Citat:
Ursprungligen postat av
ChewBacca2014
Läste att dom står åtalade för 2 våldtäkter i USA, Om dom begått eller nån av dom varför är inte svenska polisen behjälpliga & förser USA med uppgifter som gör att dessa kräk utlämnas & åtalas ett straff för våldtäkt där är som 10-20 straff här
Fast det är inte alltid fallet. Det var t ex ett fall förra året i San Francisco där två svenska doktorander(Stanford) ertappade en snubbe som gjorde liknande grejer med en avdeckad tjej som dessa två svärmorsdrömmar, jag har för mig att GM fick 6 månader, och då togs han som sagt på bar gärning, dom tacklade omkull han när han började springa(skedde utomhus)... men hade visst potential, duktig på att simma, vilket verkade uppskattas, varför förstöra för en potentiell framtida os medaljör.
Citat:
Ursprungligen postat av
Nemjung
skrattar när jag läser inlägg om 100-250.000 kr i dricks varje månad... Då har man inte mycket insyn i krogbranschen..
Hur som helst, är den här krogen fortfarande öppen eller har dom fått stänga ner? Sen såg jag nåt inlägg om nån som nämnde Pelican, är det samma ägare? vet att Pelican i sthlm som är en "anrik" gammal svenska restaurang numera har arabägare så är de samma folk ?
Det är Pelican i Göteborg, och ja, det är samma krögare, den åtalade Navid. Det är väl fler ställen än 2 som han driver.