2016-11-08, 17:43
Medlem
Renevatios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.O.S.H
Det där är bara vilka som ska på landslagets träningsläger

Oj, ja förlåt. Jag läste för snabbt!
2016-11-09, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Enligt NSD har tävlingarna förlorat sin FIS-status (det kommer alltså inte delas ut några FIS-poäng).

Dom har sagt upp sin FIS status fri villigt eftersom de är dyrt har FIS status
2016-11-09, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johanhaa
Dom har sagt upp sin FIS status fri villigt eftersom de är dyrt har FIS status

Är väl rimligt ändå, man kommer ju alternera med Bruksvallarna vartannat år om att ha TV-premiären. På detta sätt blir det ingen konkurrens mellan tävlingarna. Bruksvallarna kanske har FIS-status åren man inte har premiären kan jag tänka mig, dock.
2016-11-11, 14:13
Medlem
Alkibiadess avatar
När man skriver följande, vad menar man då?

Citat:
För eliten gäller endast stakning. För övriga valfri klassisk stil.
2016-11-12, 16:56
Medlem
M.E.Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BraidsMamma
Han är ju tillbaka i landslaget men känner vi Johan rätt behöver det ju inte säga så mycket om hur många världscupsstarter det faktiskt blir...

Låt oss hoppas att Johan får vara frisk och kry denna säsongen. Han har ju tyvärr en historik som säger motsatsen
2016-11-12, 18:01
Medlem
Ta i trä, men det har ju varit oroväckande positivt kring Olsson under försäsongen. Men man blir varken förvånad om han är sjuk eller vinner 15km i Bruks om en vecka. Däremot så satsar han ju på inget vis på världscupen, det är VM som gäller.
2016-11-13, 13:18
Medlem
R.O.S.Hs avatar
Slovenskor, Korsgren, newell, Young, Musgrave samt skidskytten Shipulin anmälda till beito.
Och en spännande koreansk junior
2016-11-13, 16:48
Medlem
chessjamts avatar
Är det en ny grej att säsongstråden blir spikad högst upp? Letade bland de vita ämnena längre ner som en tok innan jag såg den högst upp.

Intresset har ökat för den kommande säsongen, ska försöka hålla god ton och inte vara alltför neggo som i de tidigare två säsongerna.

Herrarna hoppas jag har höjt sig från den miserabla förra säsongen, särskilt sprintarna bör visa att de gör sig förtjänt av landslagsdräkten.

Sedan extra kul och intressant att följa de unga tjejerna, hur det går med Stina Nilsson och Ebba Andersson.

Tror vi att Marit Björgen är tillbaka i bra slag igen eller är hon för gammal nu för att sitta på tronen?
2016-11-13, 17:03
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.O.S.H
Slovenskor, Korsgren, newell, Young, Musgrave samt skidskytten Shipulin anmälda till beito.
Och en spännande koreansk junior

Varken amerikanska eller tyska landslaget anmälda. Brukar inte de åka i Beitostølen?
2016-11-13, 17:29
Medlem
Citat:
Man kommer i Bruksvallarna alltså åka distansloppen på en nya bana, nya 5 km-spåret (förra året körde man väl på en 3.3 km-slinga och använde sig av sprintbanan).

Är det den "nya" femma som var tänkt att åka på redan förra året? Har för mig att den var ny då men att man fick ändra pga snöbrist
2016-11-13, 17:47
Medlem
Citat:
Varken amerikanska eller tyska landslaget anmälda. Brukar inte de åka i Beitostølen?

Amerikanska laget körde väl i Gällivare förra året? Ida Sargent verkar ha tävlat i Olos i helgen. Var övriga amerikaner håller hus vet jag inte.
2016-11-13, 17:53
Medlem
Läser att Haag släpper på träningen inför Bruks.
Citat:
Ursprungligen postat av annaoemil.se
Sen ska jag ta och backa några steg i träningen och faktiskt ta det lite lugnt till veckan. Ska försöka komma in i min bok, läsa mina magasin och lösa korsord.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in