Citat:
Hedervärt vet jag inte, det är väl som vilken annan transaktion som helst. Eftersom jag är libertarian så tycker jag givetvis att det ska vara lagligt, precis som med droger. Och du, man kan faktiskt diskutera prostitution utan att blanda in trafficking och tvång. Det är en principsak, där två vuxna människor ingår ett avtal. Varför har du problem med det?
för att det är inte "vilken transaktion som helst". Hade det varit "vilken transaktion som helst"
så hade vi kunnat köpa ett knull på Ica Maxi, ok?
Och saken i stort handlar inte om en handel, det handlar bara om ena sidans resonemang, logik etc. bakom sitt handlande, fattar du? Sexköpslagen är bara riktad åt ett håll. Och är bara den sidans resonemang och "heder" bakom sitt beslut jag här diskuterar.
Så jag upprepar….vad är "hedern" med att överhuvudtaget tycka det är ok ha sex med någon man fattar, eller fan borde fatta faktiskt inte vill ha det med just dig? Är det ens att kallas för att "ha sex med någon" när denna person inte gör det för pga sin sexualitet (för då hade hen haft det utan att kräva ersättning) utan pga pengar?
Är att "ha sex med någon" att mer eller mindre onanera i någons kropp utan ömsesidighet? ska vi ha ett samhälle där halva mänskligheten går runt och tycker att det är ett korrekt "hedervärt" sätt att betrakta sex på? eller ska vi inte?
Vi har haft ca 2000 år att studera hur en sexhandel fungerar och vad som "händer" när man betraktar sex/ reproduktion/ andras kroppar och liv som transaktioner, "män" kan handla med, är bara att titta dig omkring i världen så ser du detta.
Bra "hedervärda" resultat tycker du?
Något vi ska gynna och säga är helt ok? Är ju bara "transaktioner" Den där lilla 13 -åriga indiska flickan i Calcutta, gör ju bara en "transaktion" nr 12 denna dag, sen hon var 10. Är ju skitbra för henne och hennes familj, kan hon och de äta den dagen också, så "hedervärt" av mig som man att bli hennes kund nr 13 som ska gnida av mig i hennes lilla vagina för sexuell njutning.
yeah…heder som sagt.
42 miljoner prostituerade i världen, och de är klart flest i de länder i världen som har det sämst ekonomiskt och extremt dåliga villkor för just kvinnor. Tecken på att dessa transaktioner är speciellt "villiga" tycker du? Eller är det speciellt troligt att det är just kvinnor och fattiga människor som tycker det är "sexigt" att sälja sex till främmande människor?
http://www.businessinsider.com/there-are-42-million-prostitutes-in-the-world-and-heres-where-they-live-2012-1?r=US&IR=T&IR=T
Senast redigerad av Merapi 2016-11-23 kl. 12:44.
Senast redigerad av Merapi 2016-11-23 kl. 12:44.