2009-09-09, 12:23
Medlem
Kycklingkungens avatar
Har för mig att han blev hotad privat eftersom folk tyckte att han var så elak på tv... Var väl när varuhuset gick som bäst.
Citera
2009-09-09, 14:25
Medlem
z2joiss avatar
Mannen är förhoppningsvis en mycket bättre skådis idag än när han slog igenom. Han hade trots allt potential att bli en "Gunvald", men Persbrandt är ju en bättre skådis. Men som Johan Falk skulle han nog bräda gbg:aren.

Anledningen att jag har/hade förutfattade meningar om hans kvaliteter är en av rikets första såpor vid namn Lackalänga. Har ni inte sett den så har ni missat stor underhållning. Det är nog väldigt osäkert om den finns på DVD, men gör den det så missa inte chansen till stor underhållning.

Det var länge sedan, men jag har för mig att det handlade om en folkhögskola och att herr Hedenberg spelade en svår och missförstådd konstnär som satte på alla flickorna. Och det var väl i stort sett vad Lackalänga gick ut på.
Citera
2009-09-09, 15:22
Medlem
aah Lackalänga... Lönskaläge Folkhögskola... tror jag undvek den instinktivt. Det fanns väl alltid nåt småpretto i genren innan man hittat den rakare såpaformen?

JH har ju spelat in en hockeysingel för Tre Kronor om jag minns rätt. Fast det var mest Black Army på omslaget.
Citera
2009-09-09, 15:44
Medlem
erikbes avatar
Lackalänga finns inte på dvd tyvärr

Han som spelade Rudolf Andersson i Åshöjden var med även i Lackalänga minns jag
Citera
2009-09-09, 21:14
Medlem
Vänlighetens avatar
han e ruskigt trevlig.... har stött på honom några gånger på Ekerö....
Citera
2010-02-07, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vänligheten
han e ruskigt trevlig.... har stött på honom några gånger på Ekerö....

Jag har morsat på honom några gånger också. Han verkar vara en glad och trevlig person.
Citera
2012-10-29, 19:50
Medlem
wannabeboys avatar
Såg honom ofta i en spelbutik på Gärdet i Sthlm, uppenbart travintresserad, han var ju dessutom vid flera tillfällen med som "expert/kändis i början av TV sändningarna av V64 på onsdagar i början av 2000-talet. Uppfattade honom som trevlig. Fast det var ett tag man nästan tröttnade på att höra hans röst i "alla" reklamer på radio å TV.
Citera
2013-01-27, 20:44
Medlem
Läste just hans bok lilltarzan och jag om hans uppväxt i vällingby. Kent och stoffe var väl därifrån och i samma ålder? Kännde de varandra? Verkar ju som.många av hedenborgs polare iaf gått in på samma bana som saliga kenta och stoffe.
Citera
2013-01-30, 00:57
Medlem
Mediemannens avatar
58-årige Johan Hedenberg uttalar sig i tisdagens Expressen. Han säger bland annat:
Förr handlade skådespeleriet bara om bekräftelse. Det var mer bilden av något som lockade än själva yrket. Jag ville vara någonting, jag sökte berömmelse och kickar.
Vad gjorde det med din person?
- Jag var som en påtänd jävla duracellkanin. Jag var på allt jämt.
- När jag blev jättekändis i samband med "Varuhuset" trodde jag att jag skulle erövra hela världen. Jag kunde stå och föna håret i tre timmar. Jag stod med solglasögon inne på Café Opera.

Johan Hedenberg: Jag är uppväxt med stryk
Citera
2013-02-06, 23:13
Medlem
Johnnythefoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The-punisher
Läste just hans bok lilltarzan och jag om hans uppväxt i vällingby. Kent och stoffe var väl därifrån och i samma ålder? Kännde de varandra? Verkar ju som.många av hedenborgs polare iaf gått in på samma bana som saliga kenta och stoffe.

Har du läst boken ?
Han skriver ju om dom där.
Stoffe var en galning som spöa allt och alla .( Johan var kompis med stoffes lillebror)

Johan Hedenberg växte som fan i mina ögon. Har ca 40 sidor kvar i boken.
Jag är född 66 men känner igen mig här och där.
Läs boken.
Citera
2014-05-30, 15:29
Medlem
Calapis avatar
Lackalänga kan man se på SVT:s Öppet arkiv. Har själv sett 3 avsnitt så här långt. Ingen höjdare tycker jag.
Citera
2016-12-04, 23:47
Medlem
Premium-CXs avatar
En av Sveriges argaste skådespelare genom tiderna - hetlevrade Johan Hedenberg, som enligt gamla rykten gjorde Vällingby och Grimsta osäkert en gång i tiden - han är med i SVT-serien Innan vi dör i januari 2017.

http://www.svt.se/articles/innan-vi-dor-sa-blir-nya-svt-serien-med-marie-richardson-adam-palsson-och-alexej-manvelov/

Förresten...
Hur mycket slog han på Tom Hjelte back then?
Vad hände exakt, nån som vet i detalj?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in