Citat:
Ursprungligen postat av
Grandioso
En bit över 60 år och man vill bli baksätesluder?
Nja, tror knappast det du.
Går det inte lite väl långt nu i försöken att karaktärsmörda detta mordoffer i Dalarna?
Bromsa in lite kanske är på sin plats?
Uppenbara efterkonstruktioner från MGM i syfte att försöka åstadkomma förmildrande omständigheter genom påstådda mordhot signerade BO hanteras som om det vore
rena sanningar.
De som har bekymmer om de misstänkta, att de ska dömas för hårt, behöver nog inte ha det.
Flera av dem lär komma rätt lindrigt undan. Tyvärr.
"Sexbomben" BH exempelvis var vid mordtillfället under 21 år och hon är väl förmodligen
ute långt innan hon hunnit fylla 30. Livstid lär inte komma ifråga för någon.
Oj, flashbacks meste demagog kommenterar.
Ja inte fasen vet jag, om det är bättre att bli knivmördad på väg hem från Riche i Stockholm, dö en segdragen plågsam död i cancer eller dödad av skitiga människor i en volvo, någon tyckte just det sista var fruktansvärt.
Jag tror nu inte att Madelene var övermåttan mentalt mogen. Det är ju inte så att gänget kidnappat henne till att umgås med henne. Hon påstås gilla raggarkulturen och att vara med och cruisa. Baksätesluder är inte nödvändigtvis något negativt i den subkulturen. Så det är anomali att tala om något som "karaktärsmord" som i vissa kretsar har/är viss status.
Jag har inte sagt att uppgiften om hoten är sann, man lär väl få se efter huvudförhandlingen. Uppgiften finns dock och jag är inte så säker på att det är en "uppenbar efterhandskonstruktion".