2016-12-02, 15:17
Medlem
HBOLLs avatar
Kommer och går dom här vänster åsikterna, bra flera sådana dumheter, vpk siktar på 6%
Citera
2016-12-02, 16:25
Medlem
kuntakinte55s avatar
Jag tycker Hanna Thomé ska föregå med gott exempel och upplåta sitt eget hem åt inneboende brottsligar, exempelvis illegala invandrare, våldtäksmän, mördare och psykopater.
Citera
2016-12-02, 16:31
Medlem
Ultraviolences avatar
Det är positivt om vi har en stor del av problematiken samlad inom ett visst geografiskt område då det möjliggör för effektivare framtida lösningar.
Citera
2016-12-02, 17:37
Medlem
Hanna Thomé verkar helt enkelt inte förstå att hennes kärlek till muslimer inte är ömsesidig. Hon hade sett till att en förening hade fått 25 000 till en gala för Syriens barn. En av de inbjudna talarna förklarar att han anser att homosexuella bör straffas med döden.

Citat:
http://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/malmo-kraver-tillbaka-syrienpengar?mobilmeny=1

Malmö stad återkallar 25 000 kronor från föreningen som arrangerade en gala för Syriens barn förra helgen. Anledningen är att man lät Mohammad Rateb Al-Nabulsi att hålla tal - en man som anser att homosexuella bör straffas med döden.

– De sa att han inte skulle komma men det gjorde han ändå - och talade dessutom, även om det ska ha varit på golvet och inte från scenen. Men då kände vi att det var dags att agera, säger kommunalrådet Hanna Thomé (V) som är ansvarig för kulturfrågor och påpekar att Malmö stad inte under några omständigheter kan ge bidrag till en förening som har arrangemang som är homofobiska eller antisemitiska.
Inte konstigt att Hanna reagerade, hon är själv homosexuell och är gift med en kvinna som hon har barn tillsammans med. Hon får väl vara glad att talaren Mohammad Rateb Al-Nabulsi, inte bestämmer över Hannas och hennes frus öde, för då hade deras barn blivit dubbelt moderlös.

Hanna har också i en paneldebatt med bland annat en shariaförespråkande imam, talat om att det är fel att anklaga muslimska män för hedersvåld och att den etnisk svenska mannen kommer undan.

Något är uppenbart allvarligt fel i slutledningsförmågan hos Hanna Thomé

- Hanna Thomé: Muslimer är kända för sitt motstånd mot homosexuella, du behöver inte betala dem 25 000kr för att de skall tala om det för dig!

- Hanna Thomé: Hedervåld förekommer inte hos etniska svenskar, du kanske skulle undersöka vilken religion som hedersvåldet förekommer hos. Det är kanske så att det faktisk förekommer hedersvåld bland just de du försvarar.
Senast redigerad av Trotteri 2016-12-02 kl. 17:43.
Citera
2016-12-02, 19:19
Medlem
Ultraviolences avatar
Jag vill tillägga att Hanna Tomé är lesbisk och gift med en kvinna. En lesbisk kommunist. Sexualitet och etnicitet är viktiga faktorer som förklarar motivation.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=3367&artikel=3112967
Citera
2016-12-02, 19:56
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sorbon
Finns inga registrerade bilar på deras adress, men de har tydligen vars en fin bil.

Vem står dessa på? Är det vänsterpartiet som sponsrar bilarna?

https://www.google.se/maps/@55.579498,13.0384776,3a,75y,289.13h,75.56t/data=!3m6!1e1!3m4!1sEhtHKMD5mA9R6h6c-Me6HA!2e0!7i13312!8i6656!6m1!1e1

Googlebilden är från 2014.

2016-02-02 köpte de kåken. Palatset ligger i Rosengårds villastad.

