2016-12-08, 22:27
Medlem
Joe Blows avatar
I vanlig ordning nämner inte supersnutarna något så grundläggande som om sökhundar har varit vid fyndplatsen av handväskan och tygpåsen och om dom markerat mot stigen. Det hade väl blivit dålig TV gissar jag. Det blir bättre om man låtsas hitta stigen själv. Good job! You too, buddy! Humle och Dumle in action.
Citera
2016-12-08, 22:27
Medlem
Solumshamn heter orten. Vad skulle han gjort där?

Kan ju varit östeuropeer som jobbat i något av husen där, ena skomärket var väl vanligt i Tyskland att köpa och såldes inte i Sverige vid det tillfället (internethandel fanns väl knappt då) för mig låter det som det är några kringresande hantverkare därav man haft så svårt att hitta gärningsmännen.

Sen att man inte stal pengar och att man "letat konstigt" i huset, ja man kanske sökte efter något större och helt enkelt missade plånboken.

Att det skulle vara en bekant det tror jag inte på hur många människor känner ett par i 70 års åldern?

Det skulle vara intressant och veta om man hade hantverkare på den tomt dom kom ner på efter stigen.
Citera
2016-12-08, 22:34
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Våra övermogna detektiver i TV stod på fyndplatsen för väskan och hemarkivet, och kunde se gården genom den begynnande grönskan. Men det låg snö kvar på marken när gubbarna var där, och mordet skedde 31 maj. Rimligtvis borde grönskan ha växt sig så tätt att det inte gick att se gården vid tidpunkten för mordet.
Citera
2016-12-08, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Itchii

Kan ju varit östeuropeer som jobbat i något av husen där, ena skomärket var väl vanligt i Tyskland att köpa och såldes inte i Sverige vid det tillfället (internethandel fanns väl knappt då) för mig låter det som det är några kringresande hantverkare därav man haft så svårt att hitta gärningsmännen.

Sen att man inte stal pengar och att man "letat konstigt" i huset, ja man kanske sökte efter något större och helt enkelt missade plånboken.

Att det skulle vara en bekant det tror jag inte på hur många människor känner ett par i 70 års åldern?

Det skulle vara intressant och veta om man hade hantverkare på den tomt dom kom ner på efter stigen.

Haha! "Hur många människor känner ett par i 70 års åldern?"
Citera
2016-12-08, 22:40
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Våra övermogna detektiver i TV stod på fyndplatsen för väskan och hemarkivet, och kunde se gården genom den begynnande grönskan. Men det låg snö kvar på marken när gubbarna var där, och mordet skedde 31 maj. Rimligtvis borde grönskan ha växt sig så tätt att det inte gick att se gården vid tidpunkten för mordet.

Det är ju elva år sedan. Inte alls säkert att det var så uppvuvet där då. Var det på gårdens marker, så höll nog Tor efter det lågvuxna, skogsbonde som han var.
Citera
2016-12-08, 22:43
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Det är ju elva år sedan. Inte alls säkert att det var så uppvuvet där då. Var det på gårdens marker, så höll nog Tor efter det lågvuxna, skogsbonde som han var.
Det är en spekulation, precis som gubbarnas antagande, men de beskrev det som en sanning.

Edit: Det står storvuxna träd i vägen såg jag när jag backade bandet, så det var inte efterhållet lågvuxet för elva år sedan.
Senast redigerad av XeniaOnatopp 2016-12-08 kl. 22:48. Anledning: Tillägg
Citera
2016-12-08, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Itchii

Det pratades om resande/hantverkare i programmet på TV4.
Möjligen skulle det kunna vara ett inbrott som urartat.
Men det verkar konstigt alltihop.

Den ena skon var väl runt damstorlek?
Citera
2016-12-08, 22:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
500 pers hade topsats. Är alla som bodde i Solumnshamn vid tillfället inräknade där?

Utredning har hanterats av Börje Öhman, chef för länskriminalen/spaningsledaren när morden begicks, den största polis-pajas som gått i ett par skor i detta århundrade.

Finns det nån mordutredning i Västernorrland som han inte soppat till? Jag har räknat till 5 mord där han klantat till det. Ett rekord i sig.

Mordet kommer inte att lösas av topsning.

Mördaren kan området men det krävs lite att koppla honom dit. Vilket Börje och hans pajaskolleger inte klarar av. Man behöver inte bo eller vara skriven där för att ha full koll på området...men man behöver ha full koll på området för att hitta stigen...mitt i natten...
Senast redigerad av Sjuttiofemman 2016-12-08 kl. 22:58.
Citera
2016-12-08, 23:02
Medlem
Polisen verkar redan ha gett upp http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article21968399.ab utredningsgruppen är nedlagd.
Citera
2016-12-08, 23:04
Medlem
olovpalmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Enligt "Kalla fall för FBI" så är det en stig över berget till Solumsby som är nyckeln. Väskan och hemarkivet dumpades i skogen nära stigen och från berget har man utsikt över brottsplatsen/huset.
Mördaren har lokalkännedom.

Och dom hävdar även att BO (mannen) kan ha varit i Solumsby med bilen på förmiddagen i något ärende.
GM har inte velat visa sin bil vid huset därför har GM gått stigen skulle jag tro.
Vad tyder de på?
Kan de vara så att anhörig eller bekant mördade dom 2?
Citera
2016-12-08, 23:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp

Eller vice versa. Att se stigen från huset.

GM och "medhjälpare" tog sig både till och från huset via stigen.

Edit: Roligt att se dig tillbaka förresten.
Senast redigerad av Sjuttiofemman 2016-12-08 kl. 23:09.
Citera
2016-12-08, 23:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av olovpalme
GM har inte velat visa sin bil vid huset därför har GM gått stigen skulle jag tro.
Vad tyder de på?
Kan de vara så att anhörig eller bekant mördade dom 2?

GM har visat bilen i första läget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in