2016-09-25, 09:56
Medlem
shouldbetrusteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Varför läser firefox nåt så inåt helvete från hårddisken hela tiden? 27Gb på 1½ timme

Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
heja firefox...läser 70gb per dag från hårddisken.

https://www.servethehome.com/firefox-is-eating-your-ssd-here-is-how-to-fix-it/
Citera
2016-09-25, 18:05
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
Det är väl såklart tanken. Men att fråga om eventuella fördelar med Firefox gentemot Chrome är väl inte så konstigt?

Typ, funktioner utmärker sig etc.

Tanken är alltid god. Men dock svårt att sätta fingret på om denna tanke kan passa dig. Hämta hem Firefox och installerar den. Utforska webbläsaren och konfigurera den med vettiga tillägg.

Själv så använder jag denna webbläsare sedan många år tillbaka och är mycket nöjd´.
Citera
2016-09-28, 08:54
Medlem
Förhindra dubbla Firefox...

I aktivitetsfältet i Win10 har jag lagt in genvägar till bla Firefox så jag kan använda windowsknappen + motsvarande siffra för att snabböppna webbläsaren. Jag har även gjort lika med Chrome o IE. Tidigare var det så att om jag redan hade Firefox öppnat så innebar knappkombinationen att den öppna versionen aktiverades (är samma fortfarande med Chrom o IE) men efter en av de senaste uppdateringarna av Firefox så innebär knappkombinationen att en helt ny webbläsare öppnas istället, jag får alltså två Firefox öppna...

Finns det något sätt att ställa in den så att den återgår till att fungera som tidigare och på samma sätt som Chrome o IE fortfarande fungerar?
Citera
2016-10-03, 17:09
Medlem
Hjälp med Firefox

Hejsan!
Jag har ett litet problem.
Firefox visar bara text o ser jättekonstigt ut ibland.
Såhär ser det ut - http://i.imgur.com/MnShLtc.jpg
Sen ibland när jag går in på sidor så står det "Din anslutning är inte säker" osv
Nån som vet hur man fixar detta?
Citera
2016-10-03, 17:10
Medlem
byt till chrome. dom är bra
Citera
2016-10-03, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av limpaah
byt till chrome. dom är bra
Jag installerade chrome nu men är ju så van vid firefox :/
Citera
2016-10-03, 18:55
Medlem
schwansteins avatar
Har du testat att ändra DNS-servers?
Hade liknande problem med Firefox.

Dina inställningar i Windows innefattar två stycken DNS-servrar, och du hittar dessa bland inställningarna för din Internetanslutning. Gå till Kontrollpanelen och leta upp Nätverksanslutningar. Här finns alla dina olika anslutningar, varav en är din vanliga. Du märker vilken du använder eftersom den är markerad som ansluten.
Högerklicka på rätt anslutning och välj Egenskaper i menyn. Nu öppnas ett fönster där du hittar en lista över objekt. Markera det som heter Internet Protocol Version 4 och klicka på Egenskaper. I nästa inställningsfönster kryssar du i rutan med texten ”Använd följande DNS-serveradresser”. Nu kan du fylla i två IP-nummer. Anledningen till att det är två servrar, är för att den andra är en alternativ utifall den första inte fungerar.

Google Public DNS har den attraktiva IP-numrena 8.8.8.8 och 8.8.4.4. Fyll i dessa i fälten. Du kan använda mellanslagstangenten för att hoppa mellan de olika små textrutorna. När du skrivit in numrena klickar du OK i fönstrena.

För att aktivera ändringen behöver du koppla upp dig igen. Högerklicka på din anslutning och välj att koppla ifrån, eller – om du är ansluten via kabel – dra bara ut sladden och sätt i den igen. Kör du via trådlös uppkoppling behöver du klicka fram listan över trådlösa nätverk, markera ditt aktiva och välja att koppla ifrån. Därefter kopplar du upp dig igen som vanligt.
Citera
2016-10-03, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schwanstein
Har du testat att ändra DNS-servers?
Hade liknande problem med Firefox.

Dina inställningar i Windows innefattar två stycken DNS-servrar, och du hittar dessa bland inställningarna för din Internetanslutning. Gå till Kontrollpanelen och leta upp Nätverksanslutningar. Här finns alla dina olika anslutningar, varav en är din vanliga. Du märker vilken du använder eftersom den är markerad som ansluten.
Högerklicka på rätt anslutning och välj Egenskaper i menyn. Nu öppnas ett fönster där du hittar en lista över objekt. Markera det som heter Internet Protocol Version 4 och klicka på Egenskaper. I nästa inställningsfönster kryssar du i rutan med texten ”Använd följande DNS-serveradresser”. Nu kan du fylla i två IP-nummer. Anledningen till att det är två servrar, är för att den andra är en alternativ utifall den första inte fungerar.

Google Public DNS har den attraktiva IP-numrena 8.8.8.8 och 8.8.4.4. Fyll i dessa i fälten. Du kan använda mellanslagstangenten för att hoppa mellan de olika små textrutorna. När du skrivit in numrena klickar du OK i fönstrena.

För att aktivera ändringen behöver du koppla upp dig igen. Högerklicka på din anslutning och välj att koppla ifrån, eller – om du är ansluten via kabel – dra bara ut sladden och sätt i den igen. Kör du via trådlös uppkoppling behöver du klicka fram listan över trådlösa nätverk, markera ditt aktiva och välja att koppla ifrån. Därefter kopplar du upp dig igen som vanligt.
Har testat o gjort så som du skrev men det funkar inte.
Citera
2016-11-12, 16:29
Medlem
Någon som vet hur man går till väga för att applicera följande patch i Firefox?: Makes the number of recent bookmarks folder to be an about:config option
Citera
2016-11-13, 01:52
Medlem
dnims avatar
Vill någon hjälpa mig att hitta vilken hemlänk denna video har?

http://existenz.se/out.php?id=153179
Citera
2016-11-17, 14:42
Medlem
NirvanAs avatar
Är det bara för mig som det startas upp 2st firefox.exe i nya 50.0 ? Verkar som plugin-container försvunnit? Verkar även ta mer minne, bara när jag har flashback uppe äter den upp 700mb
Citera
2016-11-18, 07:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Är det bara för mig som det startas upp 2st firefox.exe i nya 50.0 ? Verkar som plugin-container försvunnit? Verkar även ta mer minne, bara när jag har flashback uppe äter den upp 700mb

Sex samtidiga sajter i två FFfönster med bl.a tio flashbackforum i separata flikar och fem timmars körtid tar just nu totalt 450 MB på en Win8.0-64 (och ingen reklamblockering).
Så NEJ jag har inte ditt problem på 50.0

Prova igen med alla tillägg avstängda, och slå på ett i taget sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in