Citat:
Ursprungligen postat av
carminaburana
"alla är välkomna här" utom Sd tydligen.
Det var ungefär så jag tänkte med, #Villkorslöskärlek till alla(,sålänge de inte är SD.)
det påminner om nåt, "alla ska med" (men inte SD, trots att de är demokratiskt valda)
Tycka vad man vill om SD som parti eller politiken de för,de är trots allt valda att föra sin politik av en del av folket ,jag håller inte med om deras politik,men jag är beredd att slåss för att de ska få föra fram den. Demokratiskt!
Totalt ointressant om Åkesson gillar hens, mens eller trens.
Bara faktumet att SD tenderar att röra sig ute på stan, kan beror på att de vill uppfattas som "folkliga".
Förvirring och "folklighet" är stort inom politik.
Hillary försökte vinna på att hon var så folklig och "en kvinna av folket" .Det fungerade dock inte då hon bakom ryggen på "folket" gjort en massa tvivelaktiga saker.
Trump vill "göra Amerika Great igen" syftandes till att "America var great" nån gång på 50 talet då det var applepie, småstadsliv och just Folklighet som styrde,(iallafall om man tittar på gamla filmer från den tiden)
Sen vad man tror om ovanstående presidentkandidater ,det spelar egentligen ingen roll då det är totalt OT.
Någon frågade hur det skulle sett ut om Andra politiska ledare hade pysslat med liknande saker.
Och i samma mening som den personen i sitt inlägg poängterade "S&M klubb" kunde jag inte låta bli att tänka på Annie Lööf i läder och kedjor ,hur pinsamt det nu än är.