Citat:
Ursprungligen postat av
Brewingmob
Kan du berätta på vilket sätt det framgår att kungafamiljen är bildade?
Nej jag konsumerar och förvaltar utefter eget tycke och smak, sedan är det ett plus om andra imponeras. Imponeras gör man väl knappast av den dammiga överklassen som snålar in på allt och lever på sina lagrar.
Hur det framgår? Det mesta som har med bildning att göra, brukar starta och uppmuntras i familjetraditionen och uppfostran. Därefter genom att man går hyggliga skolor som uppmuntrar och prioriterar rätt typ av förkovran (läs Lundsberg och Sigtuna) och därtill tror jag inte att det är helt ovanligt att man faktiskt läser klassisk litteratur och intresserar sig för traditionella fritidsaktiviteter.
Det brukar ju vara nationalsport i Sverige att håna kungen och dumförklara honom för att han är dyslektiker. Detta finner jag personligen mycket märkligt, för om det vore Svenssons egna ungar, så gör det dem snarare extra fina och speciella, och gud nåde den som kritiserar eller dumförklarar dessa små unika snöflingor.
Trevligt att du konsumerar och förvaltar efter eget tycke och smak. Jag förstår dock inte varför det är viktigt för dig att andra imponeras?! Det du köper, köper du väl till dig själv och inte din omgivning?