2016-03-30, 16:50
Medlem
WordWarriors avatar
Genusforskningen har aldrig haft och kommer aldrig att ha något vetenskapligt fundament. Dess enda fundament är en svensk marxistisk förtryckarregim inom politik och media, som slösar folks skattepengar på att försörja sinnesslöa individer som inte kan finna en plats på den riktiga arbetsmarknaden.
Citera
2016-03-30, 22:26
Medlem
Här är det slutliga beviset för att genusvetenskapens fundament håller på att rasa - bokstavligt.
Bland det mest ironiska och komiska jag läst på länge, framförallt sett i ljuset av denna tråds namn...

En "forskare" och expert som oroar sig över att fundament kan ha skadats. Lustigt att hon råkar vara just genusvetare...
Citat:
May-Britt Öhman är forskare vid Uppsala Universitet på just dammsäkerhet.
När Norrbottens-Kuriren pratar med henne vid midnatt, natten till söndag, säger hon att uppföljningen av det som hänt är väldigt viktig.
Men det är inte alla aktörer som har säkerheten som högsta prioritet.
– Vattenkraftsföretagen jobbar väldigt noga med det här eftersom det är viktigt för dom, men med gruvföretagen kan det vara annorlunda eftersom att det är en sopstation för dom.
– Vi har ju gruvdammarna i Pajala och Malmfälten. Alla stora vattenkraftsdammar här är i inlandet, men vi har också Aitik (Boliden). De ska klara det här. Ett jordskalv kan upplevas som att det inte är något större problem, men strukturer och vattenflöden kan påverkas av sättningar och de åldras också.

http://www.vk.se/1673280/forskaren-dammarna-kan-fa-sattningar-av-skalvet

En riktig forskare i ett riktigt ämne går i taket:
Citat:
Detta är djupt beklämmande och skapar oro hos medborgarna och misstro mot myndigheter. Uttalanden av en person som genomgått forskarutbildning vid svenskt universitet borde vi kunna lita på. I detta fall har May-Britt Öhman inte kommit med ett enda belägg för sina påståenden. Istället talar hon om andra saker när jag frågar henne om var underlaget för uttalandena finns.
http://www.nsd.se/opinion/skalvet-skadar-fortroendet-for-forskarvarlden-9944966.aspx
Citera
2016-03-31, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Här är det slutliga beviset för att genusvetenskapens fundament håller på att rasa - bokstavligt.
Bland det mest ironiska och komiska jag läst på länge, framförallt sett i ljuset av denna tråds namn...

En "forskare" och expert som oroar sig över att fundament kan ha skadats. Lustigt att hon råkar vara just genusvetare...

http://www.vk.se/1673280/forskaren-dammarna-kan-fa-sattningar-av-skalvet

En riktig forskare i ett riktigt ämne går i taket:

http://www.nsd.se/opinion/skalvet-skadar-fortroendet-for-forskarvarlden-9944966.aspx

Oj, ja det här är ju ett väldigt tydligt exempel på farorna med att maskera politisk aktivism som oberoende forskning.

När man läser Öhmans presentation på UU http://katalog.uu.se/empinfo/?id=N8-902 så ser man att hon inte riktigt förstår vad fokus är heller.
Citat:
Fokusområden:

Genus, Naturvetenskap och Teknik

Genus allmänt

Teknik- och Vetenskapshistoria
Indigenous studies/methodologies
Samiskrelaterade studier
Postkoloniala teorier och dekoloniserande metoder
Studier av teknik och naturvetenskap
Arktis
Feministisk teknovetenskap
Citera
2016-03-31, 11:27
Medlem
Ny feministisk forskning (2016) förklarar varför mindre kvinnor läser STEM-ämnen: Kurserna verkar för svåra, undervisningsmetoderna är för tävlingsinriktad och betygen sätter för stor press på kvinnor.

