2016-12-07, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TbbW
Jag tror de tar Hassling sist! När alla de andra pratat.
Han kommer inte ha så mycket nytt att komma med. Alla hoppas nog att han ska få ta hela skulden på sig själv. Så dom kan gå på donken sen alla bröder och systrar. I det fria.
Citera
2016-12-07, 21:20
Medlem
kitschis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Han kommer inte ha så mycket nytt att komma med. Alla hoppas nog att han ska få ta hela skulden på sig själv. Så dom kan gå på donken sen alla bröder och systrar. I det fria.

Inte en chans att de andra klarar sig undan. JH kommer att åka för mord, förmodligen livstid då förloppet varit planerat, utdraget och offret i utsatt läge. Resten av gänget åker för medhjälp, grov stöld, grovt bedrägeri samt skyddande av brottsling. BH och MB för medhjälp då de hållit fast offret, även POH medhjälp för förberedelser i form av inköp. DW mer osäkert hur stor del han har, spretiga berättelser där, men minst medhjälp.

ser fram mot domen
Citera
2016-12-08, 06:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kitschi
Inte en chans att de andra klarar sig undan. JH kommer att åka för mord, förmodligen livstid då förloppet varit planerat, utdraget och offret i utsatt läge. Resten av gänget åker för medhjälp, grov stöld, grovt bedrägeri samt skyddande av brottsling. BH och MB för medhjälp då de hållit fast offret, även POH medhjälp för förberedelser i form av inköp. DW mer osäkert hur stor del han har, spretiga berättelser där, men minst medhjälp.

ser fram mot domen

Tror på precis samma domar. Tror inte att någon annan än JH kan dömas för mord. Resten får straff för medhjälp mm. BH borde i mitt tycke få ett rätt så hårt straff, tycker det verkar som om hon hållit i många trådar, styrt och ställt.
Citera
2016-12-08, 08:28
Medlem
Doctors avatar
Då dt.se redan skrivit ihop en artikel om vad EA sagt i polisförhören så misstänker jag att det inte blir nåt live idag.

http://www.dt.se/blaljus/brott/misstankt-for-medhjalp-ska-ha-tjatat-till-sig-offrets-telefon-tror-de-vill-skylla-pa-mig

Hade hoppats att sr.se skulle fortsätta men de verkar ju vara ännu mer opålitliga än dt. JH:s förhör och pläderingarna lär de väl i alla fall direktreferera,förhoppningsvis.
Citera
2016-12-08, 12:21
Medlem
Har inte följt detta fall så noggrannt men tog del av FUP:en igår.
På många sätt deprimerande läsning. Så trasiga själar, så jagade och gemensamt nämnare för samtliga: saknar ambitioner och drömmar.

(Ber om ursäkt om detta nedan har varit på tapeten tidigare)
BO har själv haft en hel struligheter. Allt från att hon känt sig otrygg för mörkhyade människor till stuga som brunnit ner, telefoner som försvinner, titt som tätt flyttar runt hela tiden. Ingen kontakt med sina barn och en arbetsskada när hon arbetade i Norge.

BO förtjänade inte att dö, däremot karma is a bitch and it hits you hard.

Det verkar som målet för dessa människor är att supa, röka ciggaretter och knulla.

Personligen tycker jag det är bra att den som DW hade det ihop med (Karin), att hon får vilken idiot till kille DW är. Samtalen mellan Karin och DW slutade nästan på samma sätt med den andra bruden (Madelaine?). Hon vill prata men han vill endast ha någon att sätta på och inte tänka på annat, helst på sina villkor.
Citera
2016-12-08, 13:12
Medlem
Någon som vet om det är rättegång imorgon också och isåfall vem som ska förhöras?
Citera
2016-12-08, 13:23
Medlem
hahaha jag skrattar så jag ramlar av stolen!!! Dt rapporterar från dagens förhör där kvinnan berättar om varför hon har så dåligt minne.

"Ett handikapp som ska orsaka minnesluckor.
På domarens fråga vilket handikapp det rör sig om svarade kvinnan att hon inte kommer ihåg vad handikappet kallas."

Artikeln i sin helhet:
http://www.dt.se/blaljus/brott/aklagaren-om-misstankts-forklaring-till-sms-fragor-om-langshyttemordet-kvinnan-var-inte-dod-da
Citera
2016-12-08, 13:26
Medlem
Doctors avatar
EA verkar slå nytt rekord i dåligt minne. En av orsakerna är att hon lider av ett handikapp som hon glömt vad det heter.

Men såklart är det också selektivt:
Citat:
30-åringen uppgav att den telefon hon själv använde hade 15-20 procents batteri under bilfärden då sms:et ska ha skickats.
Åklagaren: Hur kan du komma ihåg en sådan detalj?
– Jag minns vissa detaljer, sa den misstänkta.

http://www.dt.se/blaljus/brott/aklagaren-om-misstankts-forklaring-till-sms-fragor-om-langshyttemordet-kvinnan-var-inte-dod-da
Citera
2016-12-08, 13:29
Medlem
Doctors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsDizzie
Någon som vet om det är rättegång imorgon också och isåfall vem som ska förhöras?

Ja ,det är rättegång imorgon också. Om de blir klara med ME i eftermiddag så är det bara DM och JH kvar att höra.
Citera
2016-12-08, 14:00
Medlem
nudebrainsurgeons avatar
Citat:
Åklagaren: Är inte det här en efterhandskonstruktion?
30-åringen: Jag vet inte. Jag vet bara att han fick ett samtal.
Herregud, hon verkar inte veta vad "efterhandskonstruktion" betyder, det är ett för långt och svårt ord för henne.
Citera
2016-12-08, 16:37
Medlem
TbbWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kitschi

ser fram mot domen
Fast BH och MB borde också bli dömda för mord. De var ju aktiva. Hade likaväl kunnat lyfta upp snaran och putta MD framåt.
Däremot de andra i bilen POH MH och AL medhjälp.
Citera
2016-12-08, 16:38
Medlem
Gubbmagens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor
Ja ,det är rättegång imorgon också. Om de blir klara med ME i eftermiddag så är det bara DM och JH kvar att höra.
Apropå dåligt minne skall det bli intressant att höra resultatet av JH´s förhör. I polisförhören verkade JH smått aggresiv och även han hävdade att han har problem med minnet. I ett förhör minns han ingenting alls men plötsligt släpper förhörsledaren huvudtråden lite och frågar lite allmänna saker, som det då visade sig att han mindes utan problem. Läs sidan 675 (693 i pdf) i Huvudprotokollet. Så selektiva minnesförluster lär vi defenitivt höra mer av när JH förhörs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in