2016-11-16, 20:33
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Korrekt!

Här har idel fredsfördrag skrivits under härifrån utgår safarin till alla de stora parkerna. Wayne spelade in filmen Hatari! här och de massiva grannarna är Mount Meru och förstås Kilimanjaro som de facto är världens högsta fristående berg.

Kör på Gogge

Thanx!

Tog den mha Wayne, men trodde först att Irkutsk hade inspirerat dig till Alaska, som "kändes" rätt, men jag var naiv att tro att North to Alaska was filmed on location, alternativ två blev Hatari! och Tanzania - "flera herrar" tolkade jag som UK resp Tyska Östafrika, and the rest is history - pretentious..? Moi!??

Tåget går vidare!

1) ...vilket är passande - tåg viktigt här! (ingen "luring" med "tågvirke" eller liknande, promise... ).

2) Ganska liten stad, eller kanske är den OT... Äh! Nu kör vi! På el! Har officiell status som annat än stad - kan ses som "liten stad som egentligen är en förort till storstad".

3) Namnet för tankarna till verk av (med en adekvat inledande preposition) man som förekommer i avatarform här i tråden... för några veckor sedan t o m i två skepnader...

4) Den obligatoriska: storstaden, till vilken vår... tja, "kommun" är förort, har många kopplingar till idrottsliga ting, bollar men också förbränningsmotorer snarare än el.
Citera
2016-11-16, 20:49
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
3b) Lite överdrivet... (betydligt) mindre likt än Lin- resp Lidköping ivf! Blir mer likt om man lägger till halv belgisk seriefigur... (till verket alltså! Subtrahera för att få vår kommun/småstad).
Senast redigerad av GoggeGogelius 2016-11-16 kl. 20:52.
Citera
2016-11-16, 21:52
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
...man kan ju inte påstå att gissningarna rullar in med stor hastighet här....

(= 1b).
Citera
2016-11-16, 22:22
Medlem
BernardLoutres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
...man kan ju inte påstå att gissningarna rullar in med stor hastighet här....

(= 1b).

Jo, men det var ju inte så lätt. OK då, vi försöker med
Citat:
Chiyoda (千代田区 Chiyoda-ku?) is a special ward located in central Tokyo, Japan.

Där håller Hitachi till.
Citat:
Hitachi Rail is involved in designing and manufacturing many models of Shinkansen vehicles, including the N700 Series Shinkansen.[34] and the THSR 700T for Taiwan High Speed Rail.

Förmodligen högoddsare...
Citera
2016-11-16, 22:30
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BernardLoutre
Jo, men det var ju inte så lätt. OK då, vi försöker med

Där håller Hitachi till.

Förmodligen högoddsare...

Du är geografiskt helt fel ute - nästan en antipod...

...men ligger väldigt bra till "transportteknologiskt"...

1c) En frankofon akronym leder rätt, och det går undan! Dock inte...

1d) ...lika snabbt som med magnetisk hjälp...
Citera
2016-11-16, 22:50
Medlem
BernardLoutres avatar
Citat:
Du är geografiskt helt fel ute - nästan en antipod...

...men ligger väldigt bra till "transportteknologiskt"...

1c) En frankofon akronym leder rätt, och det går undan! Dock inte...

1d) ...lika snabbt som med magnetisk hjälp...

Jo, jag tänkte först på Belfort där de tillverkar TGVs men det stämde inte på någon annan ledtråd.
Citera
2016-11-16, 23:27
Avslutad
Schaan?
Citera
2016-11-17, 00:09
Moderator
OYs avatar
Nohab --> Lok --> Trollhättan --> Trollflöjten(verk) --> Förort till större stad samt kommun, förbränningsmotorer --> Volvo --> Göteborg.

Jag gissar på Trollhättan men får inte in resten av ledtrådarna, så jag har antagligen fel.
Citera
2016-11-17, 07:20
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BernardLoutre
Jo, jag tänkte först på Belfort där de tillverkar TGVs men det stämde inte på någon annan ledtråd.

1e) Tror jag på på en hårdmetallklinga av Sandvik, tillverkad i Sandviken, men Sandviken är fel för där sker "bara" tillverkningen...
Citera
2016-11-17, 10:49
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
1e) Tror jag på på en hårdmetallklinga av Sandvik, tillverkad i Sandviken, men Sandviken är fel för där sker "bara" tillverkningen...

"...jag är ert nya svenskläraret" Sorry! Men hade brådis till brödfödan... men ni fattar!

Den borde plockas nu!

1f) Apropå plocka! Förutom att plocka ihop TGV har de jävlarna plockat/snott/köpt ut godbitarna ur Asea Brott & Boveri... but where´s the HQ...

No more leads!!!
Citera
2016-11-17, 11:16
Medlem
Samizdats avatar
Zürich?
Citera
2016-11-17, 11:48
Medlem
BernardLoutres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Zürich?

Elller kanske???
Citat:
ABB's Headquarters are located in Oerlikon, in the outskirts of Zurich, Switzerland, mid way between the city center and the airport.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in