Citera
2016-04-14, 11:36
Medlem
En sak som slår mig när jag läser denna tråd, är att alla inlägg från förespråkare för genusvetenskapen, är att det är en flod av ord. Men det behövs väl för att dölja fakta.
Citera
2016-04-14, 12:01
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnlapp678
En sak som slår mig när jag läser denna tråd, är att alla inlägg från förespråkare för genusvetenskapen, är att det är en flod av ord. Men det behövs väl för att dölja fakta.
Japp, nätet svämmar över av även påhittade ord för påhittade problem, för att dölja genusvetenskapens uppenbara sprickor i sitt fundament.
Jag tror att exempelvis Disciplina och Merapi bara sysslar med nödvändig skadekontroll och brandsläckning. De vet att klockan klämtar...
Citera
2016-04-23, 19:57
Medlem
En några dagar gammal artikel konstaterar att kvinnor upplever mer osäkerhet kring matematik i mer jämställda länder än mer ojämställda dito: "Countries with Higher Levels of Gender Equality Show Larger National Sex Differences in Mathematics Anxiety and Relatively Lower Parental Mathematics Valuation for Girls".

We tested a number of predictions from the prominent gender stratification model, which is the leading psychological theory of cross-national patterns of sex differences in mathematics anxiety and performance. To this end, we analyzed data from 761,655 15-year old students across 68 nations who participated in the Programme for International Student Assessment (PISA). Most importantly and contra predictions, we showed that economically developed and more gender equal countries have a lower overall level of mathematics anxiety, and yet a larger national sex difference in mathematics anxiety relative to less developed countries. ... The proportion of mothers working in STEM was unrelated to sex differences in mathematics anxiety or performance. We propose that the gender stratification model fails to account for these national patterns and that an alternative model is needed.

Känner vi igen detta, att resultaten blir tvärt emot vad genusfeministerna påstår, från TS?
Citera
2016-12-12, 20:58
Medlem
En helt ny studie från 2016 konstaterar att kvinnor INTE bidrar till att höja varken intelligensen eller prestationen i en grupp (såklart).

Smart groups of smart people: Evidence for IQ as the origin of collective intelligence in the performance of human groups (2016)
Hypotheses that group-IQ increases with number of women in the group and with turn-taking were not supported.
Citera
2016-12-13, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oantastlig
En helt ny studie från 2016 konstaterar att kvinnor INTE bidrar till att höja varken intelligensen eller prestationen i en grupp (såklart).

Smart groups of smart people: Evidence for IQ as the origin of collective intelligence in the performance of human groups (2016)
Hypotheses that group-IQ increases with number of women in the group and with turn-taking were not supported.

Snacka om att totalt ända in i grunden missförstå och/ eller medvetet misstolka en studie och vad den handlar om.
Citera
2016-12-13, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Snacka om att totalt ända in i grunden missförstå och/ eller medvetet misstolka en studie och vad den handlar om.

Haha, ja, eftersom jag citerade författarna så måste de ju verkligen ha missförstått sin egen studie... Åsna.
Citera
2016-12-13, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oantastlig
Haha, ja, eftersom jag citerade författarna så måste de ju verkligen ha missförstått sin egen studie... Åsna.
Åsna kan du ju vara själv….läs om den studien du citerade och fatta en gång för alla att du misstolkat den helt åt helvete, den handlar inte alls om det du försöker få den till, så uppenbart för alla som har ögon och hjärna att läsa och tolka med….

Du är rejält pinsam.
Citera
2016-12-13, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Åsna kan du ju vara själv….läs om den studien du citerade och fatta en gång för alla att du misstolkat den helt åt helvete, den handlar inte alls om det du försöker få den till, så uppenbart för alla som har ögon och hjärna att läsa och tolka med….

Du är rejält pinsam.

Haha, ja, författarna skriver "gender balance and turn-taking were unrelated to group performance" vilket är ganska svårt att missuppfatta. Hade det varit något som författarna missuppfattade så hade du ju skrivit ut det. Nu blir ju dina invändningar lika pinsamma som när du hävdar att du "vunnit diskussionen" eller haft så himla bra argument men i en annan tråd men som du inte orkar leta upp nu Jag skrattar varje gång jag tänker på det, vem tror du går på det? = )
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in