Citat:
Ursprungligen postat av
DoraF
Jag älskar också chealseaboots
T ex har jag ett par Gresham från C&J. De har precis som de du länkade ett rätt kort och vitt skaft, så vidare byxor hakar lätt upp sig på kanten. Modellen från Yanko har ett lite smalare och högre skaft, verkar det som. Det är mer praktiskt. Jag skulle välja bootsen från Yanko.
Menar du att detta är kvalitetsskor i trådens mening?
Bikerbootsen kanske är något för trendig för att vara med en livstid (men mode tenderar ju att gå i cycler, de som hade bikerboots i mitten av 90talet kan ju använda dem idag). Skor avsedda för kvinnor brukar vara nättarevi utformningen men man ska se till att tåparti inte är för mjukt skinn eller för snävt, det blir fult om det knölar sig kring foten även om du har ett bra märke. Om hens fru klagar på att hon blir blöt om fötterna kanske den sko hon hade var fel för tillfället eller var det för snålt med galoscher om hen nu absolut skulle ha ett par kvalitetsbrouges i snöslask? Ibland kan ju hur rätt som helst i de flesta sammanhang ändå se ofattbart töntigt ut i andra sammanhang.
Det är inte custom made eller bespoke men det är skaplig kvalitet på de skorna, tillräckligt distinkt för att de kan identifieras men inte speciellt trendkänsliga.