Citat:
Överlåtare Ismail Semovski, Nesibe Semovska, Sedat Semovski, Muedet Semovska
Förvärvare Hanna Kristina Thomé, Jenny Susanna Lundberg

Citat:
Pris 3300000

http://www.hd.se/himma/lagfarter?q=kaprifolgatan&y=2014-2016&price=0-10
Citera
2016-12-02, 20:32
Medlem
Jag tycker hon har helt rätt, vi borde bygga en mur mot Malmö och låta det bli som i flykten från new york. Dumpa alla gängmedlemmar, islamister och andra antisociala där och sen låter man dem leva fria från rasistiska poliser och politiker som inte bryr sig.
Citera
2016-12-02, 20:45
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trotteri
- Är det någon som begriper hur Hanna tänker?
Ett citat från Thomas Sowell beskriver det väl:

"The problem isn't that Johnny can't read. The problem isn't even that Johnny can't think. The problem is that Johnny doesn't know what thinking is; he confuses it with feeling."
Citera
2016-12-02, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ultraviolence
Jag vill tillägga att Hanna Tomé är lesbisk och gift med en kvinna. En lesbisk kommunist. Sexualitet och etnicitet är viktiga faktorer som förklarar motivation.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=3367&artikel=3112967
Att hon är lesbisk och gift med en kvinna, samt fått pris för sin engagemang i HBTQ frågor är korrekt. Det märkliga är att hon tar parti för fundamentalistiska muslimer.

- Hon betalade ut 25 000kr till en organisation där Mohammad Rateb Al-Nabuls låter meddela att homosexuella bör avrättas.

- Hon bjuder in Sveriges mäktigaste Sharia och kvinnoförtryck förespråkare Salahuddin Barakat. Till paneldebatt. I debatten tar Salahuddin Barakat avstånd från feminism och förklara och islams patriarkaliska kvinnoförtryck måste inkluderas i Sverige. Barakat förklarar också att muslimer har rätt till att vara ickejämställda (att förtrycka kvinnor) utan att de får kritiseras för det.

Hon hatar den etniskt svenska mannen men vurmar för en religion som skulle stenat henne och hennes fru, fortare än hon hon stava till HBTQ.

Hennes aktivism för att fylla Malmö med illegala invandrare har garanterat orsakat en kraftig uppgång i knarkhandel och annan brottslighet. Ironiskt nog kritiserar kommunen polisen för att göra för lite mot knarkhandeln, samtidigt som Hanna Thome uppmuntrar till illegal invandring och motarbetar polisen genom att uppmana medarbetare att inte lämna ut upplysningar om efterlysta flyktingar.

Jag vet att det finns många som henne, de tillhör den så kallade "skrikvänstern", det är människor som alltid tycker sig ha rätt och försöker överösta en demokratisk debatt med skrikande.

Det underliga är hur Hanna Thomé kan sitta kvar som oppositionsråd i Malmö, trots hon med odemokratiska metoder uppmuntrat och verkat för illegal invandring samt motarbetat polis och Migrationsverket.
Senast redigerad av Trotteri 2016-12-02 kl. 21:13.
Citera
2016-12-02, 21:06
Medlem
DIdes avatar
Rent praktiskt skulle en avknoppning av skåne som skånepartiet länge önskat ge en direkt vinst till Magdalena Andersson på ca 5-10 miljarder. Det är inte en dum idé att ge bort skåne till skåne och bygga en liten mur...

Kanske kan skåne då passa på att bli en frihandelsstat utan lagar och skatt så att muslimerna kan försörja sig på det de kan bäst.

De kanske kan bli ett europeiskt Las Vegas!

Fri knark, prostitution och spelhus i massor. Tjoohoo, kan någon som har känningar inom den muslimska svenska gemenskapen ge dem denna idé så har vi ett nytt israel fast med muslimer.
En fristat som Förenade Arabemiratet där alla muslimer i sverige får en plats att vara. Som reinfeldt sade när han hade flugit över sverige -"det finns ju massa plats..."

Han hade rätt, om vi avdelar skåne till muslimer och invandrare så kan vi fördela ut resten av sveriges hårt arbetsamma befolkning i de delar som finns norr om skåne och alla är glada och nöjda.

Skånes klimat borde även attrahera de stackare som blivit placerade i de norra delarna som är så kalla att de bara fryser.

