige och svenskarna.

Något för alternativ media?
Citera
2016-12-14, 13:33
Medlem
Jag har inte läst kommentarerna på ansiktsboken.
Min fråga är :

Är det någon som tagit skärmdumpar på allt "hat" som det pratas om och kan lägga upp ?
Citera
2016-12-14, 14:00
Medlem
BaraBiffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Throwaway1912
Jag har inte läst kommentarerna på ansiktsboken.
Min fråga är :

Är det någon som tagit skärmdumpar på allt "hat" som det pratas om och kan lägga upp ?
Jadå, bla har TA dokumenterat alla kommentarer och samtliga hot kommer att polisanmälas.
Citera
2016-12-14, 14:05
Medlem
vegeges avatar
Hur många dödshot föranledde "hatstormen" mot den svarta lucian? 0? Ändå blev det ett jävla ramaskri. Hyckleriet är slående

Därför välkomnar jag dessa handlingar.
Citera
2016-12-14, 14:17
Medlem
Cryotechers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frokensot
Sverigedemokraternas ungdomsförbund Ungsvenskarna har under förmiddagen lagt ut en teckning som avbildar profeten Muhammed som Lucia. Reaktionerna låter inte vänta på sig. Förmodligen kommer inlägget att spammas sönder av lite Jagärhär# -zombies om någon stund.

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1766072623717558&substory_ind ex=0&id=1491422081182615

Vad är era åsikter om Ungsvenskarnas tilltag? Bra? Dåligt?

Helt jävla underbart. Det är bara att kolla på reaktionerna. Islam och muslimer visar sitt rätta ansikte.
Citera
2016-12-14, 14:23
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av endumbonde

Här borde Malena Ernman, Henrik Schyffert mfl ta ställning för att pedofilen muhammed ska ha sin fulla rätt att vara lucia , i jämlikhetens namn
Ja för hur var det nu igen, skulle inte ALLA ha rätt att vara lucia i Sverige
själv håller jag mig till Bettan Höglund
http://www.expressen.se/noje/elisabet-hoglund-man-ska-inte-vara-lucia/
Citera
2016-12-14, 14:43
Medlem
Belavias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Här borde Malena Ernman, Henrik Schyffert mfl ta ställning för att pedofilen muhammed ska ha sin fulla rätt att vara lucia , i jämlikhetens namn
Ja för hur var det nu igen, skulle inte ALLA ha rätt att vara lucia i Sverige
själv håller jag mig till Bettan Höglund
http://www.expressen.se/noje/elisabet-hoglund-man-ska-inte-vara-lucia/

Bettan är bra, men den här lilla tecknade sången summerar det bättre!

https://www.youtube.com/watch?v=ecJUqhm2g08
Citera
2016-12-14, 14:53
Medlem
Dem är så jävla lättkränkta dessa små misslyckade invandrarungarna från lyxghettot. De sitter och spyr ut sitt förakt för svenskarna som försörjer dem, deras mindevärdeskomplex och dåliga argumentationsförmåga blir så tydlig när den sätts på prov. Om den här skitsaken upprör dem så mycket så kan man undra vad som skulle hända om svenska män började behandla invandrarkvinnorna som invandrade män behandlar svenskor med misshandlar, våldtäktsförsök, våldtäkter och gruppvåldtäkter.
Citera
2016-12-14, 15:15
Medlem
Det borde ju vara ett strålande tillfälle att samla ihop alla hatare, som skickar hot och liknande, för att förpassa dem till sina hemländer.
Citera
2016-12-14, 15:18
Medlem
Regeringsmedlems avatar
Fantastiskt progressivism! En riktigt tidig start på det nya och inkluderande nya året!

Hatten av till konstnären!
Citera
2016-12-14, 15:50
Medlem
Kan en nazist vara lucia?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in