2016-11-23, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Hedervärt vet jag inte, det är väl som vilken annan transaktion som helst. Eftersom jag är libertarian så tycker jag givetvis att det ska vara lagligt, precis som med droger. Och du, man kan faktiskt diskutera prostitution utan att blanda in trafficking och tvång. Det är en principsak, där två vuxna människor ingår ett avtal. Varför har du problem med det?

för att det är inte "vilken transaktion som helst". Hade det varit "vilken transaktion som helst"
så hade vi kunnat köpa ett knull på Ica Maxi, ok?

Och saken i stort handlar inte om en handel, det handlar bara om ena sidans resonemang, logik etc. bakom sitt handlande, fattar du? Sexköpslagen är bara riktad åt ett håll. Och är bara den sidans resonemang och "heder" bakom sitt beslut jag här diskuterar.

Så jag upprepar….vad är "hedern" med att överhuvudtaget tycka det är ok ha sex med någon man fattar, eller fan borde fatta faktiskt inte vill ha det med just dig? Är det ens att kallas för att "ha sex med någon" när denna person inte gör det för pga sin sexualitet (för då hade hen haft det utan att kräva ersättning) utan pga pengar?
Är att "ha sex med någon" att mer eller mindre onanera i någons kropp utan ömsesidighet? ska vi ha ett samhälle där halva mänskligheten går runt och tycker att det är ett korrekt "hedervärt" sätt att betrakta sex på? eller ska vi inte?

Vi har haft ca 2000 år att studera hur en sexhandel fungerar och vad som "händer" när man betraktar sex/ reproduktion/ andras kroppar och liv som transaktioner, "män" kan handla med, är bara att titta dig omkring i världen så ser du detta.

Bra "hedervärda" resultat tycker du?
Något vi ska gynna och säga är helt ok? Är ju bara "transaktioner" Den där lilla 13 -åriga indiska flickan i Calcutta, gör ju bara en "transaktion" nr 12 denna dag, sen hon var 10. Är ju skitbra för henne och hennes familj, kan hon och de äta den dagen också, så "hedervärt" av mig som man att bli hennes kund nr 13 som ska gnida av mig i hennes lilla vagina för sexuell njutning.

yeah…heder som sagt.

42 miljoner prostituerade i världen, och de är klart flest i de länder i världen som har det sämst ekonomiskt och extremt dåliga villkor för just kvinnor. Tecken på att dessa transaktioner är speciellt "villiga" tycker du? Eller är det speciellt troligt att det är just kvinnor och fattiga människor som tycker det är "sexigt" att sälja sex till främmande människor?

http://www.businessinsider.com/there-are-42-million-prostitutes-in-the-world-and-heres-where-they-live-2012-1?r=US&IR=T&IR=T
Senast redigerad av Merapi 2016-11-23 kl. 12:44.
Citera
2016-11-23, 13:33
Medlem
singularitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
för att det är inte "vilken transaktion som helst". Hade det varit "vilken transaktion som helst"
så hade vi kunnat köpa ett knull på Ica Maxi, ok?

Och saken i stort handlar inte om en handel, det handlar bara om ena sidans resonemang, logik etc. bakom sitt handlande, fattar du? Sexköpslagen är bara riktad åt ett håll. Och är bara den sidans resonemang och "heder" bakom sitt beslut jag här diskuterar.

Så jag upprepar….vad är "hedern" med att överhuvudtaget tycka det är ok ha sex med någon man fattar, eller fan borde fatta faktiskt inte vill ha det med just dig? Är det ens att kallas för att "ha sex med någon" när denna person inte gör det för pga sin sexualitet (för då hade hen haft det utan att kräva ersättning) utan pga pengar?
Är att "ha sex med någon" att mer eller mindre onanera i någons kropp utan ömsesidighet? ska vi ha ett samhälle där halva mänskligheten går runt och tycker att det är ett korrekt "hedervärt" sätt att betrakta sex på? eller ska vi inte?

Vi har haft ca 2000 år att studera hur en sexhandel fungerar och vad som "händer" när man betraktar sex/ reproduktion/ andras kroppar och liv som transaktioner, "män" kan handla med, är bara att titta dig omkring i världen så ser du detta.

Något vi ska gynna och säga är helt ok? Är ju bara "transaktioner" Den där lilla 13 -åriga indiska flickan i Calcutta, gör ju bara en "transaktion" nr 12 denna dag, sen hon var 10. Är ju skitbra för henne och hennes familj, kan hon och de äta den dagen också, så "hedervärt" av mig som man att bli hennes kund nr 13 som ska gnida av mig i hennes lilla vagina för sexuell njutning.

yeah…heder som sagt.