Som sagt, är det någon som har känningar inom den muslimska världen, propagera för ett sharia och muslimskt skåne med egen regering och styre.

Klockrent!
Citera
2016-12-02, 21:25
Medlem
Ultraviolences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trotteri
Att hon är lesbisk och gift med en kvinna, samt fått pris för sin engagemang i HBTQ frågor är korrekt. Det märkliga är att hon tar parti för fundamentalistiska muslimer.

- Hon betalade ut 25 000kr till en organisation där Mohammad Rateb Al-Nabuls låter meddela att homosexuella bör avrättas.

- Hon bjuder in Sveriges mäktigaste Sharia och kvinnoförtryck förespråkare Salahuddin Barakat. Till paneldebatt. I debatten tar Salahuddin Barakat avstånd från feminism och förklara och islams patriarkaliska kvinnoförtryck måste inkluderas i Sverige. Barakat förklarar också att muslimer har rätt till att vara ickejämställda (att förtrycka kvinnor) utan att de får kritiseras för det.

Hon hatar den etniskt svenska mannen men vurmar för en religion som skulle stenat henne och hennes fru, fortare än hon hon stava till HBTQ.

Hennes aktivism för att fylla Malmö med illegala invandrare har garanterat orsakat en kraftig uppgång i knarkhandel och annan brottslighet. Ironiskt nog kritiserar kommunen polisen för att göra för lite mot knarkhandeln, samtidigt som Hanna Thome uppmuntrar till illegal invandring och motarbetar polisen genom att uppmana medarbetare att inte lämna ut upplysningar om efterlysta flyktingar.

Jag vet att det finns många som henne, de tillhör den så kallade "skrikvänstern", det är människor som alltid tycker sig ha rätt och försöker överösta en demokratisk debatt med skrikande.

Det underliga är hur Hanna Thomé kan sitta kvar som oppositionsråd i Malmö, trots hon med odemokratiska metoder uppmuntrat och verkat för illegal invandring samt motarbetat polis och Migrationsverket.

Jag tar dina frågor som ironi. Vi förstår båda att det antisvenska alltid är ett välkommet inslag i svensk politik och vardag.

Javisst, men jag tror att islam har en annan syn på lesbiska kvinnor. Eftersom lesbiska inte penetrerar varandra med könsorgan räknas det inte som sex. Jag kan ha fel men jag orkar inte googla. Om jag har rätt - snacka om att islam osynliggör kvinnors sexualitet.

Vilket som, det faktum att lesbiska, och vänstern (synonymt?) stöder islam visar att de är irrationella höns. De hör hemma på psyket men jag skulle föredra att de låses in i rum med hazarer.

Lesbiska kvinnor har immunitet. De kan göra och säga nästan vad som helst; gränsen går vid att nämna juden i negativ bemärkelse.

Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Att hon är kommunist går att bota, det är bara att duscha kommunistkärringen i Zyklon B. Man har utrota kommunister förr med Zyklon B med stor framgång.

Zyklon B är alldeles för humant.
Senast redigerad av Ultraviolence 2016-12-02 kl. 21:36.
Citera
2016-12-03, 10:07
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av persona.von.grata
Papperslös är ju nyspråk för illegal invandrare. Artikeln hade sett lustigare ut om Hanna hade basunerat ut att Malmö ska bli fristad åt kriminella. Nu kommer den sannolikt att passera obemärkt för 99,5% av den svenska befolkningen.
Ja, vad är ens definitionen på en papperslös? Om jag är på rymmen från en kriminalvårdsanstalt så kan det ju vara så att jag varken kan eller vill identifiera mig överhuvudtaget. Jag har inga handlingar som rör min person och kan fabulera fritt när folk frågar.

Varför inte göra Afghanistan till en fristad för papperslösa? Landet är ju redan invaderat och underkuvat av väst så dom är ju vår bitch. Fyll x antal herkulesplan med utomeuropéer och luftlandsätt dessa i Afghanistan. EU bjuder på fallskärmen, men det är också den sista gratisgrejen de får av Europa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in