2016-11-18, 16:26
Medlem
Beaver14s avatar
Tre dagar efter mordet (21 juni) är stora delar av gänget samlat för bad och grillning på nytt. Daniel V W tar bilder med sin mobil och det ser härligt ut med 5 (!) kolbrända flintastekar omringade av ett gäng feta magar..

(Den nyligen upplagda protokollbilaga mobil_och_datatömning, pdf-sida 129 ff)

edit: på sidan 171 i nämda bilaga finns en liten "treat"
Senast redigerad av Beaver14 2016-11-18 kl. 16:30.
Citera
2016-11-18, 16:27
Medlem
Drömmaren som jag också skrev om i natt:

Återfinns på sidan 963 (981 i pdf:en)
Citera
2016-11-18, 16:32
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alleyezonme
Gratis husrum med frukost, lunch, middag under 10 års tid är straffet dom får. Ett sorgligt gäng utan pengar som lånar några tusingar och inte ens kan betala tillbaka utan istället mördar. Bara det i sig är svar nog åt dessa ligister som troligtvis inte hade egna hem eller ordnade liv. Nu får dom det.

Det är vid dessa fall man önskar att dödsstraff fanns. Ett nackskott på dem = 11 skott, billigt och bra. Än att vi skattebetalare nu ska stå för gratis terapi, husrum, mat, aktiviteter och rättegångskostnader.
Folk blir dödade i mellanöstern för mindre, varför kan vi inte införa dödsstraff?

Varför ville Madde mordhota eller hota med grov misshandel för ett par tusingar, det verkar ju inte heller värst slugt? Särskilt inte om det nu är så att personerna som hotas är något efterblivna och tar det på allvar.
Citera
2016-11-18, 16:34
Medlem
nudebrainsurgeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarmannen
Drömmaren som jag också skrev om i natt:

Återfinns på sidan 963 (981 i pdf:en)
Det där med att någon gömt sig har jag för mig jag läste tidigt i tråden, att det var någon av de misstänkta som gömt sig i väntan på preskription. Det verkar också det ha varit en drömmare eftersom det inte framkommer någonstans i FUPen att någon hållt sig undan.
Citera
2016-11-18, 16:43
Avslutad
Hennes numera berömda trosa var not of this world. Men om jag ändå ska analysera kring det lite, så tycker jag att trosan med all tydlighet visar att detta gäng inte ens har förstått det mest basic i en vardag. Som att duscha, byta kläder och städa. Kanske borde typ psykvården ingripit för flera år sedan? Den typen av trosa tar lång tid att bygga upp. De flesta kvinnor jag känner, inklusive mig själv, köper nya underkläder regelbundet just för att fertila kvinnor kladdar mer i trosorna. Hennes trosa ser ut att komma från en hemlös eller en efterbliven person. Förmodligen har de flesta i gänget haft könssjukdomar flera gånger om, smittade av varandra.
Citera
2016-11-18, 17:01
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarolSeaver
Den här bilden kastar förhoppningsvis lite ljus över sakernas tillstånd.

Vad menar du med "tjejponny" förresten?

Och nu försvann den bilden
Finns det någon vänlig själ som kanske har sparat eller har den i cachen?
Citera
2016-11-18, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Och nu försvann den bilden
Finns det någon vänlig själ som kanske har sparat eller har den i cachen?

https://minfil.org/Wdm7q8bbb2/ganget.jpg

Denna?
Citera
2016-11-18, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Varför ville Madde mordhota eller hota med grov misshandel för ett par tusingar, det verkar ju inte heller värst slugt? Särskilt inte om det nu är så att personerna som hotas är något efterblivna och tar det på allvar.

Det kan ju vara så att det inte alls var fråga om några reella hot utan något "kamraterna" fantiserade ihop bara genom att det började komma krav om återbetalning. Skulderna övergår säkerligen mer än några tusen med tanke på hur mycket pengar det försvunnit från Madde under åren och inte minst det sista året.
Citera
2016-11-18, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Hennes numera berömda trosa var not of this world. Men om jag ändå ska analysera kring det lite, så tycker jag att trosan med all tydlighet visar att detta gäng inte ens har förstått det mest basic i en vardag. Som att duscha, byta kläder och städa. Kanske borde typ psykvården ingripit för flera år sedan? Den typen av trosa tar lång tid att bygga upp. De flesta kvinnor jag känner, inklusive mig själv, köper nya underkläder regelbundet just för att fertila kvinnor kladdar mer i trosorna. Hennes trosa ser ut att komma från en hemlös eller en efterbliven person. Förmodligen har de flesta i gänget haft könssjukdomar flera gånger om, smittade av varandra.

En av de åtalade var på väg att bli vräkt från sin lägenhet pga. lukten så det är nog så att en hel del av dessa människor egentligen borde ha funnits på något gruppboende med personal som kunnat styra upp livet inklusive hygienen.
Citera
2016-11-18, 17:25
Medlem
Gubbmagens avatar
Läser man "Protokollbilaga__Mobil-_och_datat_mning.pdf" som postats tidigare kan man se att LME har registrerat sig här på FB den 5/7-2016.

Det finns flera intressanta SMS-meddelanden hon har skrivit f.r.o.m sidan 2377 i det dokumentet.

Ett svar på frågan "Vad är det som händer runt om dig?" den 5/7-2016 svarar LME:
"Allt just nu peo är häktad så jag kommer inte få se han på några år!"

Det skall bli intressant att se hur allt kommer att landa när domarna faller.
Citera
2016-11-18, 17:29
Medlem
Benitas sms - särskilt de av sexuellt karaktär - med personen vid namn Lenny i den senast postade protokollbilagan är rätt intressanta, fick mig ett gott skratt med tanke på hur hon ser ut...
Citera
2016-11-18, 17:30
Medlem
nudebrainsurgeons avatar
Den här Filip från Göteborg lär ju ha sjuk ångest över att FUPen är offentlig, eller kanske inte ändå, är någon så intresserad av Benita så fungerar man nog inte till 100%.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in