42 miljoner prostituerade i världen, och de är klart flest i de länder i världen som har det sämst ekonomiskt och extremt dåliga villkor för just kvinnor. Tecken på att dessa transaktioner är speciellt "villiga" tycker du? Eller är det speciellt troligt att det är just kvinnor och fattiga människor som tycker det är "sexigt" att sälja sex till främmande människor?

http://www.businessinsider.com/there-are-42-million-prostitutes-in-the-world-and-heres-where-they-live-2012-1?r=US&IR=T&IR=T

Nu är det så att vi bor i Sverige. Det är legaliserad prostitution i Sverige som jag argumenterar för. Vad som händer i Asien är någonting annat. Amnesty och Peter Singer, professor i bioetik vid universitetet i Princeton i USA och hedersprofessor vid universitetet i Melbourne i Australien, har redan gått igenom etiken och konstaterar att det är rätt att legalisera prostitution.

Prostitution fungerar bra om regelverket kring verksamheten är i ordning.

Din argumentation påminner om dom som vill förbjuda jakt på skator i Norrland för att det är problem för elefanterna i Afrika.

Analsex för 10 spänn? haha Gärna
Citera
2016-11-23, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av singularitet
Nu är det så att vi bor i Sverige. Det är legaliserad prostitution i Sverige som jag argumenterar för. Vad som händer i Asien är någonting annat. Amnesty och Peter Singer, professor i bioetik vid universitetet i Princeton i USA och hedersprofessor vid universitetet i Melbourne i Australien, har redan gått igenom etiken och konstaterar att det är rätt att legalisera prostitution.

Prostitution fungerar bra om regelverket kring verksamheten är i ordning.

Din argumentation påminner om dom som vill förbjuda jakt på skator i Norrland för att det är problem för elefanterna i Afrika.

Analsex för 10 spänn? haha Gärna

Danmarks gatuprostitution består till 95% av utländska kvinnor inte danskar, samma för övrigt med den avsevärt mindre gatuprostituionen i Sverige den består så gott som enbart av kvinnor från extremt fattiga områden i världen. Fortfarande "hedervärt"?
Danmark med sin lagliga marknad har x % fler traffickingfall än vad Sverige har.

Vill du ha hit den marknaden til Sverige och därmed göra det lagligt för 5 miljoner mer män i världen att köpa analsex för x kr av någon som högst troligt inte har så stora val i livet än att uthärda att män som du kör kuken i henne?

Vad mer ska vi göra "hedervärt" för människor att utnyttja andra till?
Och vad fan är problemet för män av din sort att inte stå ut med att söka sex på lika villkor som alla andra? Och vad är problemet med att värdera sex som något som kräver ömsesidighet annars förlorar det sitt värde?
Om jag vill ha sex med mig själv, så har jag sex med mig själv, jag behöver liksom inte en annan människas kropp för att fixa det. Vill jag ha sex med någon annan, så är denne andres sexualitet av precis lika stort värde som min egen, annars finns där ju ingen poäng.

Om alla män av din sort från och med i morgon slutade att se på kvinnor, barn och män som något man kan köpa eller handla med för sex/ reproduktion, och deras sexualitet som något man bara kan skita i etc. så hade all världens skit kopplat till sexuellt utnyttjande upphört.
Någonsin slagit dig att det är din syn på denna sak som är orsaken?
Citera
2016-11-23, 14:47
Medlem
singularitets avatar
Citat:
Danmarks gatuprostitution består till 95% av utländska kvinnor inte danskar, samma för övrigt med den avsevärt mindre gatuprostituionen i Sverige den består så gott som enbart av kvinnor från extremt fattiga områden i världen. Fortfarande "hedervärt"?
Danmark med sin lagliga marknad har x % fler traffickingfall än vad Sverige har.

Vill du ha hit den marknaden til Sverige och därmed göra det lagligt för 5 miljoner mer män i världen att köpa analsex för x kr av någon som högst troligt inte har så stora val i livet än att uthärda att män som du kör kuken i henne?

Och vad fan är problemet för män av din sort att inte stå ut med att söka sex på lika villkor som alla andra? Och vad är problemet med att värdera sex som något som kräver ömsesidighet annars förlorar det sitt värde?
Om jag vill ha sex med mig själv, så har jag sex med mig själv, jag behöver liksom inte en annan människas kropp för att fixa det. Vill jag ha sex med någon annan, så är denne andres sexualitet av precis lika stort värde som min egen, annars finns där ju ingen poäng.

