Citat:
Ursprungligen postat av
Leif.Svannelunda
VAd fan är grejen med Stahre egentligen? Grovt överskattad tränare, helt galet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Leif.Svannelunda
Fått sparken av 3/4 av sin klubbar.
Jag hade gärna haft kvar Stahre istället för Lennartsson.
En del verkar älska JL bara för att han lovordar fansen hela tiden, själv kan gärna tränaren få dissa oss varje gång så länge han vinner fotbollsmatcher.
Stahre kom in när vi hade haft två raka sjundeplatser, fick ett nytt lag på bordet och var man nog att ändra spelsätt när han märkte att det han först förespråkade inte fungerade.
Efter det klättrade vi i tabellen, vann cupen och blev återigen ett rejält topplag. Dessutom gjorde vi hyfsade resultat i EL och han fick spelare som Emil och Engvall att blomma ut/komma fram.
Dessutom har jag aldrig fattat vad folk hade emot honom (mer än hans historia men vafan som de flesta klubbar har vi haft stora spelare etc som varit i rivaler innan. Lex Martinsson & Rehn).
Vi borde gett Stahre dom där extra två åren (vilket gjort att han vid det som blev hans avsked hade haft tre år kvar) jag hade varit trygg med det.
Vilka tränare får inte sparken ofta förresten?
Jag tror som jag varit inne på innan att Stahre kommer göra det bra i Häcken, hans styrka är organisation och jävlar anamma, Häckens styrka i truppen är offensivt. På pappret låter det oerhört bra.