2016-11-23, 15:21
Medlem
Tänk att vi hade Rikard Norling och nu står vi där med Magnus fucking Persson, som inte ens Estland ville ha. Vi hade Sveriges bästa tränare och en person man bara kunde älska. Nu finns han i farligaste konkurrenten och vi står där med en halvfigur som verkar otroligt osympatisk dessutom. Kul för serien iaf, det blir jämnare.
2016-11-23, 15:21
Medlem
kostymnisses avatar
Alltså jag gråter väl inte blod över att det blev MP till MFF. Visst kan han säkert vinna allsvenskan kommande säsong med när han har en sådan trupp till sitt förfogande men det var oväntat, jag trodde allt MFF hade något "tyngre" på lager när man gjorde sig av med Kuhn.

Synd det inte blev Lennartsson dock.
2016-11-23, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Känns som att Pehrsson underskattas här. Han var ju faktiskt, som tränare för Ålborg, extremt nära att slå ut Manchester City från Europa League (då Uefacupen) 2009. Innan dess hade Ålborg slagit ut Deportivo La Coruna från samma turnering. Dessutom ledde han Estland till en hedervärd fjärdeplats i deras grupp under det senaste EM-kvalet. Så karln är ju inte fullkomligt inkompetent uppenbarligen.

Minns att Offside skrev ett reportage om honom i samband med Ålborgs möte med Manchester City och att jag då tyckte att han framstod som kompetent. Jag blev därför överraskad att han snart skulle få sparken i Danmark och det inte gick bättre för honom i Djurgården.

Min bild av honom försämrades dock något när jobbade för Viasat och inte bidrog med något särskilt intressant. Hans jobb i Estland känns svårt att bedöma, långt ifrån imponerade så klart men vad kan man förvänta sig av ett så svagt landslag.
2016-11-23, 15:28
Medlem
M-9s avatar
Skönt att slippa se och höra MP i Viasatstudion nu när han är klar för Mff.
2016-11-23, 15:30
Bannlyst
Frågan vi alla ställer oss nu: Ska Malmö spela som Bayern eller Barca?
2016-11-23, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saxenofc
För det första så tror jag inte att hans lön i ÖFK är särskilt likvärdig med den han fick av Dif. För det andra så är det ju Dif som måste bryta kontraktet med honom och då köpa ut honom från det. Att man "bara" skulle få betala mellanskillnaden till hans nya kontrakt har jag svårt att se. Enligt aftonbladet så rör det sig om ett miljonbelopp man får betala till Nouri.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/allsvenskan/article23972078.ab

Djurgården ska ersätta den skada som Nouri lidit av kontraktsbrottet. Denna skada är rimligtvis mellanskillnaden mellan lönerna han får ut. Det kan fortfarande röra sig om miljonbelopp.
2016-11-23, 15:39
Medlem
Det verkar nästintill vara begravningsstämning på presskonferensen. Märkligt det här ändå.
2016-11-23, 15:49
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Har kollat lite snabbt på MP:s tränarkarriär, om jag sett rätt så har han fått sparken i Aab, DIF och Estland.
Stämmer det?

Jo kollade lite också och det var inga vidare meriter snubben hade. Inte lyckats i något lag som det verkar. Mysko beslut av MFF. Borde väl finnas tränare som åtminstone presterat något tillgängliga.
2016-11-23, 15:52
Medlem
Förstår absolut inte hur Danne tänker här...
2016-11-23, 15:59
Medlem
321js avatar
http://nyheter24.se/sport/fotboll/europa/472416-pehrsson-far-kicken-fran-alborg
Medlem
Shuyins avatar
Nu är det trist att Andreas Alm inte är kvar i AIK. MP måste ha förföriska ögon som Andersson blev bortdribblad av.
Medlem
Madgetts avatar
Känns ju som ännu en tränare som kommer få sparken efter en säsong. Trodde MFF skulle bygga lite mer långsiktigt med den nya tränaren.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in