Om alla män av din sort från och med i morgon slutade att se på kvinnor, barn och män som något man kan köpa eller handla med för sex/ reproduktion, och deras sexualitet som något man bara kan skita i etc. så hade all världens skit kopplat till sexuellt utnyttjande upphört.
Någonsin slagit dig att det är din syn på denna sak som är orsaken?

Det där med att söka sex på lika villkor är det ingen som tror på.

Såhär:

Argumentationen är redan klar. Amnesty har gett grönt ljus.

Jag ser fram emot säsongsarbetare från Asien och Öststaterna. Eventuella känsloargument från sexuellt aktiva feminister och liknande kan man bortse från på en gång.
Senast redigerad av singularitet 2016-11-23 kl. 14:53.
Citera
2016-11-23, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av singularitet
Det där med att söka sex på lika villkor är det ingen som tror på.

Såhär:

Argumentationen är redan klar. Amnesty har gett grönt ljus.

Jag ser fram emot säsongsarbetare från Asien och Öststaterna. Eventuella känsloargument från sexuellt aktiva feminister och liknande kan man bortse från på en gång.

Fel. Jag tror på det. EN överväldigande majoritet av alla kvinnor i världen tror på detta, vad gäller män är jag däremot mer osäker men jag hoppas innerligt att en majoritet av världens alla män INTE kan tänka sig ha sex med någon som han fattar inte vill.

men du kanske ahde velat leva i en värld där kvinnor börjar tänka som du gör, kring din son ex?
OM din son i en framtid hamnar på obestånd, så kommer alla kvinnor i hans närhet se honom som något de kan köpa för att gnida fittan mot för x kr i timmen.
Din sons liv kommer bestå av att tillfredställa 20 tanter per dag och hela hans "värde" ligger enbart i hans tungteknik….
Hedervärt av dessa kvinnor eller hur?
Citera
2016-11-23, 16:04
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Fel. Jag tror på det. EN överväldigande majoritet av alla kvinnor i världen tror på detta, vad gäller män är jag däremot mer osäker men jag hoppas innerligt att en majoritet av världens alla män INTE kan tänka sig ha sex med någon som han fattar inte vill.

men du kanske ahde velat leva i en värld där kvinnor börjar tänka som du gör, kring din son ex?
OM din son i en framtid hamnar på obestånd, så kommer alla kvinnor i hans närhet se honom som något de kan köpa för att gnida fittan mot för x kr i timmen.
Din sons liv kommer bestå av att tillfredställa 20 tanter per dag och hela hans "värde" ligger enbart i hans tungteknik….
Den där överväldigande majoriteten av kvinnor i hela världen, har de rätt att tala för och förbjuda andra kvinnor att utöva den fullt lagliga akten vuxna emellan, mot vilket ersättning de än anser vara skälig?
Citera
2016-11-23, 16:27
Medlem
Citat:

Nu är det väl rätt ointressant vad världens ALLA kvinnor tycker, det som är intressant är väl de kvinnor som jobbar i yrket och vad de tycker, på vilket sätt de anser att staten skyddar dem bäst.
Allt annat är för mig ovesentligt, om dessa kvinnor tycket den Svenska modellen var den bästa så OK för mig, men så är det inte vilket visar på att er masspsykotiska rörelse befinner er långt från den vanliga människan och verkligheten.
Det börjar vara jobbigt att vara feminist, kvinnan närmast att krossa glastaket i Frankrike är inte riktigt er vän, DT, Brexit, SD växer, AI tycker inte som ni…..och jag njuter hehehe.
Citera
2016-11-23, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roy666
Nu är det väl rätt ointressant vad världens ALLA kvinnor tycker, det som är intressant är väl de kvinnor som jobbar i yrket och vad de tycker, på vilket sätt de anser att staten skyddar dem bäst.
Allt annat är för mig ovesentligt, om dessa kvinnor tycket den Svenska modellen var den bästa så OK för mig, men så är det inte vilket visar på att er masspsykotiska rörelse befinner er långt från den vanliga människan och verkligheten.
Det börjar vara jobbigt att vara feminist, kvinnan närmast att krossa glastaket i Frankrike är inte riktigt er vän, DT, Brexit, SD växer, AI tycker inte som ni…..och jag njuter hehehe.

