2016-11-29, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NonPlusUltra
Jag pratar inte om att köpa en Ferrari och en 50 000 kronors whisky, jag pratar om att man höjer nivån på det vardagliga. Vem vill åka runt i en -90 Ford Fiesta om man har pengar till en bättre bil?
du har såklart rätt men det är inte lönt att haka upp sig på han eller hon, hon lr han är bara ute efter att provocera folk, det kmr sluta med att den säger att du hittar på eller ljuger, allt denne läst på internet väger mest även om verkligheten säger annat. Kolla bara posthistoriken...

Antingen trollar denne helt enkelt och ägnar sitt liv åt det eller så är hen ( varför skrev jag inte de tidigare lol ) så jävla sjuk att hen tror på allt hen läst.
Citera
2016-11-29, 23:05
Medlem
NonPlusUltras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yolo1234
du har såklart rätt men det är inte lönt att haka upp sig på han eller hon, hon lr han är bara ute efter att provocera folk, det kmr sluta med att den säger att du hittar på eller ljuger, allt denne läst på internet väger mest även om verkligheten säger annat. Kolla bara posthistoriken...

Antingen trollar denne helt enkelt och ägnar sitt liv åt det eller så är hen ( varför skrev jag inte de tidigare lol ) så jävla sjuk att hen tror på allt hen läst.

Ja, jag vet, jag var inne i denna tråden förut. Nu såg jag att tråden fortfarande levde och att babianen var igång igen.

Nu åker tydligen samhällets rikaste runt i skrotbilar och dricker bara coca-cola.
Citera
2016-11-29, 23:13
Medlem
Swedishcrusaders avatar
Citat:
Ja, jag vet, jag var inne i denna tråden förut. Nu såg jag att tråden fortfarande levde och att babianen var igång igen.

Nu åker tydligen samhällets rikaste runt i skrotbilar och dricker bara coca-cola.

Coca-cola är dyrt, det finns vatten i kranen.
Citera
2016-11-29, 23:20
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Jag pratar inte om att köpa en Ferrari och en 50 000 kronors whisky, jag pratar om att man höjer nivån på det vardagliga. Vem vill åka runt i en -90 Ford Fiesta om man har pengar till en bättre bil?

Det är ingen i överklassen som "sätter guldkant på tillvaron" bara för att de kan. Det är ett medelklass fenomen.

Citat:
Ursprungligen postat av Swedishcrusader
Inte alls kära Babian, utan snarare en subtil antydan att förutsättningen för att du skall förstå överklassens koder, är att du själv är överklass. Känner man inte till ens något så elementärt, kan det kanske vara lika bra att spara spekulationerna för sig själv. Det blir lite mindre pinsamt då. (Vilket jag säger i all välmening).

Det finns inga koder lägg ner.

Citat:

Bilar är ingen status-symbol i överklassen så ingen bryr sig om vad man åker runt i.
Senast redigerad av Babianen 2016-11-29 kl. 23:23.
Citera
2016-11-29, 23:22
Medlem
Citat:

det bästa med att vara rik är ju att titta på pengarna
Citera
2016-11-29, 23:52
Medlem
Swedishcrusaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Det är ingen i överklassen som "sätter guldkant på tillvaron" bara för att de kan. Det är ett medelklass fenomen.

Det finns inga koder lägg ner.

Bilar är ingen status-symbol i överklassen så ingen bryr sig om vad man åker runt i.

Jag förstår inte riktigt varför du uttalar dig, du är så långt ifrån överklass man kan komma och har därför inget mandat att uttala dig. Om det är någon som borde lägga ner (och gå och gömma sig) så är det du. Sakerna du skriver är så skrattretande felaktiga. Jag har hört nästan lika korkade uttalanden tidigare, men då har det varit före detta kaffeflickor som trott sig veta något, efter en eller annan förlustelse.
Citera
2016-11-30, 00:35
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
1) Man serverar vin till maten mkay? Om man vill vara fancy serverar man ett vin till varje rätt. Det är kocken som väljer vinet och butlern som serverar det.

2) Till exempel jag lagar maten, väljer vin, och serverar. Min man har inte koll på viner för att det är jag som sköter det.

3) Så hur skulle folk som är överklass veta om de dricker ett "bättre" vin annat än på smaken? Det är inte de som väljer eller serverar vinet. Titta på den här scenen, https://www.youtube.com/watch?v=426-XOKxhk8 tror du att de här personerna visste vilket vin som de drack eller brydde sig? Nej för att de räknar med bra service alltså de utgår ifrån att det serveras ett bra vin.

4) Om man serverar vanlig mat på en måndag då serverar man inte ett fint vin till det. Det är väl självklart?

5) Skillnaden mellan ett vin för 100 kronor och ett vin för 500 kronor är inte särskilt stor (och 99% kommer inte att uppleva någon större skillnad, https://www.youtube.com/watch?v=YFKT4jvN4OE). Varför skulle man dricka fina eller dyra viner till vardags? Ett vin för typ 100 kronor är okay.

6) Att ha ett "dryckesintresse" är som att ha ett intresse för mineralvatten.
Du är så jävla slut i skallen så det finns inte. Öl, vin, whisky, tequila, rom, champagnekonässörer etc kan ha mycket omfattade, djupgående kunskaper gällande den aktuella drycken. Det är inte att jämföra med intresse för mineralvatten.

Har man fastnat för exklusiva drycker (vin i det här fallet) brukar man inte uppskatta billigt blaskvin. Därför dricker man hellre exklusiva kvalitetsviner. Det är absolut skillnad på ett hundrakronorsvin och ett vin i femhundrakronorsklassen. Förstår man inte det har man dålig koll.

