2016-11-20, 20:49
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
seeeg321 skrev

Kvinnor och bögar lär inte ha det lätt.

Lucifer 2.0

https://www.youtube.com/watch?v=o6xoRQTR5Ho

Klassiker

Han måste ju bli godkänd av senaten om det blir aktuellt. Blir intressant.
Citera
2016-11-20, 20:54
Medlem
Snapcounts avatar
Rudy Giuliani har ju på "ett sätt" varit självskriven för Trump`s administration..

C.V`n är ju imponerande..

-Farfar kom med 20 dollar ifrån Italien..(eller något liknande)
-Rensade upp New York ifrån maffia och kriminellt slödder..(hans kronjuvel i livet enl. mig)
-Den samlande kraften efter 9/11..(tar mycket illa upp på folk som försöker skifta fokus)
-Time`s : man of the year år 2001 och andra utmärkelser..
-Internationellt känt, och "bra" ansikte utåt !
-Plus mycket, mycket annat..

-Sist men inte minst, stöttat Trump helhjärtat ifrån första stund och igenom den "värsta skiten"..

Men..., fortfarande har han inte fått en post utav Trump ?

Vad är det jag missar ?
Citera
2016-11-20, 21:22
Medlem
Bittersteels avatar
Varit snack om att James Mattias, en före detta maringeneral som är väldigt populär bland folk i militären och utanför (han blev tillfrågade att försöka bli kandidaten för republikanerna, men han tackade nej) och nu är han den ledande kanditaten för att bli försvarssekreterare för landet.
Jag är positiv till detta, eftersom från vad jag har läst om Mattias, är han en person som vet vad han gör, och hård som stål. Att ha en före detta general som försvarssekretare skulle nog vara bra.
http://edition.cnn.com/2016/11/19/politics/donald-trump-james-mattis-defense-secretary/index.html
https://en.wikipedia.org/wiki/James_Mattis
Citera
2016-11-21, 03:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Tre namn har florerat. Romney, Giuliani och Bolton. Väljer han Rudy är det kanske det nödvändigt onda. Helt klart bättre än Bolton iallafall. Romney ser jag egentligen inte heller som ett hot på posten men jag anser att det skulle skada Trump hedersmässigt och trovärdighetsmässigt att ta in en person som så hårt kampanjade mot honom.

Om Romney blir utrikesminister så är det för att Romney var det sista "stora hoppet" 2012...och han förlorade mot en svart man. Om Trump ger Romney den posten så är det för att blidka republikanerna och samtidigt skicka en meddelande..."jag är top dog". Ni har fått den posten efter presidentämbetet som värderas högst...håll nu käften.
Citera
2016-11-21, 04:46
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Rudy Giuliani har ju på "ett sätt" varit självskriven för Trump`s administration..

C.V`n är ju imponerande..

-Farfar kom med 20 dollar ifrån Italien..(eller något liknande)
-Rensade upp New York ifrån maffia och kriminellt slödder..(hans kronjuvel i livet enl. mig)
-Den samlande kraften efter 9/11..(tar mycket illa upp på folk som försöker skifta fokus)
-Time`s : man of the year år 2001 och andra utmärkelser..
-Internationellt känt, och "bra" ansikte utåt !
-Plus mycket, mycket annat..

-Sist men inte minst, stöttat Trump helhjärtat ifrån första stund och igenom den "värsta skiten"..

Vad är det jag missar ?
Han snackar för mycket skulle jag tro.
Citera
2016-11-21, 06:58
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Han snackar för mycket skulle jag tro.

Eller har för mycket att säga till om tack vare erfarenhet och kunskap vilket kan störa Trump eller någon annan i hans stabb som kan viska i hans öron
Citera
2016-11-21, 07:52
Medlem
Mr Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bittersteel
Jag är positiv till detta, eftersom från vad jag har läst om Mattias, är han en person som vet vad han gör, och hård som stål. Att ha en före detta general som försvarssekretare skulle nog vara bra.
http://edition.cnn.com/2016/11/19/politics/donald-trump-james-mattis-defense-secretary/index.html
https://en.wikipedia.org/wiki/James_Mattis

Fox news citerade ett klassiskt citat från Mattis som ska lyda:
"be polite be professional but have a plan to kill everybody you meet"

Fan lite sånt i Sverige hade inte suttit fel, blir det General James Mattis, så är det ju klart, dont' fuck with the U.S.
Citera
2016-11-21, 08:28
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Eller har för mycket att säga till om tack vare erfarenhet och kunskap vilket kan störa Trump eller någon annan i hans stabb som kan viska i hans öron
Så de andra han har omkring sig har ingen erfarenhet. Är det din uppfattning?
Citera
2016-11-21, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EarlTurner
Hopp om att åtminstone en del av allt det som systemmedia hysteriskt varnar för ska bli verklighet.

Men det enda du pratar om är ju mullorna i Iran, Hamas, militanta palestinier o.s.v. Dina polare.

Vad har detta med media att göra? Vad har alla andra utom du missat?
Citera
2016-11-21, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount

Vad är det jag missar ?

Vad du har missat är att han bör få en lämplig post. Det behöver inte betyda ministerpost. Han kan hjälpa till att rensa upp bland brottsligheten lite varstans. Sånt är han bra på.
Citera
2016-11-21, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Jag vet att många i tråden vet att man kan läsa judisk media på tvärtomsätt. Alltså: Om man är osäker på något kollar man runt vad judisk media skriver och sedan drar man slutsatsen att om de skriver övervägande negativt så är personen övervägande positiv och tvärtom. Känner ni till Commentary Magazine? Känner ni till Noah Rothman? Om inte ta reda på det. Sedan läser ni hans artikel om Flynn. Så här avlutas den:https://www.commentarymagazine.com/american-society/mike-flynn-dubious-choice-for-nsa/

Klassiker.

Om Baggen håller med "judisk media" så skriver judisk media på tvärtom-språket. Om Baggen inte håller med "judisk media" så skriver judisk media inte på tvärtom-språket.
Citera
2016-11-21, 13:06
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Så de andra han har omkring sig har ingen erfarenhet. Är det din uppfattning?

Det är din tolkning som du får stå för.

Det ända jag säger är att det kan vara så att han har för mycket erfarenhet vilket leder till att han kan våga ifrågasätta Trump eller någon i stabben vilket antingen Trump eller någon i stabben inte tycker om
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in