du misstog dig över vad jag menade med "all världens kvinnor tycker".
Jag pratade om alternativet, som ni killar aldrig ens verkar tänka på,…om kvinnor i världen skulle börja behandla män som män behandlat kvinnor när det kommer till sex.
Om det nu ska vara ok och "hedervärt" för män att knulla andra människor utan att respektera andra människors sexuella vilja i saken…varför inte kvinnor i stor skala?
Män börjar alltmer bli del av västvärldens underklass i samma takt som kvinnor slår sig mot toppen, utbildar sig som fan och kämpar om de bästa positionerna. Varför ska vi inte sätta lite ruljangs på alla dessa utsatta unga män? De kan ju utnyttjas i sexhandeln likväl som ni tycker det ska vara "naturligt" för kvinnor?
Vad hade hänt om där uppkom en stor marknad och efterfrågan i världen för att massa kvinnor börjat skita i att respektera mäns lust eller mäns rättigheter? eller bara ignorerat sin empati just gällande män och enkom prioriterat empati när det handlar om kvinnor? hmm? hade det känts lika hedervärt om kvinnor haft mäns synsätt på sex? något som du tycker världen ska satsa på? En prostitutionsmarknad med kanske 80% män/ pojkar istället för som idag kvinnor?

Lika "kul" tanke?

Och återigen vi diskuterar inte de prostituerade vi diskuterar sexköparnas "hedervärdhet".
Citera
2016-11-23, 16:58
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Det är alltså "hedervärt" att köpa sex av någon, som högst troligt INTE hade velat ha sex med dig utan att få ekonomisk ersättning? Varför är det beteendet värt heder?

1) Självklart hade kvinnan haft sex med mannen utan betalning också. Använd sunt förnuft fulgubbe om man knullar 10 killar per vecka mot betalning är det då en big deal att knulla 1 kille gratis? Nej självklart inte.

2) För att en kvinna får kuk?

Citat:
Återigen förklara för mig, och alla andra, vad "hedern" ligger i att överhuvudtaget köpa andra för sex, när man vet att man då gynnar en komplett vedervärdig industri världen över?

Mannen gör en annan person (kvinnan) glad och nöjd?
Citera
2016-11-23, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Självklart hade kvinnan haft sex med mannen utan betalning också. Använd sunt förnuft fulgubbe om man knullar 10 killar per vecka mot betalning är det då en big deal att knulla 1 kille gratis? Nej självklart inte.

2) För att en kvinna får kuk?

Mannen gör en annan person (kvinnan) glad och nöjd?

Så länge man är ung och snygg går det väl. Men kvinnor blir snabbt för gamla för män.

Det är liksom inget som man kan leva av i längden.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2016-11-23 kl. 17:11.
Citera
2016-11-23, 17:06
Medlem
Babianens avatar
Citat:

1) Varför utgår du ifrån att kvinnan inte vill ha sex med mannen? Tänk om kvinnan skulle ha sex med mannen gratis också?

2) Varför skulle kvinnan inte både kunna ta betalt + gilla sexet? Om jag betalar en man för sex betyder det att han inte hade haft sex med mig gratis?

Citat:

1) Ja till exempel att kvinnor gifter sig med män och blir försörjda är en form av sexhandel. Borde vi inte förbjuda det för att stoppa problemet?

2) Eller göra en lag som säger att kvinnor bara får gifta sig med män som täjanr lika mycket som dem. Annars finns risken att kvinnan känner sig tvingad att ställa upp på sex för att få del av manenns inkomst.

Citat:
Något vi ska gynna och säga är helt ok? Är ju bara "transaktioner" Den där lilla 13 -åriga indiska flickan i Calcutta, gör ju bara en "transaktion" nr 12 denna dag, sen hon var 10. Är ju skitbra för henne och hennes familj, kan hon och de äta den dagen också, så "hedervärt" av mig som man att bli hennes kund nr 13 som ska gnida av mig i hennes lilla vagina för sexuell njutning
.

Hur är det dåligt för en 13 åring att få kuk?

Citat:

1) Hur är det dåligt för kvinnor att de kan få pengar för sex?

2) Självklart är de villiga. Om 42 miljoner män sålde sex till kvinnor skulle någon tvivla på att de var villiga?
Citera
2016-11-23, 17:11
Medlem
Babianens avatar
Citat:

Ja självklart. Den enda anledningen till att inte fler danska kvinnor går på gatan är att de är rädda för det sociala stigmat.

Citat:

Varför skulle det vara något negativt att man får analt + pengar? Om 5 miljoner kvinnor betalade män för att suga av dem skulle det vara ett problem?

Citat:

För att det är hett med sexuellt utnyttjande? Som typ 200% av kvinnorna egentligen tycker.

Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Så länge man är ung och snygg går det väl. Men kvinnor blir snabbt för gamla för män.

Det är liksom inget som man kan leva av i längden.

1) Så länge man håller sig i form är det inga problem. Man kan lätt vara attraktiv fram till 50.

2) Det är en rolig hobby man behöver inte leva av det.
Senast redigerad av Babianen 2016-11-23 kl. 17:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in