Vad har dina jävla youtubeklipp med något att göra?

Vissa kanske har en butler eller kock som väljer vin medan andra väljer vin själv eftersom de har bra koll och intresse för vin. Du som enligt egen utsago inte dricker alkohol lär ju ha noll koll på vin.

Du säger att hundrakronorsviner är okej men de i sextiokronorsklassen är odrickbara. Det är ju en sanning med modifikation. Det skulle vara ganska roligt att höra dina efterblivna fördomar om whisky, bourbon, tequila och öl. Jag lär skratta mig harmynt när du sätter igång..
Citera
2016-11-30, 00:48
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
1) Man köper ett vin som är prisvärt. Ingen dricker dyra viner bara för att man kan.

2) Om man vill kan man servera ett dyrare vin på högtider men det är inget måste. Till exempel min familj har en bekant som bor på en herrgård och han serverar cider på högtider.

Men man behöver inte köpa varken billigt eller dyrt man kan köpa något som är "resonabelt".

1) Men de flesta i överklassen har haft pengar i flera generationer ingen tycker att det är något speciellt.

2) I överklassen är man måttlig. Man äter inte gåslever och dricker champagne varje dag bara för att man kan. Det finns tillfällen då man har fin mat och dryck och en vardag där man är som vilken Svensson som helst.
Ärligt talat, vem bryr sig om vad du påstår om din familj? Det är inte särskilt troligt att du kommer från nån förmögen överklassfamilj full av högintelligenta akademiker med tanke på dina horribla påståenden och din världsfrånvända syn på saker och ting.
Citera
2016-11-30, 00:50
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swedishcrusader
Jag förstår inte riktigt varför du uttalar dig, du är så långt ifrån överklass man kan komma och har därför inget mandat att uttala dig. Om det är någon som borde lägga ner (och gå och gömma sig) så är det du. Sakerna du skriver är så skrattretande felaktiga. Jag har hört nästan lika korkade uttalanden tidigare, men då har det varit före detta kaffeflickor som trott sig veta något, efter en eller annan förlustelse.

Kan du ge 1 exempel på något som jag har skrivit som är felaktigt?

Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Du är så jävla slut i skallen så det finns inte. Öl, vin, whisky, tequila, rom, champagnekonässörer etc kan ha mycket omfattade, djupgående kunskaper gällande den aktuella drycken. Det är inte att jämföra med intresse för mineralvatten.

Har man fastnat för exklusiva drycker (vin i det här fallet) brukar man inte uppskatta billigt blaskvin. Därför dricker man hellre exklusiva kvalitetsviner. Det är absolut skillnad på ett hundrakronorsvin och ett vin i femhundrakronorsklassen. Förstår man inte det har man dålig koll.

Vad har dina jävla youtubeklipp med något att göra?

Vissa kanske har en butler eller kock som väljer vin medan andra väljer vin själv eftersom de har bra koll och intresse för vin. Du som enligt egen utsago inte dricker alkohol lär ju ha noll koll på vin.

Du säger att hundrakronorsviner är okej men de i sextiokronorsklassen är odrickbara. Det är ju en sanning med modifikation. Det skulle vara ganska roligt att höra dina efterblivna fördomar om whisky, bourbon, tequila och öl. Jag lär skratta mig harmynt när du sätter igång..

1) De flesta känner ingen skillnad på ett billigt och ett dyrt vin jag har postat belägg för det.

2) Det är inte vanligt att man är intresserad av alkohol i överklassen det är en medelklass grej.

3) Jag har lite koll eftersom jag har serverat vin till mat i många år.
Citera
2016-11-30, 00:58
Medlem
Cineastens avatar
Citat:

1) De flesta känner ingen skillnad på ett billigt och ett dyrt vin jag har postat belägg för det.

2) Det är inte vanligt att man är intresserad av alkohol i överklassen det är en medelklass grej.

Dina inlägg tyder på att du t.o.m har sämre koll än den här liraren i Lorry.
https://youtu.be/8HtGzDED5nQ
Citera
2016-11-30, 01:01
Medlem
NonPlusUltras avatar
Citat:

Så du har alltså tänkt att bara ignorera mitt inlägg om felet i dina länkar? Som sagt, vin är en invand smak och om du bara går runt och låter slumpmässiga personer testa så lär ingen märka skillnad.

Citat:
Ursprungligen postat av Yolo1234
det bästa med att vara rik är ju att titta på pengarna

Haha! Ja, det verkar inte bättre. Man kör runt i en 30 år gammal bil, dricker vatten, äter bröd och antagligen bor i bilen. Allt annat vore ju vulgärt!
Citera
2016-11-30, 02:43
Medlem
Citat:

1. Det kan jag väl iofs inte uttala mig om då jag inte dricker vin. Men med öl stämmer det då absolut inte.

2. Kanske de, så vad? Dra inte alla över samma kamm.

3. Du har koll på hur vin smakar för att du serverar det i många år? Smakar du alltid på vinet innan du serverar det eller vad. Vet dom jag köpte min bilstereo av på Biltema hur en stereo smakar? Är hemlösa personer egentligen mångmiljonärer som inte använder sina pengar? Ser du inte att du skämmer ut digggggggggggggggg

4. Jag har en kompis som köpte en bil för 400k nyss, harn har rätt så bra om pengar, varför köpte han inte en söndertuktad Volvo för ett par tusen Istället?
Senast redigerad av Yolo1234 2016-11-30 kl. 02:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in