2016-12-01, 15:24
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Nej, eftersom gästerna också är av överklass så bryr det sig inte om de får sitta på något fint eller övriga bekvämligheter, så länge de har fina efternamn, uppfostran och bildning.

Det stämmer att folk inte bryr sig men "det är så det ska vara".

Citat:
Eftersom överklassen inte vill vara förmer på något sätt nöjer de sig oftast med att stå i någon mörk vrå och mingla, helst iklädd kläder gjorda flera generationer tillbaka, samtidigt som de högt och tydligt rabblar upp utbildningar och släkttavla.

1) Jag har postat videos på hur det kan se ut.

2) Nej utbildningar är medelklass.

3) Släkttavla är det ingen som bryr sig om idag.

4) Folk är inte snobbiga om du tror det.
Citera
2016-12-01, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Det stämmer att folk inte bryr sig men "det är så det ska vara".

1) Jag har postat videos på hur det kan se ut.

2) Nej utbildningar är medelklass.

3) Släkttavla är det ingen som bryr sig om idag.

4) Folk är inte snobbiga om du tror det.

Ja precis, iklädda trasor i slitet hem, utan släkt, utan utbildning, med ett glas vatten, helst nakna för i hemmet är inte kläder nödvändigt och samtal som berör vaginor, det är äkta överklass det.
Citera
2016-12-01, 15:50
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ja precis, iklädda trasor i slitet hem, utan släkt, utan utbildning, med ett glas vatten, helst nakna för i hemmet är inte kläder nödvändigt och samtal som berör vaginor, det är äkta överklass det.

Har du helt tappat greppet? Här kan du se först ett vardagligt tillfälle och sen ett formellt tillfälle, https://www.youtube.com/watch?v=OzDGWMmmFQU
Citera
2016-12-01, 15:53
Medlem
Swedishcrusaders avatar
Citat:
Kan du berätta på vilket sätt det framgår att kungafamiljen är bildade?

Nej jag konsumerar och förvaltar utefter eget tycke och smak, sedan är det ett plus om andra imponeras. Imponeras gör man väl knappast av den dammiga överklassen som snålar in på allt och lever på sina lagrar.

Hur det framgår? Det mesta som har med bildning att göra, brukar starta och uppmuntras i familjetraditionen och uppfostran. Därefter genom att man går hyggliga skolor som uppmuntrar och prioriterar rätt typ av förkovran (läs Lundsberg och Sigtuna) och därtill tror jag inte att det är helt ovanligt att man faktiskt läser klassisk litteratur och intresserar sig för traditionella fritidsaktiviteter.

Det brukar ju vara nationalsport i Sverige att håna kungen och dumförklara honom för att han är dyslektiker. Detta finner jag personligen mycket märkligt, för om det vore Svenssons egna ungar, så gör det dem snarare extra fina och speciella, och gud nåde den som kritiserar eller dumförklarar dessa små unika snöflingor.

Trevligt att du konsumerar och förvaltar efter eget tycke och smak. Jag förstår dock inte varför det är viktigt för dig att andra imponeras?! Det du köper, köper du väl till dig själv och inte din omgivning?
Citera
2016-12-01, 16:07
Medlem
Citat:
Har du helt tappat greppet? Här kan du se först ett vardagligt tillfälle och sen ett formellt tillfälle, https://www.youtube.com/watch?v=OzDGWMmmFQU

Nej detta är ett typiskt formellt överklass-tillfälle: https://youtu.be/DymkAsjNtv0?t=26
Damen iförd endast ned nödvändigaste och tillagar det som mättar magen, hon är glad, trevlig, och delar med sig, typiska kriterier för att passa in bland överklassen.
Citera
2016-12-01, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swedishcrusader
Hur det framgår? Det mesta som har med bildning att göra, brukar starta och uppmuntras i familjetraditionen och uppfostran. Därefter genom att man går hyggliga skolor som uppmuntrar och prioriterar rätt typ av förkovran (läs Lundsberg och Sigtuna) och därtill tror jag inte att det är helt ovanligt att man faktiskt läser klassisk litteratur och intresserar sig för traditionella fritidsaktiviteter.

Det brukar ju vara nationalsport i Sverige att håna kungen och dumförklara honom för att han är dyslektiker. Detta finner jag personligen mycket märkligt, för om det vore Svenssons egna ungar, så gör det dem snarare extra fina och speciella, och gud nåde den som kritiserar eller dumförklarar dessa små unika snöflingor.

Trevligt att du konsumerar och förvaltar efter eget tycke och smak. Jag förstår dock inte varför det är viktigt för dig att andra imponeras?! Det du köper, köper du väl till dig själv och inte din omgivning?

