2016-11-17, 19:35
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Ja, Hanna Falk och Jennie Öberg.

Just det, ska förstås vara med i resonemanget.

Citat:
Ursprungligen postat av Thax21
Tippar:
1. Stina Nilsson
2. Ebba Andersson
3. Hanna Falk

Lägger in mitt tips:

1.Stina
2.Linn
3.Ebba
-----
4.Jonna
5.Rydan

Väldigt svårtippat fast tror Stina tar det, tror som ni ser väldigt mycket på Linn. Lär bli tight om placeringarna. Falken har jag ingen pallkänsla för.

6.Maja
7.Öberg
8.Falk
9.Settlin
10.Haag

Fy bubblan vad jämnt det är, finns några namn till som hade kunnat platsa i tipset. Maja är lite önsketips, fast blir förvånad och besviken om inte topp-10 är hemma.

Blir det bättre live-timing imorgon än det var i Finland förra helgen? Visst var där två st mellantider på 5:an, fast efter 0,2 km och 4,8 km var sisådär
2016-11-17, 19:38
Medlem
R.O.S.Hs avatar
Tungt main event med kobayashi och Bury.
Letat febrilt efter halfvarsson
2016-11-17, 19:44
Medlem
Thax21s avatar
Tippar herrarnas också:
1. Martin Johansson
2. Marcus Hellner
3. Anders Svanebo

Sjukt tråkigt tips, jag vet, men tänker att Johansson var bra tidigt förra året och kanske är det nu igen, 10km passar bra också. Hellner har nyss varit förkyld och är inte i 100-form, men Hellner är alltid Hellner (även om han har gjort svaga lopp i Bruks någon gång). Svanebo på ren revanschlusta och bra i Bruks ifjol, för honom är loppet också rätt viktigt. Vet dock inte hur han tränat till i år. Väljer bort Richardsson då han nyss var sjuk, och att han knappast bryr sig att toppa till denna helgen - loppet imorgon är dessutom viktigare. Burman går bort för han brukar vara lite seg i början på säsongerna och sedan bli bättre. Thorn är väl den jag tror utmanar... ska bli kul att se. Nelson också spännande.
Citat:
Ursprungligen postat av R.O.S.H
Tungt main event med kobayashi och Bury.
Letat febrilt efter halfvarsson
Han var inte heller anmäld till loppet imorgon.
2016-11-17, 19:59
Medlem
Harrfenas avatar
jag har förmodligen missat det i tråden, men är det det någon som vet
hur man följer fredagens tävlingar?
2016-11-17, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harrfena
jag har förmodligen missat det i tråden, men är det det någon som vet
hur man följer fredagens tävlingar?

FIS liveresultat http://data.fis-ski.com/cross-country/live-timing.html
SVT till helgen
2016-11-17, 21:12
Medlem
Harrfenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacReady
FIS liveresultat http://data.fis-ski.com/cross-country/live-timing.html
SVT till helgen

Man tackar och bockar MacReady, då kör vi igång ännu en säsong då.
2016-11-17, 22:00
Medlem
Jag vill backa Haag lite med bortfallen nu på det klasssiska. Ebba, Stina och Haag topp3 säger jag där. Men eftersom toppen är avskalad borde det inte vara så superstora avstånd, och stor skrällchans överlag om någon verkligen har dagen.

Olsson vinner herrloppet.

Övriga distanser får gå som det går. Falk & Hellner på fritt säger jag rent instinktivt.
2016-11-17, 22:42
Medlem
Thax21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Jag vill backa Haag lite med bortfallen nu på det klasssiska. Ebba, Stina och Haag topp3 säger jag där. Men eftersom toppen är avskalad borde det inte vara så superstora avstånd, och stor skrällchans överlag om någon verkligen har dagen.
.
Stina är inte ens anmäld till lördagen så det blir verkligen vidöppet om hon inte kör heller. Haag bör vara på pallen. Kanske får vi också Return of Wikén?

Mer utrymme för spekulationer efter morgondagens lopp, var sak har sin tid...
2016-11-17, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thax21
Stina är inte ens anmäld till lördagen så det blir verkligen vidöppet om hon inte kör heller. Haag bör vara på pallen. Kanske får vi också Return of Wikén?

Mer utrymme för spekulationer efter morgondagens lopp, var sak har sin tid...

Hm okej, hon var nog det från början men hade på känn att hon/några andra kanske inte åker alla dagar. Vi kan nog stryka tanken att det blir ett rent uttagningslopp för Ruka.

Jo, vi tar 5km fritt och morgondagens sjukdomar först..
2016-11-17, 23:54
Medlem
Mitt tips..

1. Jonna S
2. Stina
3. Ebba

....
Herrar

1. Markus
2. Thorn
3. Svensson
2016-11-18, 00:19
Medlem
Brukar alltid bli besviken på Bruksvallarna på något vis, vare sig det är skador, sjukdomar eller andra bortfall. Lördagens lopp har väl inte mycket värde nu när de fyra (!) bästa saknas. Typiskt, får väl hoppas på spännande lopp iaf (och att FIS livetjänst fungerar...)
2016-11-18, 05:43
Medlem
Holgersons avatar
Riktigt skoj att det drar igång igen, äntligen. Självklart förtar det lite av ens entusiasm att Charlotte ställer in, då hon ju som flera andra redan påpekat är den ultimata referenspunkten för våra damåkare. Samtidigt kan man hoppas att andra tar chansen. Själv är jag otroligt intresserad av att se Ebba Andersson åka skidor i helgen. Är hennes grundkapacitet redan så bra som jag tror så kommer hon sluta topp tre på 5 och 10 km. På herrsidan tror jag att Hellner, Svanebo, Johansson och Olsson är topp fyra i motsvarande lopp. Den sistnämnde smygstartar och gör ett habilt "försäsongslopp" enligt plan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in