2016-11-28, 00:02
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saxenofc
Haha en pizza-tjockis med noll pondus ska ha kaptensbindeln? För övrigt intressant att se var Gerhardsson hamnar nu, hoppas fortfarande på Kim Bergstrand till Bajen även om det känns som att det spåret svalnat lite. Ett kvar på den nya tränaren måste ju vara att utveckla lite egna talanger, känns som att vi inte har haft någon från egna leden som varit bra sedan Castro-Tello innan han trodde att han var bäst i världen och mest käkade kebab i Norsborg.
Det blir nog dansken till er. Michelsen.
2016-11-28, 07:33
Medlem
Andickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schwimmente
Det är väl just det som är definitionen av budgetlösning?

Det jag ville poängtera var just att lösningen var ganska uppenbar och logisk.
Dessutom var det i mina ögon mitt förstaval, jag ville inte få in ytterligare en person/tränare i klubben
som måste sätta sig in i organisationen och spelartruppen.

I P-O och Chrisse får vi två föredetta spelare som varit med under året som varit och inte en nödlösning. Skulle dessa två herrarna misslyckas första året så ser jag inte det som negativt då det nu handlar om att lyfta fram unga spelare.
Peter Gerhardsson hade haft helt andra målsättningar och blivit ifrågasatt om inte förväntningar hade mötts.

Budget? Må så vara, men jag har en bra känsla
2016-11-28, 09:18
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bowlaren77
Bojanic ska vara spelfördelare eller ha en Brolin-roll; det är det enda som krävs för att han ska briljera upp HIF i allsvenskan. Ge honom gärna kaptensbindeln oxå.

Bojanic? Vill du inte gå upp?

Citat:
Ursprungligen postat av Andicky
Det jag ville poängtera var just att lösningen var ganska uppenbar och logisk.
Dessutom var det i mina ögon mitt förstaval, jag ville inte få in ytterligare en person/tränare i klubben
som måste sätta sig in i organisationen och spelartruppen.

I P-O och Chrisse får vi två föredetta spelare som varit med under året som varit och inte en nödlösning. Skulle dessa två herrarna misslyckas första året så ser jag inte det som negativt då det nu handlar om att lyfta fram unga spelare.
Peter Gerhardsson hade haft helt andra målsättningar och blivit ifrågasatt om inte förväntningar hade mötts.

Budget? Må så vara, men jag har en bra känsla

Det reflekteras rätt lite över att det, återigen, är två gamla spelare med status i föreningen som tar över. Naturligtvis inte på Henke-nivå men ändå. Vad tusan sker om detta går åt skogen?
Jag tycker det var konstigt när P-O fick lämna er senast men likväl är det svårare att kicka ikoner (mer eller mindre).

Jag kan inte låta bli att vara oerhört nöjd över att vi aldrig anställt Gud som tränare hos oss... Nu misslyckas ju aldrig han men ändå, vem tusan hade ifrågasatt honom?
2016-11-28, 11:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Gissar att hamnar i Norge eller Danmark till slut.

Är väl inte helt omöjligt men jag tycker att allt för många skrivit av Bajenspåret för tidigt.
2016-11-28, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Bojanic? Vill du inte gå upp?

Det reflekteras rätt lite över att det, återigen, är två gamla spelare med status i föreningen som tar över. Naturligtvis inte på Henke-nivå men ändå. Vad tusan sker om detta går åt skogen?
Jag tycker det var konstigt när P-O fick lämna er senast men likväl är det svårare att kicka ikoner (mer eller mindre).

Jag kan inte låta bli att vara oerhört nöjd över att vi aldrig anställt Gud som tränare hos oss... Nu misslyckas ju aldrig han men ändå, vem tusan hade ifrågasatt honom?

Gud har ju egentligen aldrig tagit några högriskjobb. Men det är väl inte riktigt hans stil heller. Håller dock med dig.
2016-11-28, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse

Det har ju trots allt gått 30 år sedan Torbjörn lämnade Blåvitt vilket borde innebära att alla på läktarna som är yngre än så inte har någon särskilt stark relation till honom som spelare. Som tränare har han ju dessutom hållt väldigt låg profil de senaste decenniet.

Jag tror faktiskt inte att han skulle varit immun mot kritik. Han har varit borta för länge helt enkelt. Då var det skillnad med exempelvis Håkan Mild som gick från att vara spelare till att bli sportchef direkt.
2016-11-28, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapopulos
Det har ju trots allt gått 30 år sedan Torbjörn lämnade Blåvitt vilket borde innebära att alla på läktarna som är yngre än så inte har någon särskilt stark relation till honom som spelare. Som tränare har han ju dessutom hållt väldigt låg profil de senaste decenniet.

Jag tror faktiskt inte att han skulle varit immun mot kritik. Han har varit borta för länge helt enkelt. Då var det skillnad med exempelvis Håkan Mild som gick från att vara spelare till att bli sportchef direkt.

Jag har inte fyllt 30 ännu...

Men ja, de yngsta lär ju inte ha samma relation till UEFA generationen, om de nu inte blivit indoktrinerade av sina UEFA generations föräldrar(men det blir man ju lite).

Håkan Mild kommer man ju ihåg som spelare, och han var ju ändå en stor profil, och personligen är jag ganska kritisk mot hur han hanterat en del grejer, så Torbjörn skulle nog absolut kunna få en del skit, om det hade skitit sig.
2016-11-28, 14:58
Medlem
Andickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sodomizer-
Vad ska han göra i Feyenood? Det finns inte på kartan att han skulle platsa där.

http://www.fotbollskanalen.se/superettan/avslojar-hollandska-storklubben-vill-ha-larsson---kan-ga-i-henkes-fotspar/

Ligger kanske något i vad jag skrev, eller?
2016-11-28, 15:24
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapopulos

Fast oavsett hur länge sen det var han lämnade och att det numera är rätt få som minns honom som spelare i den benämningen att man sett honom spela är det fortsatt Gud.
Jag hade verkligen inte velat se honom få det minsta kritik och detsamma gäller i princip alla andra fans. Vi har ju haft t.ex. Reine Almqvist som tränare och han har ju spelat för oss men inte alls på samma nivå som Gud i status och det är där grejen ligger, Reine fick massa kritik med. Likadant med Jonas Olsson (och i mindre mån Stefan Rehn).
Mild var stor men det är ändå ingen Gud.

Det blir alltid betydligt svårare med en ikon som tränare/sportchef.
2016-11-28, 16:08
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
http://www.fotbollskanalen.se/superettan/avslojar-hollandska-storklubben-vill-ha-larsson---kan-ga-i-henkes-fotspar/

Ligger kanske något i vad jag skrev, eller?

Kanske det, det var i.o.f. inte det jag anmärkte på.
2016-11-28, 16:29
Medlem
Andickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sodomizer-
Kanske det, det var i.o.f. inte det jag anmärkte på.

Om han platsar eller inte bryr jag inte mig så värst mycket, så länge Feyenoord visar upp plånboken är jag nöjd!
2016-11-28, 18:05
Avslutad
Citat:
Om han platsar eller inte bryr jag inte mig så värst mycket, så länge Feyenoord visar upp plånboken är jag nöjd!

Har inte Jordan någon klausul inskriven i kontraktet?
Senast redigerad av AIP 2016-11-28 kl. 18:12.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in