Jag tycker inte riktigt du fick fram några bra belägg för hur bildade kungafamiljen skulle vara? Bara för att de tvångsmässigt sätts i ansedda skolor och påbörjar diverse högre studier bevisar det väl inte mer än något på ett papper. inget emot kungafamiljen, men alla utom Silvia lider av dyslexi och ingen av dem är väl direkt kända för att bemästrat studier särskilt bra?

Det är inte viktigt alls skrev jag, det är en bonus. Men det är alltid bra att visa upp en snygg fasad, så länge det som finns bakom fasaden är lika bra.
Citera
2016-12-01, 16:17
Medlem
Citat:
1) Vad är det som inte stämmer?

2) Folk får tro vad de vill.

Det ska vara fint och bekvämt för dina gäster. Det har ingenting med bekräftelse att göra.

1. De mesta

2. Okey
Citera
2016-12-01, 16:47
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yolo1234
1. De mesta

2. Okey

Hur vet du att det inte stämmer om du inte är överklass själv?
Citera
2016-12-01, 16:54
Medlem
Citat:
Hur vet du att det inte stämmer om du inte är överklass själv?
lol, det är väl uppenbart.
Citera
2016-12-01, 17:04
Medlem
Swedishcrusaders avatar
Citat:
Jag tycker inte riktigt du fick fram några bra belägg för hur bildade kungafamiljen skulle vara? Bara för att de tvångsmässigt sätts i ansedda skolor och påbörjar diverse högre studier bevisar det väl inte mer än något på ett papper. inget emot kungafamiljen, men alla utom Silvia lider av dyslexi och ingen av dem är väl direkt kända för att bemästrat studier särskilt bra?

Det är inte viktigt alls skrev jag, det är en bonus. Men det är alltid bra att visa upp en snygg fasad, så länge det som finns bakom fasaden är lika bra.

Jag försökte inte heller lägga fram några belägg. Jag redogjorde för hur det brukar se ut. Om man bortser från disputationer eller akademiska avhandlingar, så ser jag inte riktigt poängen i att allt måste beläggas i parti och minut och många gånger slutar sådana resonemang ändå som en strid kring påvens skägg.

Jag kan inte uttala mig om hur väl de bemästrat sina formella studier, då jag inte haft något större intresse av sådant, utan valt att fokusera mer på mina egna studier. Men visst, sitter du på en skattkammare av kunskap i ämnet, så får du jättegärna upplysa oss andra med din visdom.
Citera
2016-12-01, 17:11
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yolo1234
lol, det är väl uppenbart.

Hur är det uppenbart om du själv inte umgås med överklass-människor?
Citera
2016-12-01, 17:47
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Det är väldigt chill och avslappnat. Man har dress code för att ingen ska känna sig fel-klädd, man har serverings-personal för att ingen ska behöva hämta sitt eget kaffe, man har måttlig underhållning så att alla kan känna sig inkluderade.

Här kan du se mer lyx, https://www.youtube.com/watch?v=THRAbN4R2DE är det någon som vulgar sig?

Överklass-människor dricker väldigt lite.

1) Nej det här har du fantiserat ihop. Jag har aldrig startat en tråd om bilar vad jag kommer ihåg. Jag tar bilar som exempel ibland för att alla kan relatera till det.

2) En klocka är något som du köper kanske 1-2 gånger i livet. Så en klocka för 100k kan verka dyrt men om du har den klockan i 20 år är det 5k per år. De flesta män spenderar mer än 500 kronor per månad på sina kvinnor.

3) Jag ville ge min man ett fint man-room där han kan chilla. Det är mycket billigare än vad en badrums-renovering för en Svensson kvinna kostar.

4) Jag brukar inte handla i butiker själv. Ska jag ringa en arkitekt och säga "jag vill ha ett porrigt mans-rum vad ska jag göra?" det är inte awkward.

5) Nej jag tar kollektiv-trafik som alla andra. Om jag behöver en bil ringer jag en taxi. Chaufför är för när du har viktiga tider att passa.
Du har skrivit en massa skit i trådar om lyxbilar. Dessutom har du sagt att det inte finns koder inom överklassen, alla gör som de vill. Det stämmer ju inte. Koder finns, tex dresscodes. Du har dessutom tjatat om att ni har privatchaufför.
Arkitekten kan nog inte hjälpa dig med ett porrigt rum. Däremot kan en inredningsexpert hjälpa dig men du vänder dig till flashback istället. Det låter ju...trovärdigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in