2016-11-20, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Såklart likbesiktningen är klar, iband tror man observationen är fler dar. Går snabbt. Resultaten dock längre.

Jag ser att du nämner Krantz, så jävla bra denne. Viken Karl 😎😎
Du säger?!
Jag vet inget om honom, har inte ens sett honom på bild, så jag vet inte om jag ska svärma för honom eller ej.
Men vet du, den här kommentaren som jag återgav efter minnet, inte som citat, den verkade klok. Det tycker jag fortfarande, men jag tycker fortarande en annan sak som jag inte tog upp tidigare. Risken att allt blir till förvirring är inget bärande skäl mot en gravöppning. Det verkar en aning ointellektuellt att bara sådär avfärda möjligheten att få svar på frågor, som uppenbarligen någon annan (utan namn?) bedömt som meningsfullt att söka. Lite gammalmanskonservativt, kanske?
Jag vill fortfarande påstå att det var ett meningsfullt försök, hur det än går.
Citera
2016-11-20, 19:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Du säger?!
Jag vet inget om honom, har inte ens sett honom på bild, så jag vet inte om jag ska svärma för honom eller ej.
Men vet du, den här kommentaren som jag återgav efter minnet, inte som citat, den verkade klok. Det tycker jag fortfarande, men jag tycker fortarande en annan sak som jag inte tog upp tidigare. Risken att allt blir till förvirring är inget bärande skäl mot en gravöppning. Det verkar en aning ointellektuellt att bara sådär avfärda möjligheten att få svar på frågor, som uppenbarligen någon annan (utan namn?) bedömt som meningsfullt att söka. Lite gammalmanskonservativt, kanske?
Jag vill fortfarande påstå att det var ett meningsfullt försök, hur det än går.

Jag förstår er som stödjer beslutet att öppna kistan. Jag dock tänker inte så.

Krantz, googla om du inte känner till gubben och du.... T o m en stilig Karl är han
Citera
2016-11-20, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Hur skulle hon kunna ringa 112/11414 i Västmanland och få dit en Sörmlandspolis?

Kan ni släppa konspirationsteorierna om att hennes polisvän i Eskilstuna har något med utredningen i Västmanland att göra?

Vet du att hon ringde larmnummer eller gissar du bara?

Hon kan va bekant med flera poliser.
Citera
2016-11-20, 19:32
Medlem
Citat:
Oj, du skall hålla dig tilll att länka tidningsartiklar.

Förste patrull på plats är definitivt inga tekniker, inte heller utredare. De patruller
som infinner sig först är amatörer. Nja nu överdriver jag.....men endast lite grann...

Ganska ointressant va.
Vem skickade dom, vem förbjöd IF att prata med dom?
Citera
2016-11-20, 19:43
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Jag förstår er som stödjer beslutet att öppna kistan. Jag dock tänker inte så.

Krantz, googla om du inte känner till gubben och du.... T o m en stilig Karl är han

Alltså, jag säger inte att samtliga experter inom rättsmedicin har uttalat sig i negativa ordalag om möjligheterna att kunna finna något meningsfullt via en ny obduktion men de som har uttalat sig offentligt, Peter Krantz, Petra Råsten Almquist och nu senast Martin C ger ju väldigt små möjligheter att det kommer att gå att finna något som ger mer ljus på om A*i drunknade av egen kraft eller om han fick hjälp på vägen.

Vad jag undrar mest över är vilken rättsmedicinare som Fahlander och Wenna har rådgjort med, kan det vara samma som obducerade Göran Möller?

Vad kan den personen ha kommit med för underlag som gör att det anses vara nödvändigt med en ny obduktion, Peter Krantz säger ju att i praktiken är det ingen skillnad på de två obduktionerna, dvs. om det är en obduktion för att fastställa en dödsorsak vid en olycka eller om det är misstänkt brott bakom.

Förfarandet är i stort sett samma så vad förväntar de sig att finna nu?
Citera
2016-11-20, 19:43
Medlem
ArseneLupins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75

Citat:
Expressen har tidigare tagit del av dödsfallsutredningen. I den beskrivs tiden för makens försvinnande och död:
"När hon vaknade på morgonen hade inte NN kommit in. Hon gjorde sig i ordning och gick sedan ut till bryggan för att se om han var där. Hon såg att båten låg och drev i vassen till höger några meter ifrån bryggan. NN blev orolig och ringde 112."
http://www.expressen.se/nyheter/nya-uppgifter-om-makens-dod-i-arboga/
Citera
2016-11-20, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArseneLupin
http://www.expressen.se/nyheter/nya-uppgifter-om-makens-dod-i-arboga/

Ok.
Om det stämmer så faller den teorin bort.
Tack.
Citera
2016-11-20, 20:02
Bannlyst
Citat:
Ganska ointressant va.
Vem skickade dom, vem förbjöd IF att prata med dom?

Nej inte ointressant, jävligt viktigt serru.

Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Alltså, jag säger inte att samtliga experter inom rättsmedicin har uttalat sig i negativa ordalag om möjligheterna att kunna finna något meningsfullt via en ny obduktion men de som har uttalat sig offentligt, Peter Krantz, Petra Råsten Almquist och nu senast Martin C ger ju väldigt små möjligheter att det kommer att gå att finna något som ger mer ljus på om A*i drunknade av egen kraft eller om han fick hjälp på vägen.

Vad jag undrar mest över är vilken rättsmedicinare som Fahlander och Wenna har rådgjort med, kan det vara samma som obducerade Göran Möller?

Vad kan den personen ha kommit med för underlag som gör att det anses vara nödvändigt med en ny obduktion, Peter Krantz säger ju att i praktiken är det ingen skillnad på de två obduktionerna, dvs. om det är en obduktion för att fastställa en dödsorsak vid en olycka eller om det är misstänkt brott bakom.

Vi har inte så många rättsläkare i landet, tre av dessa uttalar sig negativt om möjligheten att
"få till" ett mord. Jag sätter min tilltro till dessa, alltså dom negativa.

Två "rättsläkare" måste finnas vid en utvigdad undersökning och japp helt klart samma patrask
som kollade Möller. Polis, åk har ett bra samarbete med dessa advokat inte, får liksom inte så.

Sorgesamt.
Senast redigerad av LKVN 2016-11-20 kl. 20:04.
Citera
2016-11-20, 20:22
Medlem
Zisselas avatar
Citat:

Man måste ringa 11414 för att komma till polisens växel och i alla artiklar har det sagts att hon "larmade polisen" - inte att en enskild polis fått nåt samtal (och hur misstänkt vore inte det?)
Citera
2016-11-20, 20:24
Medlem
ArseneLupins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Man måste ringa 11414 för att komma till polisens växel och i alla artiklar har det sagts att hon "larmade polisen" - inte att en enskild polis fått nåt samtal (och hur misstänkt vore inte det?)
Läs tre inlägg upp. (FB) Arboga: Misstänkt mord på Göran Möller, 2016-08-03
Citera
2016-11-20, 21:54
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer

Men även om sannolikheten att hitta något endast är en på miljonen så vill de förstås försöka. Tänk om ett bevis finns för att styrka en tes och så får de aldrig reda på det för att de inte försökte.
Bättre köra på, tänker jag.
Citera
2016-11-20, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Men även om sannolikheten att hitta något endast är en på miljonen så vill de förstås försöka. Tänk om ett bevis finns för att styrka en tes och så får de aldrig reda på det för att de inte försökte.
Bättre köra på, tänker jag.

Ren gissning
Kan man hittad någon substans hos mamman och när dom obducerat pappan som gett en anledning att söka efter något specifikt i As kropp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in